Disclaimer!
Cand alegi o idee de business, ai grija sa indeplineasca aceste 3 cerinte:
- Sa fie ceva care sa-ti placa tie, personal.
- Sa fii bun cel putin la un lucru in nisa ta (ai informatii, ai experienta etc.).
- Sa existe cerere pe piata pentru tipul tau de produse.
Ok, esti gata? Hai sa vedem despre ce e vorba.
Cuprins: 30 de idei de business pe trend in acest an
- Productie / vanzare produse bio
- Magazin online cu decoratiuni pentru casa
- Livrare mancare la domiciliu
- Produse traditionale
- Cursuri online
- Servicii de printare / personalizare
- Productie video pentru magazine online
- Vanzare de gadget-uri si produse “vazute la TV”
- Produse si / sau servicii de curatenie
- Produse pentru sport
- Ulei CBD
- Produse consumabile cu abonament
- Produse pentru hobby si DIY
- Produse outdoor
- Produse pentru baie si personal care
- Produse de outlet
- Produse personalizate
- Produse pentru animalele de companie
- Produse care creeaza o experienta
- Fashion pentru copii
- Suplimente
- Piese auto pentru masini electrice
- Pachete de servicii
- Electronice portabile
- Articole de personal care pentru barbati
- Sticle pentru apa, reutilizabile
- Accesorii pentru telefoane mobile
- Produse pentru unghii
- Produse pentru securitate
- Produse pentru vapat & tigari electronice
1. Productie / vanzare produse bio
Generatia millenials si generatia Z este mai preocupata de concepte precum produse prietenoase cu mediul inconjurator, incalzirea globala si ceea ce consuma / cat consuma.
Iar acestia sunt acum principalele tale categorii de clienti. Prin urmare, daca faci produse bio (alimente, conserve, cosmetice, suplimente, produse de curatenie etc.), sansele sa vinzi sunt mari.
Ai grija cum te pozitionezi in piata si la mesajele de marketing. Citeste aici un articol special despre cum sa vinzi produse bio.
Nisa decoratiunilor si a produselor pentru casa este una evergreen.
Altfel spus, va merge intotdeauna - pentru ca nu suportam sa stam intr-o casa cu peretii goi, fara sa ne “marcam teritoriul” cu obiectele preferate.
Aici tu poti sa mergi si mai in amanunt, sa alegi doar anumite tipuri de decoratiuni (dintr-un anumit material sau facute intr-o anumita tehnica etc.).
Da, stiu, exista aplicatii specializate pentru livrarea de mancare la domiciliu, insa eu nu ma refer aici la livrare pentru restaurante (poate fi si asta, totusi).
Daca te pasioneaza gatitul sau ai anumite produse pe care le poti livra la nivel local (bulion, zacusca, palinca, oua, lapte etc.), poti sa iti faci un magazin online axat pe livrarea la domiciliu sau in orasul tau si zonele din imprejurimi.
Site-ul te va ajuta sa ai o evidenta a comenzilor si sa iti fidelizezi clientii pe termen lung.
Carne proaspata sau conservata, conserve de toamna, oua, lapte, branza, carnati, cozonac sau mucenici…
Daca produci alimente traditionale sau ai o lista de producatori pe care te poti baza, ar fi super sa iti deschizi un magazin online.
Alimentele traditionale sunt din ce in ce mai cerute, mai ales daca sunt realizate prin procedee bio, iar oamenii stiu ca pot sustine productia locala, romaneasca.
Cursurile online sunt afaceri atractive, pentru simplul motiv ca par mai usor de gestionat si cer un volum mai mic de efort.
Well, la o cautare pe net gasesti o multime de resurse care te invata cap-coada cum sa iti faci un curs online si cum sa iti organizezi o astfel de afacere.
Gandeste-te la ce esti bun sau la ce te pricepi (sa faci chestii handmade, sa ii ajuti pe cei din jur sa-si descopere intregul potential etc.) si invata-i si pe ceilalti sa o faca.
Produsele personalizate sunt idei de cadouri bune in orice moment si pentru oricine. Pe de alta parte, ne place sa fim unici (in ceea ce priveste hainele si accesoriile pe care le purtam sau cum ne decoram spatiile).
Prin urmare, daca poti sa o faci, ofera servicii de printare / personalizare conform dorintelor clientului.
Aici ai avantajul ca oamenii sunt dispusi sa plateasca in avans si sa astepte o perioada mai lunga pentru produsele comandate.
