Cum sa faci un audit social media

Cum sa faci un audit social media
Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Pinterest, LinkedIn, Twitter, Messenger, WhatsApp etc., toate acestea sunt canale in care interactionezi cu potentialii tai clienti, cand ai o afacere online.

Foarte importanta este componenta sociala a modului tau de postare. Adica sa nu folosesti social media doar pentru a face oferte sau doar pentru obiectivul de a vinde, ci 80% pentru a intretine interesul comunitatii tale.

Insa azi nu vreau sa vorbim neaparat despre tipul de postari sau strategia de comunicare, ci despre organizarea canalelor tale.

Daca ai inceput deja sa le folosesti, dar lucrurile stagneaza, ori vrei sa iti imbunatatesti modul de comunicare, primul pas este sa faci un audit social media.

Sa vezi ce detii, cum folosesti ce detii si care sunt golurile ce pot fi acoperite, pentru a obtine rezultate mai bune.

Asa ca hai sa vedem cum sa faci un audit social media pentru afacerea ta.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins
   

1. Creeaza un tabel sau o evidenta in care vei lucra


Daca faci acest audit impreuna cu echipa ta sau chiar daca il faci pe cont propriu, iti recomand sa deschizi un fisier de tipul Google Sheets. 

Are toate functionalitatile clasicului Excel, insa cu optiuni de tip lucru colaborativ. Plus ca salveaza automat istoricul lucrului in fisier, si poti identifica usor modificarile realizate intr-o anumita data.

 

via GIPHY


Un tabel digital iti e tot timpul la indemana, si il poti completa de pe diverse dispozitive sau in diferite momente, chiar si de pe telefon.

Asa ca nu mai ai batai de cap si nu mai colectionezi hartii degeaba.

 

2. Cauta si noteaza toate canalele social media pe care esti activ


Bun, acum ca ai un “hub” in care vei lucra, e momentul sa incepi, propriu-zis.

Identifica toate canelele social media pe care esti activ. In mod uzual, in Romania afacerile au cel putin un cont de Facebook, chiar daca poate e unul personal, pentru ca nu i-ai acordat atentie pana acum.

Noteaza in tabel retelele si link-urile spre paginile social media, impreuna cu cateva date primare despre activitatea ta acolo: care e numarul de urmaritori, abonati sau like-uri si cat de des postezi acolo.

 

via GIPHY


Tot in acest tabel poti deschide o foaie noua in care sa notezi conturile competitorilor tai - insa acesta este deja un pas din optimizarea strategiei de social media marketing, dupa ce treci de audit.

Vezi si: Cum sa faci o pagina Facebook Business

 

3. Verifica gradul de completare a fiecarui cont


Uita-te apoi la cum arata paginile si conturile tale social media. Poate nu ai avut timp sau chef la inceput, cand le-ai creat, sa le completezi. 

In acest moment din audit, vezi gradul de completare a fiecarui cont:
  • Exista imagini de profil si cover?
  • Ai completat descrierile?
  • Ti-ai organizat contul intr-un mod relevant? De exemplu, pentru Instagram, ai creat Highlights in care sa salvezi story-urile, sau pentru YouTube ai creat playlist-uri folosind cuvinte cheie in titlu, sau pentru Pinterest ai creat panouri tematice in care sa salvezi pin-urile.
  • Ai completat locul pentru link spre site, cu un link relevant?
  • Ai adaugat orele de functionare, locatia (daca ai o afacere locala), numarul de telefon corect si alte date de contact?
  • Ai ales o categorie relevanta pentru incadrarea afacerii tale, acolo unde e posibil sa o alegi?

Toate aceste date ar trebui completate de la inceput, insa nu e tarziu sa te ocupi de ele nici acum. Partea buna e ca odata ce le ai, nu mai trebuie sa iti bati capul cu ele - mai ales daca faci textele evergreen. 

