Ponturi pentru un logo reusit in magazinul tau online

Ponturi pentru un logo reusit in magazinul tau online
Daca ai o idee de business pe care vrei sa o aduci la realitate, cu siguranta ti-ai facut o lista cu pasii necesar de parcurs.

Am mentionat inainte pe blog aspecte legate de deschiderea unei afaceri online: de la nume, ideea de business, pana la cum alegi paleta de culori. Sunt elemente de branding despre care trebuie sa te hotarasti inca de la inceput, mai ales daca vrei sa faci impresie.

Logo-ul magazinului este un element vizual vital cand faci acest pas. Iti reprezinta business-ul in lume si te face usor de recunoscut, dintr-o privire.

Asa ca pentru azi am pregatit cateva ponturi de care sa tii cont cand vrei un logo reusit, descriptiv pentru afacerea ta.

Sunt sfaturi de la care sa incepi, iar pentru crearea logo-ului iti recomandam cu caldura sa apelezi la un specialist. Pana la urma e un element vizual fundamental, de care te folosesti pe termen lung.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins
  1. Porneste de la obiectiv
  2. Creeaza un brief
  3. Creeaza un mood board cu exemple vizuale
  4. Tipuri de logo-uri si ponturi de tinut minte
 

1. Porneste de la obiectiv


Cand intri in lumea strategiilor de business, marketing si vanzari, te obisnuiesti repede cu ideea ca fiecare lucru porneste de la un obiectiv.

Cand vrei sa faci ceva, orice, trebuie sa stabilesti mai intai scopul pentru care vrei sa intreprinzi niste actiuni. Unde vrei sa ajungi.

La fel sta treaba si cand iti propui sa obtii logo-ul pentru afacerea ta.

Ia o foaie de hartie sau deschide un document nou si noteaza scopul logo-ului tau.

 


E important sa definesti rezultatele pe care vrei sa le obtii de la logo-ul tau si sa intelegi rolul lui in firma. Un logo este, practic, un design sau un simbol pe care il folosesti pentru ca publicul tau sa iti poata identifica usor si repede afacerea, site-ul, angajatii, materialele de marketing.

Logo-ul nu e totuna cu brandul. Pe cand logo-ul e ceva vizibil si tangibil, un simbol, brandul este intangibil si se refera mai degraba la perceptia generala a consumatorilor asupra firmei pe care vrei sa o deschizi.

De asemenea, un logo bun nu este un indicator al succesului, insa te poate ajuta sa iti consolidezi identitatea, pentru a castiga vizibilitate si apreciere.

 

2. Creeaza un brief

 

  • Care este povestea din spatele afacerii tale?
  • Cine este audienta pe care o targetezi?
  • Cine sunt principalii tai competitori?
     

 

 

  • Care sunt obiectivele tale cu acest logo - cum iti vei masura succesul? (teoretic ai deja raspunsul, daca ai raspuns la primul sfat din lista de azi)
  • Care sunt 3-4 branduri “model” care te inspira si pe care le urmaresti cu placere?
  • Ce emotii vrei sa simta oamenii cand iti vad logo-ul?
  • Care sunt valorile pe care vrei sa le transmita brandul tau, dar si logo-ul tau?
  • Care sunt 3 cuvinte prin care poti sa descrii caracteristicile brandului tau?
  • Unde vei folosi, in principal, logo-ul dupa ce il ai? Pe site, in social media, pe produse marca proprie, pe tricourile angajatilor?
  • Exista anumite lucruri speciale pe care vrei sa le includa logo-ul? (o anumita fraza, o anumita forma, o anumita culoare etc.)
     


Completeaza foaia de hartie cu raspunsurile la aceste intrebari. 

Te ajuta sa formezi un brief dupa care sa te poti ghida daca iti faci logo-ul pe cont propriu, si mai ales daca alegi sa colaborezi cu un specialist.

Iti va cere aceste informatii, deoarece doar pe baza lor isi poate forma o idee despre ce iti doresti de la serviciile lui/ei.

