Cariera vs. viata personala: echilibrul perfect nu exista. Ce e de facut?

Cariera vs. viata personala: echilibrul perfect nu exista. Ce e de facut?
S-ar putea sa simti ca nu poti crea un echilibru intre viata personala si cea profesionala. Si ai dreptate.

Oricat de mult ai incerca sa impui limite intre cele doua fatete ale vietii tale, grijile personale iti pot afecta munca. 

Sau invers, urgentele de la lucru sau grijile, iti afecteaza timpul petrecut cu familia sau timpul pe care ai vrea sa il rezervi pentru tine.

Indiferent ce obiective iti propui in cariera sau viata personala va trebui sa faci si sacrificii.

Daca echilibrul perfect nu poate fi gasit, exista totusi obiceiuri si ritualuri care te pot ajuta sa mergi inainte fara sa lasi vina sau stresul sa te innebuneasca.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te si ramai la curent cu noutatile postate in fiecare saptamana!
Ma abonez!
Cuprins:
  1. Completeaza-ti To Do List, dar concentreaza-te pe cele mai importante sarcini
  2. “Arde” grijile inutile
  3. Acomodeaza-te cu ideea ca prioritatile tale se pot schimba constant
  4. Rezerva-ti timp exclusiv pentru tine
  5. Accepta ca “se mai intampla” cand nu reusesti sa te tii de planul propus

1. Completeaza-ti To Do List, dar concentreaza-te pe cele mai importante sarcini

Notatul intr-o agenda este o activitate care, din perspectiva noastra, ar trebui sa fie un obicei pentru toata lumea.

Te ajuta sa fii mai organizat, mai productiv si mai putin ingrijorat ca vei uita ceva - pentru ca ai in fata ochilor ceea ce iti trebuie.

Dedica o sectiune din agenda ta pentru crearea unei liste de sarcini in fiecare saptamana. Ar fi bine sa o imparti in To Do list pentru munca, si un To Do list personal.

Pentru zona de cariera, stabileste cel mult 5 task-uri importante si concentreaza-te sa le rezolvi in limita de timp propusa.

Restul sarcinilor mici pe care reusesti sa le mai rezolvi sunt bonus. Sunt lucruri suplimentare care iti vor oferi satisfactia ca te-ai autodepasit.

Pentru zona de sarcini personale, daca ai obiective mari, pe termen lung (de ex., sa termin de pictat un tablou pe numere), sparge sarcinile in pasi mici, zilnici, care pot fi intr-adevar realizati.

 

Vezi si: 5 dintre cele mai importante aptitudini pe care sa le dezvolti

2. “Arde” grijile inutile

S-au facut diverse studii pentru a demonstra faptul ca scrisul ajuta daca vrei sa iti diminuezi grijile.

Pe de o parte, poti sa te concentrezi pe obiective, pe lucrurile faine si pe punctele tale tari care echilibreaza lucrurile pentru care esti ingrijorat. Poti sa le scrii pe o foaie, functioneaza si asa.

Solutia pe care o recomandam acum e sa scrii pe o foaie de hartie grijile, lucrurile apasatoare si negative. Dupa ce ai terminat de scris, arde foaia de hartie si imagineaza-ti ca toate aceste ganduri se transforma in cenusa.

Functioneaza foarte bine cand simti ca esti blocat intr-un loc, de griji si scenarii pe care ti le faci in minte si in privinta carora nu ai cum sa actionezi.

De exemplu, cand te gandesti ca nu esti suficient de bun pentru a te ocupa de un anumit proiect sau esti nesigur de anumite emotii.

3. Acomodeaza-te cu ideea ca prioritatile tale se pot schimba constant

In viata ta exista momente cand trebuie sa acorzi mai mult timp si atentie unei situatii familiale. Sau momente in care iti vei prioritiza munca si afacerea.

Dar asta nu inseamna ca prioritatea ta trebuie sa fie intotdeauna una dintre cele doua “vieti”.

Prioritatile tale pot varia in functie de necesitati, de ritmul vietii, de schimbarile urgente sau mai putin urgente.

Si e normal. E natural. Asa trebuie sa fie. Asa pentru toata lumea.

 

Va trebui sa faci sacrificii de timp sau atentie fata de cealalta fateta, chiar daca tu, de obicei, esti un workaholic sau o persoana ce pune familia pe primul plan.

Vezi si: 3 sfaturi pentru inceperea unei afaceri in Romania

4. Rezerva-ti timp exclusiv pentru tine

 

E uimitor cati dintre noi uitam sa ne rezervam timp pentru noi insine, desi ar trebui sa fim cele mai importante persoane din viata noastra (daca vrem sa ne bucuram de ea si sa ii bucuram pe cei din jurul nostru).

Timpul exclusiv pentru relaxarea si placerea ta te ajuta sa iti pastrezi echilibrul mental, sa te eliberezi de griji, sa intelegi ce iti aduce fericire si ce obstacole stau in drumul tau.

Sunt lucrurile pe care nu le poti identifica in mod corect, daca esti prins mereu si mereu in valtoarea vietii.

Poate fi o jumatate de ora in care sa te ocupi de hobby-ul tau, 20 de minute de inot, sa citesti 2-3 capitole dintr-o carte, sa pedalezi jumatate de ora prin oras.

Rezerva o perioada de timp pentru tine si fa ceea ce te face sa te simti bine. 

 

 

5. Accepta ca “se mai intampla” cand nu reusesti sa te tii de planul propus


Poate intervine ceva si nu poti sa te bucuri de timpul tau sacru intr-una din zile. 

Sau ceea ce ai notat ca prioritar de facut a devenit depasit, si trebuie sa te ocupi de alta sarcina, mai importanta.

Viata inseamna, in sine, schimbare. 

Decat sa lupti impotriva ei si sa lasi vina sau grijile sa te macine, mai bine accepti acest fapt si mergi mai departe.

Poti folosi exercitiul de la punctul 2, daca vrei sa faci ceva tangibil.

 

 


Vezi si: Obiceiuri la care sa renunti daca vrei sa ai succes in viata

Din ce in ce mai multi oameni cauta sa gaseasca un echilibru intre viata personala si cea profesionala. 

E si un subiect intens discutat de catre mamici, cele care deseori trebuie sa jongleze cu activitatile lor si, la fel de des, se simt vinovate pentru ca nu acorda suficient timp intr-o parte sau in alta.

Speram ca materialul de astazi sa te ajute, indiferent care sunt prioritatile, obiectivele sau grijile pe care le ai :) .

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!