Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business

Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business
GoFunnel iti trezeste instinctul de antreprenor si esti gata sa iti aduci ideea la realitate?

Perfect, pentru ca azi ti-am pregatit o adevarata trusa de “unelte”, pe care ar trebui sa le ai si tu cand pornesti pe acest drum.

Pe langa toate ideile de marketing, branding si vanzari, tu ca antreprenor ar trebui sa detii cateva bunuri si sa setezi niste reguli, astfel incat viata ta sa nu devina brusc grea, fix cand nu te astepti.

Vezi ce contine o “trusa antreprenoriala” si tine cont de aceste sfaturi pentru a fi pregatit(a) sa faci fata fiecarei provocari.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
  • Seteaza Google Alerts pe numele afacerii tale, pe cuvintele cheie de interes industria ta si pe cei mai importanti competitori. Ramai la curent cu ce se intampla pe Google si ce vorbeste lumea despre aceste subiecte.
  • Pune-ti numele companiei pe tot ce prinzi – carti de vizita, pixuri, agende, calendare, stickere, masina, scoci, cutii, plicuri etc. Si investeste intr-un set minimalist de carti de vizita cel putin la inceput, si mai ales daca participi pe la evenimente.
  • Fa adrese de email profesionale pentru tine, afacerea si angajatii tai, cu numele de domeniu al magazinului tau. Yahoo, Gmail sau mai stiu ce altceva nu denota profesionalism.
  • Asigura-te ca ai implementat toate codurile de tracking posibile ce iti pot oferi acces la ce se intampla, de fapt, in site-ul tau si ce fac clientii: Google Analytics, Google Search Console, Facebook Pixel, TikTok Pixel etc.
  • Foloseste BuzzSumo.com, Mention.com, BrandMentions.com pentru a supraveghea automat ceea ce se vorbeste despre brandul tau.
  • Ramai conectat(a) la ceea ce se intampla zi de zi. Sigur nu ai timp sa tot cauti pe net, asa ca e bine sa te abonezi la site-uri ce trimit zilnic rezumate cu cele mai importante stiri si noutati, generale si de nisa. De exemplu, noi suntem abonati la Stacked Marketer (pentru cele mai noi informatii din marketing si SM).
  • Creeaza un kit pentru presa: descrieri pentru afacere, descrierea owner-ului, poze bust de calitate, logo-ul la rezolutie buna, cateva imagini reprezentative, o lista a realizarilor si orice alta informatie relevanta. Vei fi prompt in orice situatie!

via GIPHY


Vezi si: Ponturi pentru un logo reusit in magazinul tau online
  • Chiar daca iti deschizi afacerea ca un part-time job, pastreaza o evidenta clara a finantelor tale. Invata ce inseamna cashflow, rotatia stocurilor, profitabilitatea si identifica locurile in care pierzi bani. Daca ramai in control asupra finantelor de la inceput, atunci ai mari sanse ca proiectul tau sa reuseasca.
  • Intotdeauna sa ai o dovada scrisa. Creeaza contracte atunci cand e nevoie, si nu te baza pe promisiuni verbale. Salveaza email-urile schimbate cu clientii si tertele parti cu care colaborezi (desigur, respectand prevederile GDPR). Nu stii niciodata ce se poate intampla.
  • Creeaza-ti o rutina zilnica de care sa te tii, chiar daca lucrezi de acasa. Un dus de dimineata, micul dejun sau 30 de minute de miscare inainte de a te pune la laptop/PC sa lucrezi pot face minuni asupra motivatiei tale.
  • Creeaza proceduri / checklist-uri cu ordinea lucrurilor de facut in cadrul unui task, imediat ce constientizezi ca ai ajuns la un model de lucru. Nu dureaza mult sa faci un mindmap cu sageti sau un tabel. 
Vezi si: Logistica unui magazin online: componente de care trebuie sa stii

via GIPHY

  • Fa o lista cu resursele gratuite ce exista pe internet pentru crearea si editarea imaginilor. Iti va prinde bine pentru ca poti reveni la ea de fiecare data cand ai nevoie. De exemplu, ai aici cateva pentru partea vizualai: Icon-uri, imagini si ilustratii – 30 Resurse gratuite pentru magazinul tau. 
  • Creeaza cateva scenarii pentru diverse fatete ale afacerii, astfel incat sa fii pregatit(a) din timp. De exemplu, pe partea de support, clientii pot avea anumite reactii – trebuie sa stii cum le raspunzi astfel incat sa nu inrautatesti lucrurile. Ce se intampla in cazul unui atac informatic sau o criza de imagine? Ce se intampla cu produsele pe site cand stocul lor ajunge la 0? Pregateste-ti armele si reactiile de pe acum.
  • Foloseste instrumente care te ajuta sa economisesi timp – Google Drive, Mindmeister, Made for Business, Site-uri pt. tehnica Pomodoro, GoBoti etc.
  • Indragosteste-te de ideea de a avea un business, nu neaparat de forma pe care o are acum firma, produsele si ofertele tale. In acest fel iti vei pastra flexibilitatea fara sa te panichezi cand trebuie sa faci modificari sau “sa pivotezi” - cum s-a intamplat, de exemplu cu multe afaceri din offline la inceputul lui 2020.
  • Incepe afacerea pe baza unui plan de business si tine-te de el. Sigur, il mai poti adapta atunci cand intervin factori externi majori (cum a fost inceputul pandemiei, de exemplu). Planul tau ar trebui sa contina: idei pentru urmatorii 3 ani, un plan de marketing + estimarile financiare.
  • Planificarea pe 3 ani este cea mai eficienta, deoarece iti permite sa vezi imaginea de ansamblu. Implementezi planul in bucati a cate 3 luni. Asa ai siguranta ca te pregatesti din timp si prinzi intreagul interval de atentie al clientilor (ex., gandeste-te la perioada de timp pentru cumparaturi inainte de o sarbatoare/ sezon!!)
  • Ai grija cui lasi review-uri negative. Niciodata nu stii daca cineva de la care cumperi tu personal, poate deveni clientul tau cel mai profitabil. Fa un mic efort in plus pentru a lasa recenzii bune cand esti multumit(a) si priveste pozitiv interactiunile cu ceilalti oameni - poate ei vor fi cei care te vor face milionar(a).
Vezi si: Cum gasesti idei de business bune

Nu sunt lucruri noi cele pe care le citesti aici. 

Insa credeam ca merge sa le repetam din cand in cand, astfel incat sa mai arunci o privire in trusa ta si sa vezi ce ai / ce lipseste.

Testeaza sfaturile pe care ti le oferim pe blogurile GoFunnel si Gomag si vezi ce se potriveste cel mai bine pentru tine. 

Trebuie doar sa faci primii pasi, pentru ca urmatorii vor deveni din ce in ce mai usori :) 

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!