4 Exercitii pentru o stare de bine

4 Exercitii pentru o stare de bine
Deseori, starea emotionala ne dicteaza intreaga zi, intreaga saptamana, intreaga luna. Ceea ce se reflecta in rezultatele pe care le obtinem, pe plan personal si profesional.
 
Asa ca nu e de mirare popularitatea materialelor de self-help din ultimii ani.

Cu cat starea noastra psihica este mai precara, cu atat suntem mai frustrati, mai putin productivi si mai predispusi sa facem greseli.

Starea de bine e un echilibru pe care ni-l dorim fiecare dintre noi. 

Ne dorim suvoiul de endorfine motivator pentru a ne apuca de lucrurile importante pentru noi si energia necesara pentru a duce proiectele la bun sfarsit.

Asa ca, pentru azi, am ales 4 lucruri - sau mai degraba actiuni pe care sa le exersezi zilnic - care te pot ajuta sa iti imbunatatesti starea. Sunt lucruri pe care le facem si unii dintre noi, in echipa GoFunnel, asa ca vorbim din experienta.

Citeste despre ce e vorba si incearca sfaturile. Nu au cum sa iti strice :) .

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins:
  1. Seteaza-ti obiective realiste in fiecare zi
  2. Fa miscare zilnic, chiar daca e o plimbare de 10 minute
  3. Acorda 20 de minute minim in fiecare zi unui hobby
  4. Socializeaza si iesi din zona ta de confort
 

1. Seteaza-ti obiective realiste in fiecare zi


Nu fiecare dezechilibru emotional inseamna automat depresie sau anxietate clinica. Insa exista anumite lucruri care ajuta in gestionarea situatiilor, si atunci cand e vorba de emotii puternice, si atunci cand vorbim de afectiuni medicale.

In general, crearea unor rutine sau a unor ritualuri duce la impresia ca esti in control, de la simpla bataie cu indexul pe coapsa, pana la crearea unei liste zilnice de obiective de care iti propui sa te tii.

Faptul ca la finalul zilei vezi activitatile taiate cu o liniuta te ajuta sa obtii un sentiment de implinire, de finalitate, asa ca poti rasufla linistit(a).

 


Problema e ce actiuni sau obiective iti stabilesti pe lista

Poate vrei, de exemplu, sa inveti o limba straina, sau sa ajungi la o anumita valoare cu afacerea ta online, sau vrei sa citesti o carte speciala sau orice altceva. Secretul pentru a obtine sentimentul de bine la finalul zilei este sa imparti obiectivele mari in bucati mici si accesibile.

De exemplu, daca ai de editat poze pe care vrei sa le trimiti clientului tau, propune-ti sa editezi 10 sau cate crezi ca poti, in fiecare zi. Daca ai de citit o carte groasa, propune-ti sa citesti cate 30 de pagini pe zi si atat.

Daca vrei sa ajungi la 30.000 euro cifra de afaceri, propune-ti obiectivul in x luni (in functie de resursele tale) si stabileste actiuni zilnice, viabile, pe care le poti face intr-un interval scurt de timp, cu rezultate.

Iar daca la finalul zilei nu ai reusit sa faci tot ce ai trecut pe lista, invata sa accepti ca exista si zile de genul asta. Iar maine poate fi mult-mult mai bine.

Vezi si: Ce este analiza SWOT si cum te ajuta sa te dezvolti personal

 

2. Fa miscare zilnic, chiar daca e o plimbare de 10 minute


Rareori se intampla ca echilibrul nostru sa fie dereglat de factori din exterior. Mai degraba se intampla datorita unei cauze din interior si a modului in care fiecare dintre noi alege sa reactioneze la stimulii externi.

Ne construim fericirea si binele cu mainile noastre. La fel, ne facem rau cu mainile si gandurile noastre.

Despre impactul sportului asupra starii psihice am mai mentionat si in alte articole. Si cu siguranta stii deja ce efecte are miscarea asupra nivelului de hormoni ai fericii pe care ii dezvolta corpul nostru. 