Continutul video este pe val si nu da semne ca ar disparea prea curand. Ma refer la impactul pe care il au video-urile online.
Desi multi videografi se axeaza pe ocazii speciale pentru a-si oferi serviciile (nunti, botezuri, cumetrii si alte evenimente), exista un potential mai putin exploatat pe partea de produs.
Asa ca, daca ai cunostinte si echipamente, poti sa iti oferi serviciile de productie video pentru magazine online: video-uri de prezentare produs / magazin, video unboxing, video serie despre un magazin etc.
Ei bine, vazute la TV sau pe video-urile din Facebook, Instagram, Tik Tok.
Stii despre ce vorbesc: cosmeticele coreene minune, organizatoare extensibile pana la infinit, tigai miracol, corector pentru spate etc.
Vezi tu, exista interes pentru ele, iar acesta e alimentat cu cat apar noi produse si filmulete. Profita de situatie.
Interesul pentru produsele si serviciile de curatenie este evergreen, dar a inregistrat o crestere uriasa incepand de anul trecut.
Poti sa aduci in magazin produse standard, de la branduri cunoscute. Sau poti sa introduci in piata produse noi sau chiar detergenti bio, creati de tine.
Poti vinde echipamente sportive, covorase pentru yoga, produse pentru sport acasa, imbracaminte pentru sport sau imbracaminte specifica pentru diverse sporturi, accesorii pentru sala etc.
Da, e legal sa folosesti si / sau sa vinzi canabidiol, pentru ca nu e o substanta interzisa prin lege.
Asa ca poti sa aduci uleiuri si produse realizate cu CBD, cu conditia sa fie produse care respecta prevederile legale (fara continut de THC).
Le poti pozitiona ca un remediu natural pentru diverse afectiuni (conform studiilor).
Pot fi abonamente pentru un singur produs, pentru un pachet de produse standard sau pachete cu produse la alegerea magazinului, livrate la un interval de timp stabilit din start.
De exemplu, poti vinde buchete de flori prin abonament, hrana pentru animalele de companie, alimente, filtre, papetarie, hartie igienica sau detergenti. Orice e consumabil.
Incepand din 2020, am observat o crestere pentru cererea de produse de bricolaj sau hobby.
De exemplu, pictura, crosetat, realizarea de accesorii, modelaj si handmade, in general.
Poti sa vinzi produse pentru oamenii pasionati de arta sau DIY sau chiar pentru alti vanzatori de produse finite: vopsele, fire si accesorii de tricotat, forme din silicon, matrite, pensule etc.
Trotinete, skate-uri, biciclete, produse pentru camping, echipament pentru munte (imbracaminte, corzi, rucsacuri, snowboard-uri) etc.
Cand nu putem calatori peste mari si tari, ne reorientam spre oportunitatile din jur: drumetii, plimbari, iesiri cu bicicleta.
Si pentru oricare dintre aceste activitati, e nevoie de anumite produse sau echipamente speciale. Vinde-le chiar tu!
Dermarollere, periute de dinti din bambus, produse de ingrijire pentru parul cret, sapun bio, cruelty free make-up. Si asa mai departe.
Traim intr-o era in care igiena personala ocupa un loc prioritar in viata noastra. Asa ca mereu va fi nevoie de astfel produse de ingrijire personala.
Nu strica sa aduci si produsele de trend, cum sunt exemplele pe care le-am mentionat mai inainte.
Exista un motiv pentru care second hand-uri si outlet-uri impanzesc orice oras din tara. Sunt cautate si nu strambam din nas la un model fain, chiar daca nu e 100% nou.
Gandeste-te ce produse second-hand sau outlet poti sa aduci intr-un magazin online.
Am mentionat avantajele personalizarii si la ideea 6. Poti sa personalizezi o multime de lucruri: obiecte de imbracaminte, agende, decoratiuni, albume, obiecte de bucatarie etc.
Totusi, inainte sa intri pe piata cu produsele tale, asigura-te ca iti stabilesti bine diferentiatorii.
Pentru ca periodic apar noi magazine cu produse personalizate - trebuie sa vii cu ceva special fata de ceilalti, nu?
Cu un magazin online pentru pets, ai din start o arma super puternica de convingere: puppies!
Conform statisticilor, fetele dragalase ale bebelusilor si ale animalelor sunt elemente care atrag atentia garantat, indiferent de situatie.
Poti aduce in magazin hrana specializata (sau de la diverse branduri) sau accesorii pentru patrupezi si sa iti pozitionezi magazinul ca pe o mare familie, cu beneficii extra pentru membri.
