02 Iunie 2022 | Ponturi si recomandari
Asa ca, daca vrei sa fii antreprenor sau antreprenoare cu un business de succes, si tu trebuie sa acorzi atentie acestui aspect, inca de la inceput.
Conform psihologiei culorilor, cele mai comune nuante sunt intrepretate astfel:
Majoritatea lumii le asociaza asa, insa trebuie sa intelegi ca nu e suficient sa alegi o culoare doar pe baza a ce inseamna.
Pentru ca o culoare - sau mai degraba o gama de culori - sa inceapa sa fie asociata cu brandul tau, trebuie sa mai tina cont si de alte lucruri.
Vezi si: Cum gasesti idei de business bune
Cand vrei sa alegi gama de culori pentru firma ta, stai putin jos si noteaza pe o foaie de hartie:
Raspunsurile la aceste intrebari te vor ajuta sa rezumi cele mai importante lucruri despre afacerea ta, lucruri utile atat pentru tine, cat si in cazul in care colaborezi cu un designer sau un grafician, de exemplu, pentru crearea identitatii vizuale.
Produsele pe care le vinzi tin de o anumita nisa - cu ce culori e asociata nisa respectiva? Uite, de exemplu, daca vinzi produse bio, verdele si mahonul sunt populare.
Vinzi catre femei sau barbati? Sau pentru copii? - e mai putin probabil sa alegi roz daca te adresezi publicului masculin.
Tine cont si de deschiderea publicului fata de anumite elemente culturale pentru ca, desi poate vrei sa schimbi perceptiile, business-ul tau va avea o cale mai dificila de batut pentru a ajunge la succes.
In aceeasi idee, uita-te in piata ta, in nisa ta, si vezi care sunt culorile folosite de competitorii tai principali. Sa zicem, cele mai importante 3-4 firme cu care concurezi direct.
Scopul tau este sa comunici clar clientilor cine esti. Daca alegi aceleasi culori ca si ei, si mai ales daca au deja istoric in piata, s-ar putea sa te confunde si, in loc sa cumpere de la tine, te vor ignora inconstient.
Ai nevoie de diferentiatori din start, iar culorile pe care le alegi te pot ajuta.
Noteaza combinatiile lor de culori, dar si idei de culori diferite de cele ale competitorilor tai, in continuarea raspunsurilor de la sfatul numarul 2.
Ultimul sfat pe care ti-l oferim astazi este sa iti intorci atentia asupra publicului tau.
E important sa notezi detalii demografice precum varsta, sex, locatie sau statut marital.
De asemenea, incearca sa identifici interesele viitorilor tai clienti si sursele lor de inspiratie: de unde se informeaza? Ce le place? Estetic vorbind, ce ii atrage?
Uita-te doar la paginile de Instagram create in jurul literaturii YA - majoritatea folosesc compozitii intens colorate, cu elemente aurii si argintii, si un design indraznet.
Spre deosebire, sa zicem, de amatorii de poezii, ce prefera non-culorile (alb si negru) sau pastelul.
Poti prinde multe informatii interesante daca iti analizezi publicul si sursele lor de inspiratie. Vezi ce combinatii de culori prefera si noteaza-le pe lista.
Vezi si: Idei pentru nume de afacere online in diverse industrii
Dupa ce ai toate aceste informatii scrise pe hartie, coreleaza-le si elimina combinatiile care nu ti se potrivesc. Tine cont si de preferintele tale, bineinteles, alege o culoare care totusi sa iti placa.
Speram ca materialul de azi sa te ajute sa iti formezi o idee despre importanta culorilor in branding si modul in care poti ajunge la culorile potrivite.
Iar pana ajungi la o concluzie si iti deschizi business-ul (precum si dupa ce faci asta), te invitam sa joci GoFunnel pentru a te familiariza cu modul in care functioneaza un magazin online. Spor!