Despre crearea unui brand care nu se erodeaza in timp

Despre crearea unui brand care nu se erodeaza in timp
Indiferent cat de propice sau provocatoare ar fi piata pentru un business, exista un bun de baza pe care afacerile de succes il creeaza, il dezvolta continuu si-l pazesc ca pe ochii din cap.

Brandul.

Pentru un business ce vrea sa reziste in timp si sa isi cultive o baza de clienti fidela, este necesar sa aiba control asupra modului in care este perceput pe piata.

De aceea e atat de importanta imaginea brand, simbolurile dupa care acesta este recunoscut, gama de emotii pe care o trezeste si de ce lumea ar face orice sa evite o criza de imagine.

Hai sa povestim putin despre acest subiect. 

Pana la urma, daca vrei sa iti creezi o afacere sau ai deja una (pentru ca de aceea te-a atras GoFunnel si ideea unui board game pentru antreprenori), crearea unui brand este o tema ce te intereseaza 100%.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Cuprins:
 
  1. Defineste
  2. Alege
  3. Dezvolta
  4. Responsabilizeaza
  5. Invata
  6. Creeaza
  7. Imparte
  8. Construieste
  9. Masoara

1. Defineste


Defineste-ti obiectivele de business.

Asa descoperi:
  • DE CE-ul & USP - un brand care nu se erodeaza in timp isi gaseste rapid misiunea, viziunea, lucrurile care il fac unic si diferentiatorii - si se tine de ele.
  • Funnel-ul de vanzari - in functie de modelul de business, ar trebui sa stii care sunt canalele prin care audienta ajunge la tine sau tu ajungi la audienta, precum si punctele de contact & numarul necesar de puncte de contact pentru a duce la o actiune din partea clientilor.
  • Publicul tinta & Buyer Persona - stii cine sunt principalii consumatori, ce ii determina sa cumpere si ce obiectii au inainte de a lua decizia?
 

2. Alege


Creeaza-ti un sistem pentru alegerea colegilor din echipa ta

Ar trebui sa fie:
  • Pasionati & dedicati
  • Responsabili pentru indatoririle lor
  • Deschisi sa comunice unii cu ceilalti

Cultura organizationala este un element de baza in branding, pentru ca tu, ca lider, nu interactionezi cu audienta la fel de mult pe cat o face echipa ta.

Ai grija de colegii tai, pentru ca acestia sa poata transmite mesajul dorit catre clientii tai.

via GIPHY

 

3. Dezvolta


Dezvolta-ti strategia.

Va trebui sa spargi obiectivele in bucati actionabile:
  • CE campanii organizezi - canale, evenimente declansatoare etc.
  • CAND organizezi campanii - calendar & plan
  • CUM iti planifici actiunile pe termen lung si care sunt elemente care se vor afla in toate comunicarile tale: nume, tonalitatea de brand, culori, logo, fonturi, imbracaminte, etichete etc. 

Vezi si: Ce este brandul personal si de ai nevoie de el
 

4. Responsabilizeaza


Delega responsabilitati colegilor tai:
  • Pregateste-i pentru a fi dedicati succesului vostru impreuna
  • Mentioneaza si acopera potentiale frici sau bariere
  • Construieste-le increderea in ei insisi, dar si in tine, ca lider al lor

In acelasi timp, nu uita sa fii realist in modul in care iti gestionezi echipa si organizarea interna.
 

5. Invata


Invata constant despre industria si piata ta. 

Atat tu, cat si echipa ta, ar trebui sa fiti la curent cu trenduri, schimbari in comportamentul publicului si cele mai noi tehnici pe care le puteti aplica in business-ul vostru.

 

via GIPHY


La fel de important este sa cauti oportunitati pentru “intamplari fericite”, unde puteti descoperi noi parteneri, noi clienti si noi resurse de cooptat in afacere. 

Acestea pot aparea in urma participarii la evenimente din domeniu, dar si prin simplul fapt ca dai dovada de empatie cu toti oamenii cu care ai de-a face, indiferent de locul in care te afli.

 

6. Creeaza


Un brand puternic creeaza valoare in viata persoanelor cu care intra in contact: clienti, angajati, investitori, parteneri, business-uri cu servicii adiacente.

Cele mai simple si eficiente metode prin care poti face asta este prin publicarea de continut util si prin cultivarea unei comunitati in jurul afacerii.

Vezi si: 3 sfaturi pentru inceperea unei afaceri in Romania

 

7. Imparte


Pana ajungi in pozitia unui brand puternic si cunoscut pe piata, e posibil sa te feresti sa iti imparti autoritatea si cu alte afaceri. 

Insa pentru a creste, nu actionezi intr-un vid, ci trebuie sa fii integrat in ecosistem.

Asta inseamna ca la un moment dat pe masura ce cresti va trebui sa iti diversifici modalitatile de comunicare si sa imparti faima numelui tau cu altii: reselleri, media, afiliati, chiar si competitori (prin participarea la evenimente unde se afla sau vorbesc pe aceeasi scena cu tine si reprezentanti ai competitorilor tai).

 

via GIPHY


In aceeasi idee, fii deschis sa folosesti continutul util al altora pentru a intretine interesul comunitatii tale.

Acest mod de abordare aplicat corect functioneaza pe principiul Legea lui Pareto - 80% continut si interventii de la altii + 20% continut si interventii extra valoroase din partea ta si a echipei tale, care vor avea cel mai puternic impact asupra audientei.

 

8. Construieste


Implica resurse la modul serios pentru a consolida ritmul de crestere.
  • Fii activ si prezent in piata, pe toate canalele pe care poti
  • Ofera recunoastere si altor oameni din comunitatea ta
  • Recompenseaza actiunile extraordinare realizate de ceilalti din comunitate
  • Organizeaza evenimente
  • Pastreaza-ti umanitatea, pentru ca niciodata nu e doar business
  • Da inapoi lumii
 

9. Masoara


Un brand va creste sanatos atunci cand stie care ii sunt indicatorii de performanta. Pentru ca ii foloseste ca puncte de reper pe parcursul drumului, pentru a analiza evolutia sa pana in acel moment.
 

via GIPHY


Asa ca:
  • Evalueaza si analizeaza constant
  • Comunica mai mult, decat sa comunici prea putin
  • Fii deschis(a) sa faci schimbari atunci cand acestea ar putea imbunatati o situatie
  • Munceste serios, pentru ca banii si resursele nu pica din cer
  • Intotdeauna aliniaza indicatorii de performanta ai afacerii tale la obiectivele setate.

Vezi si: Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business

Ai facut toti acesti pasi? Bun. Acum ia-o de la capat.

Un brand care nu se erodeaza in timp aplica lucrurile despre care am vorbit astazi in strategia de business, si le repeta in rutine, zi de zi, ani dupa ani.

Este un efort continuu, dar atunci cand faci cate ceva in fiecare zi, nu ti se va mai parea un efort atat de mare.

Asa ca daca iti doresti o afacere de viitor sau ai deja un business si vrei sa il cresti sanatos, te invitam sa tii cont de aspectele pe care le-am discutat azi. 

Pana la urma, mintea ta de antreprenor este cea mai pretioasa resursa de care dispui.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!