16 Iunie 2022 | Ponturi si recomandari
E important sa definesti rezultatele pe care vrei sa le obtii de la logo-ul tau si sa intelegi rolul lui in firma. Un logo este, practic, un design sau un simbol pe care il folosesti pentru ca publicul tau sa iti poata identifica usor si repede afacerea, site-ul, angajatii, materialele de marketing.
Logo-ul nu e totuna cu brandul. Pe cand logo-ul e ceva vizibil si tangibil, un simbol, brandul este intangibil si se refera mai degraba la perceptia generala a consumatorilor asupra firmei pe care vrei sa o deschizi.
De asemenea, un logo bun nu este un indicator al succesului, insa te poate ajuta sa iti consolidezi identitatea, pentru a castiga vizibilitate si apreciere.
Completeaza foaia de hartie cu raspunsurile la aceste intrebari.
Te ajuta sa formezi un brief dupa care sa te poti ghida daca iti faci logo-ul pe cont propriu, si mai ales daca alegi sa colaborezi cu un specialist.
Iti va cere aceste informatii, deoarece doar pe baza lor isi poate forma o idee despre ce iti doresti de la serviciile lui/ei.
Vezi si: Cum sa alegi culorile potrivite pentru afacerea ta
Daca vrei sa te asiguri ca vei obtine ce e mai potrivit pentru nevoile tale, un logo care sa iti placa, fa un pas in plus si incepe sa explorezi internetul pentru a crea un mood board.
Nu strica sa intri pe Google si sa cauti cateva principii de baza despre design, stil, culoare si fonturi.
De exemplu, te poti inspira din articolul nostru despre culorile in afaceri, pentru a alege nuante conforme mesajului pe care vrei sa il transmiti. Dupa cum stii, culorile au anumite intelesuri, mai ales in functie de context.
Adauga in mood board logo-uri si imagini care sa redea senzatia pe care ti-o doresti pentru brandul tau - inclusiv imagini de la competitori, branduri care te inspira sau alte surse de inspiratie.
Mergi apoi pe hashtag-urile de pe Instagram, pe Dribbble si alte site-uri dedicate si consulta ultimele trenduri despre design-ul unui logo.
Colecteaza toate aceste imagini, combinatii de culori, logo-uri si scene intr-un board pe Pinterest, intr-un document cu link-uri sau chiar intr-un board fizic (unde decupezi si lipesti chestii).
Iar daca esti atras(a) spre diferite tipuri de design, poti crea multiple mood boards. Pune-le la dispozitia specialistului cu care colaborezi sau tine cont de ele daca iti faci tu logo-ul.
Acestea sunt principalele tipuri de logo-uri, insa ai si alte optiuni, pe care le gasesti rapid la o cautare pe Google.
Vezi si: Idei pentru nume de afacere online in diverse industrii
Initial, am vrut sa iti oferim inca un sfat, nr. 5, despre tool-uri pentru crearea logo-ului. Insa nu e prea mult de spus. Exista cateva instrumente pe care ti le recomandam daca vrei sa iti faci singur(a) logo-ul: Canva, Adobe Illustrator, Inkscape.
De asemenea, gasesti rapid diverse site-uri gratuite pentru crearea unui logo, cand cauti dupa logo maker. Acestea iti vor da cateva variante relativ simple si pe care le poti utiliza direct, daca doresti.
Noi, insa, iti recomandam sa colaborezi cu un designer sau un grafician pentru crearea unui logo profesional, care tine cont de cele mai bune practici. Costul unui logo bun nu e foarte mare.
Deocamdata ne oprim aici.
Speram ca sfaturile de astazi sa te ajute in obtinerea unui logo reusit pentru magazinul tau, care sa iti aduca din start increderea clientilor.
Pana data viitoare!