Vezi si: Cum sa alegi culorile potrivite pentru afacerea ta

 

3. Creeaza un mood board cu exemple vizuale


Daca vrei sa te asiguri ca vei obtine ce e mai potrivit pentru nevoile tale, un logo care sa iti placa, fa un pas in plus si incepe sa explorezi internetul pentru a crea un mood board.

Nu strica sa intri pe Google si sa cauti cateva principii de baza despre design, stil, culoare si fonturi.

De exemplu, te poti inspira din articolul nostru despre culorile in afaceri, pentru a alege nuante conforme mesajului pe care vrei sa il transmiti. Dupa cum stii, culorile au anumite intelesuri, mai ales in functie de context.

Adauga in mood board logo-uri si imagini care sa redea senzatia pe care ti-o doresti pentru brandul tau - inclusiv imagini de la competitori, branduri care te inspira sau alte surse de inspiratie.

 


Mergi apoi pe hashtag-urile de pe Instagram, pe Dribbble si alte site-uri dedicate si consulta ultimele trenduri despre design-ul unui logo.

Colecteaza toate aceste imagini, combinatii de culori, logo-uri si scene intr-un board pe Pinterest, intr-un document cu link-uri sau chiar intr-un board fizic (unde decupezi si lipesti chestii).

Iar daca esti atras(a) spre diferite tipuri de design, poti crea multiple mood boards. Pune-le la dispozitia specialistului cu care colaborezi sau tine cont de ele daca iti faci tu logo-ul.

 

4. Tipuri de logo-uri si ponturi de tinut minte

 

  • Cuvinte - logo-ul e format doar din numele afacerii tale, iar in acest caz, fontul face diferenta.
  • Simbol de brand - un simbol caracteristic pentru nisa ta. De exemplu, tacamuri daca iti faci un restaurant sau un magazin de alimente, silueta unor varfuri montane daca vinzi produse outdoor, frunza verde daca vinzi produse eco etc.
  • Combinatie de simboluri - numele + un simbol de brand
  • Abstract - esti familiarizat probabil cu virgula intoarsa de la Nike, cercul de la Pepsi sau sirena de la Starbucks. Atentie la logo-urile abstracte, e mai ok sa adopti unul in momentul in care ai deja un brand solid in piata.
  • Acronim - in cazul in care numele afacerii e lung, il poti prescurta la initiale sau compunerea unui cuvant din primele 2-3 litere ale fiecarui cuvant din nume.
  • Emblema - simboluri vizuale reprezentative. Gandeste-te ca e ca panoul deasupra intrarii intr-o carciuma englezeasca de pe vremuri, cu simboluri grafice in loc de litere.


Acestea sunt principalele tipuri de logo-uri, insa ai si alte optiuni, pe care le gasesti rapid la o cautare pe Google.
 

 

Cand vrei un logo tine cont de urmatoarele detalii:

 

  • Sa fie descriptiv pentru afacerea si obiectivele tale.
  • Sa fie usor de inteles, indiferent de dimensiune.
  • Sa isi pastreze impactul, indiferent ca e color sau alb-negru.
  • Sa tii cont de elementele culturale, religioase si emotionale ale publicului pe care il tintesti, pentru a nu porni din start cu stangul.
  • Sa nu includa numar de ani.
  • Sa nu fie prea incarcat.


Vezi si: Idei pentru nume de afacere online in diverse industrii

Initial, am vrut sa iti oferim inca un sfat, nr. 5, despre tool-uri pentru crearea logo-ului. Insa nu e prea mult de spus. Exista cateva instrumente pe care ti le recomandam daca vrei sa iti faci singur(a) logo-ul: Canva, Adobe Illustrator, Inkscape. 

De asemenea, gasesti rapid diverse site-uri gratuite pentru crearea unui logo, cand cauti dupa logo maker. Acestea iti vor da cateva variante relativ simple si pe care le poti utiliza direct, daca doresti.

Noi, insa, iti recomandam sa colaborezi cu un designer sau un grafician pentru crearea unui logo profesional, care tine cont de cele mai bune practici. Costul unui logo bun nu e foarte mare.

Deocamdata ne oprim aici. 

Speram ca sfaturile de astazi sa te ajute in obtinerea unui logo reusit pentru magazinul tau, care sa iti aduca din start increderea clientilor.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!