Totusi, iti recomand sa te uiti cel putin anual la conturile tale, pentru a te asigura ca datele afisate in conturi sunt valabile si actuale.

 

4. Identifica postarile cu cel mai bun impact


In mod ideal, ai un calendar de postare in care iti organizezi materialele si strategia pentru ce promovezi in fata audientei tale. Daca nu ai unul deja, e timpul sa il faci.

Revenind la subiect, in momentul auditarii canalelor tale social media, aloca timp pentru a analiza performanta postarilor pe care le-ai facut pana acum. 

Fiecare cont in parte detine statistici si date despre impactul postarilor, cele mai bune ore pentru publicare, care sunt postarile cu cel mai bun engagement etc.

 

via GIPHY


Uita-te peste aceste statistici. Analizeaza calitatea comentariilor. Analizeaza imaginea de ansamblu si studiaza ce rezultate au avut anumite postari care au atras oamenii in magazin.

De ce faci acest lucru? Pentru ca e mai usor sa replici ceea ce a functionat in strategia ta imbunatatita, dupa audit.

De asemenea, poti experimenta cu postarile performante, pentru a le optimiza - vezi ce modificari le sporeste impactul si ce modificari le afecteaza.
 
Vezi si: 3 sfaturi pentru inceperea unei afaceri in Romania

 

5. Creeaza profilele de audienta pentru fiecare cont


In cadrul auditului social media, o alta sarcina vitala este sa identifici profilele de audienta. Chiar daca e vorba de social media, la modul general, fiecare canal va atrage un tip diferit de public.

Trebuie sa stii caracteristicile fiecarui tip, astfel incat sa tii cont de ele cand faci postarile. Asta va spori impactul lor si credibilitatea brandului.

E comod sa postezi cam aceleasi lucruri peste tot, dar nu e intotdeauna si cel mai eficient. 

Poate fi vorba de schimbarea formatelor pentru vizualuri in functie de canal, sau modificarea mesajului / trigger-ului din postare, extinderea sau reducerea numarului de caractere din text, folosirea unor cuvinte cheie in plus (cum ar fi, de exemplu, in descrierile video-urilor din YouTube) etc.

Vezi ce interese, nevoi si caracteristici demografice & psihografice au oamenii care te urmaresc pe fiecare canal in parte. Asa le poti mentine interesul cu postari relevante pentru ei.

 

6. Evalueaza rezultatele conturilor


Asa cum am mentionat putin mai sus, in cadrul auditului ar trebui sa analizezi nu doar rezultatele si performanta strict pe cont, ci si din perspectiva business.

Vezi ce rezultate ai in raport cu obiectivele generale setate: 
  • Creste gradul de familiarizare a pietei cu brandul tau?
  • Creste numarul de lead-uri?
  • Creste, uzual, interesul pentru campaniile de marketing cand le anunti prin social media?
  • Obtii vanzari din anumite tipuri de postari (pe baza de catalog, de exemplu)?
  • Ce fel de produse se vand cel mai bine prin social media?

Prezenta conturilor social media e un subiect - faptul ca existi aici, e in sine o dovada de credibilitate pentru cei care te verifica atunci cand vor sa cumpere de la tine. 
 

via GIPHY


Insa activitatea ta pe aceste conturi iti poate aduce mult mai multe rezultate, pe toate stadiile palniei de vanzari.

Noteaza in audit rezultatele actuale si tine cont de ele pentru a-ti imbunatati strategia incepand de acum.

Vezi si: Idei pentru nume de afacere online in diverse industrii

Sigur ca exista pasi intermediari in cadrul unui audit social media sau lucruri mai avansate pe care le poti face.

Insa pasii despre care am discutat azi sunt cei principali, peste care nu ar trebui sa treci. 

Optimizeaza strategia ta de comunicare cu un audit social media, astfel incat sa iti construiesti o prezenta memorabila, de incredere si relevanta pentru audienta ta.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!