Asa ca nu mai repetam si aici aceleasi informatii.

 


Uite doar cateva exemple de activitati fizice pe care le poti incerca, fara sa faci ceva iesit din comun:

  • Foloseste scarile in loc sa iei liftul.
  • Cand e ora pranzului la lucru, fa o plimbare de 10 minute.
  • Foloseste bicicleta pentru a te deplasa.
  • Daca obisnuiesti sa mergi cu autobuzul, coboara cu o statie mai repede si plimba-te pe jos pana la punctul de destinatie.
  • Fa mici exercitii acasa.
  • Fa-ti un abonament la sala.
  • Mergi la un curs de dans.
  • Iesi la fotbal cu gasca ta de prieteni (sau orice alt sport de echipa).


Iar daca faci miscare afara, profita de ocazie sa stai putin la soare. Primesti vitamina D, iti imbunatatesti starea si vei dormi mai bine.

Vezi si: Cum sa dormi mai bine (si ce legatura are somnul cu jocurile)

 

3. Acorda 20 de minute minim in fiecare zi unui hobby


Zilnic suntem bombardati cu stimuli interni si externi care, atunci cand pierdem controlul, ne fac sa cedam in fata stresului. 

Un exercitiu interesant pentru a gestiona mai bine stresul e sa rezervi un timp finit, 20 de minute sa zicem, unui hobby de care esti pasionat(a).

Indiferent daca e un hobby care iti cere implicare fizica si emotionala, unul in care trebuie sa gandesti sau unul in care faci miscari mecanice, repetitive.


De exemplu, poate iti place sa joci board game-uri. Fa asta zilnic, acorda 20 de minute sau chiar mai mult pentru a te juca. De exemplu, pentru a juca o tura de GoFunnel cu prietenii tai.

Poate iti place sa construiesti lucruri cu mainile tale. Poate obiecte de mobilier, casute pentru pasari, tablouri sau obiecte de olarit. 

Sau poate iti place sa citesti. Sau sa joci un sport. Sau sa gatesti. Sau sa conduci.

Indiferent de hobby-ul tau, rezerva un timp finit in fiecare zi in care sa faci exact asta: ceea ce iti place. Cand te vei intoarce asupra problemelor ce pareau imposibile la prima vedere, vei observa ca nu mai sunt atat de imposibile. 

Ca o pictura impresionista: daca stai prea aproape, vei vedea doar pete si combinatii de culori fara sens.

Dar daca faci un pas sau mai multi, in spate, imaginea incepe sa prinda inteles :) .

 

4. Socializeaza si iesi din zona ta de confort


Fiecare avem personalitatea proprie, iar asta inseamna ca unii se adapteaza mai usor in afara zonei de confort, pe cand altii prefera sa rareasca interactiunile cu alte persoane pe cat de mult se poate.

Insa adevarul e ca oameni suntem si avem o nevoie intrinseca de a ne simti validati si importanti pentru alte persoane (numarul lor fiind mai larg sau mai restrans). 

 


Asa ca socializarea este un exercitiu vital pentru starea de bine a oricarei persoane.

Tinand cont de acest lucru, data viitoare cand iesi din casa incearca sa faci ceva diferit:

 

  • Vorbeste personal cu un coleg, in loc sa ii trimiti un email sau un mesaj pe chat-ul intern.
  • Initiaza o conversatie cu cineva nou.
  • Rezerva 5 minute pentru a intelege cum este de fapt, interlocutorul tau, si ce e important pentru el. Te va face mai valoros ca partener de conversatie.
  • Propune o activitate impreuna cu un prieten pe care nu l-ai mai vazut de mult.


Vezi si: 10 tehnici de negociere pe care sa le folosesti in viata de zi cu zi

Nu sunt lucruri noi cele pe care ti le-am spus azi.

Insa sunt exercitii si obiceiuri pe care multi dintre noi le-am inclus in viata de zi, deoarece ne ajuta sa ne pastram echilibrul emotional si sa ne imbunatatim starea.

Asa ca ti le recomandam cu caldura.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!