Ciocolata, delicatese, cafea, ceainic, cesti, ceai, anumite tipuri de bauturi / aranjamente etc.
In aceasta nisa, produsele tale completeaza o experienta relaxanta pentru client si confera senzatia de lux (sau alta senzatie pozitiva).
Well, sunt produse cautate de mamici atat pentru impactul vizual in viata de zi, cat si in pozele postate pe retelele social media.
Ma refer in general la produse de imbracaminte cu diverse mesaje sau forme dragute, sau accesorii (sepci, incaltaminte, gentute etc.).
Suplimentele alimentare vin la pachet cu reguli putin mai stricte in ceea ce priveste promovarea si reclama platita.
Insa sunt cautate si cumparate atunci cand sunt insotite de suficiente dovezi de credibilitate.
Poti vinde suplimente pentru ratiuni de sanatate (vitamine, acid folic etc.) sau suplimente pentru sport si sala.
Industria masinilor electrice creste si tot creste. Exista si discutii pentru reglementari legale care sa creasca numarul de masini electrice.
Asa ca aceasta este o nisa unde poti interveni acum, inainte sa se stabilizeze.
Poti aduce piese auto dedicate sau anvelope.
A, iar daca te uiti la piata din tara (care e de-abia la inceput) si iti vine sa fluieri a paguba, sa stii ca nu te impiedica nimeni sa iti extinzi oferta si pentru tarile din jur :) .
Tara e plina de tot felul de specialisti de marketing si zilnic apar experti noi. Insa faptul ca sunt multi, nu inseamna automat ca toti sunt si buni.
Daca ai experienta pe un domeniu din marketing sau business, poti vinde pachete de servicii online.
De exemplu, content writing, traduceri, design grafic, SEO, consultanta pentru importuri din tarile asiatice etc.
Blender, incarcatoare wireless, aspiratoare, scule electrice pe baterie etc.
Odata ce industria electronicelor s-a dezvoltat, apar si cerintele speciale.
Pentru ca desi e confortabil sa dai cu aspiratorul in loc de matura sau mop, e si mai comod sa nu trebuiasca sa stai cu ochii pe cablu.
Sau sa iti aspiri masina oricand ai chef, fara sa umbli cu prelungitoare dupa tine.
Gandeste-te ce electronice ti-ar placea sa folosesti si tu. Poti obtine idei de produse si de la prietenii sau cunoscutii tai.
Ulei pentru barba, pachete cu articole pentru barbierit, deodorante, aparate de tuns, prezervative etc.
Poti vinde exclusiv produse cosmetice pentru barbati, poti adauga electronice si accesorii.
Saaau poti crea pachete cu abonament, cu produsele esentiale de ingrijire care le vor fi livrate la usa in fiecare luna / alt interval de timp.
Sunt produse pe trend in aceasta perioada si sunt extrem de versatile. Pot fi folosite in diverse ocazii (la locul de munca, outdoor, in drumetii etc.), si pot fi create din n tipuri de materiale.
Ei bine, poti vinde exclusiv sticle de apa sau poti adauga in catalog produse adiacente, in functie de directia pe care o alegi pentru business.
Inclusiv pentru live streaming si influencer marketing: tripod, suporturi, ring light, cabluri magnetice, huse, folii, lumini, lentile etc.
Foloseste interesul crescut pentru vlogging sau fotografie de social media si vei avea si clienti care sa iti cumpere din magazin.
Fie ca vrei, fie ca nu, sigur ti s-a strecurat in feed o poza sau un video cu manichiura, cel putin odata. Exista produse speciale pentru acest domeniu, indiferent ca fetele isi fac unghiile la salon sau acasa.
De exemplu, oje, lampi UV, gel, pile, acuarele, cristale, folii de transfer, freze etc.
Pe aceeasi idee, poti deschide si un magazin cu gene false.
Aici depinde pe ce directie mergi:
Exista un interes crescut pentru fumatul electronic, oricat de discutat ar fi acest subiect.
Prin urmare, poti aduce in magazin produse specifice: device-uri pentru fumat, arome, lichide, accesorii, arome, huse, pouch etc.
Ce parere ai? Poti sa ne lasi un comentariu mai jos cu ideea ta de business. Nu uita sa te inscrii pe lista GoFunnel - iti trimitem un email inainte sa facem lansarea!
Pana data viitoare,
Oamenii de la GoFunnel