Cum sa faci o pagina Facebook Business

Cum sa faci o pagina Facebook Business
O afacere online poate porni uneori cu un cont pe platformele Social Media. Sau, si mai des, acolo prinde amploare, datorita postarilor si a reclamelor folosite.

Cand joci GoFunnel, unele cartonase mentioneaza Facebook, YouTube sau alte retele ca instrumente pe care afacerea ta poate face actiuni pozitive sau negative.

De ce? Pentru ca prezenta activa in social media denota incredere si da siguranta oamenilor in afacerea ta si in alegerile pe care le fac. 

Asa ca, pentru astazi, am zis sa luam subiectul Facebook de coarne. Povestim despre cum sa faci o pagina de Facebook Business cu sanse mari de succes.

Iar despre idei de postari si alte elemente legate de pagina de Facebook vom publica un alt articol, in curand :) .

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:  

1. Creeaza pagina urmand pasii descrisi de platforma


E super simplu sa creezi o pagina de business pe Facebook.

Prima cerinta este sa ai un cont personal Facebook. In partea de sus a paginii tale de pornire ai optiunea Creeaza, de unde alegi Creeaza o pagina.

Instant ti se afiseaza campurile obligatorii si suplimentare de completat pentru pagina ta.

 

via GIPHY

 

2. Adauga un nume reprezentativ pentru afacerea ta


Primul camp se refera la numele afacerii.

In mod obisnuit, aici oamenii completeaza strict cu denumirea afacerii. Insa daca aceasta nu este extrem de specifica - este un nume abstract sau un nume de persoana - poti face niste artificii in plus.

Alege unul sau mai multe cuvinte cheie legate de ce produse vinde afacerea ta si adauga-le in acest camp, dupa numele afacerii.

Aceasta actiune te va face mai usor de gasit sau mai usor de selectat atunci cand oamenii te cauta pe Facebook.

Vezi si: 10 idei pentru bio-ul tau pe Instagram [Business]

 

3. Alege categoria cea mai potrivita pentru pagina ta


O alta cerinta obligatorie in procesul de creare a paginii Facebook Business este sa alegi categoria relevanta in care se incadreaza afacerea ta.

Categoria aleasa da paginii tale informatii suplimentare, atat pentru utilizatorii de Facebook, cat si pentru algoritmul platformei.

Oamenii vor stii ce tip de produse / servicii oferi, iar Facebook va putea recomanda pagina ta atunci cand oamenii vad sau dau like unei alte pagini din aceeasi categorie.

Atentie, daca ai, de exemplu, o afacere locala, ai putea fi tentat(a) sa alegi categoria business local. Insa daca oferta ta nu se limiteaza doar la audienta locala, alegerea acestei categorii te va limita.

Daca nu stii precis ce categorie sa alegi, uita-te la paginile competitorilor tai si alege o categorie similara.

 

4. Completeaza pagina pe cat de mult posibil


Dintre campurile afisate imediat dupa ce dai click pe Creeaza, mai ai unul optional, in care poti sa completezi descrierea paginii. 

E vorba de descrierea scurta, in care concentrezi cele mai importante puncte ale afacerii tale.

O poti completa acum, sau mai tarziu.

Odata campurile completate da click pe Creeaza pagina.

Acum poti adauga imaginile de profil si de cover. Sunt la fel de importante precum informatiile completate pana in acest punct.

Imaginea de profil te face recognoscibil vizual. 

Aici adauga logo-ul afacerii tale, pe care iti recomandam sa nu il schimbi, decat daca ai variatii ale acestuia in timpul campaniilor mari sau a celor de sezon (de ex., o caciulita de Mos Craciun in timpul campaniei de iarna).

 

via GIPHY


Pe de alta parte, imaginea de cover serveste ca un mod de intampinare a clientului pe pagina. 

Aici e recomandat sa adaugi un banner cu USP-ul tau sau, atunci cand ai campanii speciale, sa il modifici cu mesajul actual. 

Oamenii vor vedea din prima care e cel mai important lucru de stiut despre firma ta, in momentul in care iti acceseaza pagina.

Dupa ce parcurgi acest pasi si ii salvezi, vei avea acces la propria ta pagina de business.

Uite ce informatii sa mai adaugi:  
  • Informatii pe larg despre afacerea ta - foloseste cuvintele cheie ale afacerii tale si adauga date despre top beneficii.
  • Datele de contact (email, numar de telefon, orarul de suport, locatie etc.)
  • Buton de call to action (poti lasa Trimite un mesaj, poti invita oamenii sa cumpere de pe site sau sa iti viziteze site-ul etc.)
  • Username - il poti schimba dupa o anumita perioada, astfel incat sa contina denumirea afacerii.
  • Daca ai deja un magazin online, pe Gomag, de exemplu, fa-ti si un cont de Business Manager.
  • Creeaza catalogul de produse pe Facebook pe baza feed-ului din platforma ta eCommerce si aranjeaza-ti magazinul pe Facebook. Aceasta actiune iti ofera posibilitatea de a eticheta produse relevante in postari, astfel incat oamenii sa le gaseasca si sa le cumpere mai usor.

5. Incepe sa faci primele postari si promoveaza-ti pagina


Secretul unei pagini eficiente de Facebook Business este activitatea constanta. Nu e suficient sa deschizi pagina pentru ca oamenii sa te urmeasca si sa ramana atenti la ceea ce are de spus afacerea ta.

Trebuie sa le mentii atentia constant. Sa ii distrezi, sa ii ajuti sau sa ii uimesti.

Cel mai simplu pentru a avea constanta este sa iti faci un calendar periodic de postari de care sa te tii. 

De asemenea, raspunde activ la comentarii, intrebari si mesaje - arata ca e cineva in spatele paginii, pe care se pot baza pentru a primi ajutor, daca au nevoie.

Un alt lucru obligatoriu de facut este sa iti promovezi pagina. 

 

via GIPHY


Nu te astepta ca oamenii sa se impiedice de ea… avand in vedere ca sunt milioane de alte pagini pe Facebook.
  • Adauga link spre pagina de Facebook in site-ul magazinului tau online
  • Adauga link-ul spre Facebook in semnatura din email (personala si mail-urile de business, inclusiv newslettere).
  • Specifica username-ul Facebook pe cartile tale de vizita.
  • Promoveaza pagina de Facebook pe contul tau personal si invita-ti prietenii sa iti dea un share.
  • Invita oamenii din lista ta personala sa iti urmeasca pagina de Facebook Business. De asemenea, fii atent(a) la oamenii care iti dau like postarilor, dar nu iti urmaresc inca pagina (ii poti invita sa faca asta).
  • Lasa comentarii si reactii cu contul de Business, atunci cand e relevant.
  • Foloseste Facebook Ads pentru a rula reclame de expunere pentru afacerea si pagina ta.
Vezi si: Cum gasesti idei de business bune

Asa cum spuneam si mai sus, despre idei de postari si bunele maniere in strategia de postare pe Facebook urmeaza un alt articol, in care vom discuta subiectul pe larg.

Pana atunci, daca nu ai facut-o inca, e momentul sa iti deschizi pagina Facebook Business pentru afacerea ta (in special daca urmeaza sa faci o lansare).

Trezeste interesul pentru stilul business-ului tau si pregateste audienta sa iti ofere atentie, date de contact si sa faca achizitii :) .

Pana data viitoare!

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!