Ce este brandul personal si de ai nevoie de el

Ce este brandul personal si de ai nevoie de el
Cu siguranta ai auzit despre brand sau marca. Suntem familiarizati de mici cu anumite nume de produse, magazine sau afaceri, de la telefoane (Apple), la detergenti de vase (Fairy) - toate acestea sunt marci.

Faptul ca le cunoastem si stim de la parinti sau de la cei din jur ca ne sunt de folos, ne face sa le percepem drept de incredere. Si asta e brandul - modul in care percepem o afacere sau produsele acesteia in conformitate cu modul in care vrea ea sa fie perceputa.

Insa nu doar firmele pot sa creeze branduri. Nu. 

Oricine, inclusiv tu, iti poti consolida un brand in jurul numelui tau. Si atunci vorbim de brand personal.

Cand faci actiuni pentru a influenta pozitiv perceptia celor cu care interactionezi, faci actiuni de branding. Le poti face constient sau se formeaza inconstient de tine.

Asa ca azi am zis sa discutam putin despre ce este brandul personal, de ce ai nevoie de el si care sunt primii pasi cand vrei sa incepi procesul de branding pentru tine insuti.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins:
  1. Ce este brandul personal?
  2. De ce ai nevoie de un brand personal?
  3. Adevaruri pe care ar trebui sa le stii
  4. Exercitii de branding personal
 

1. Ce este brandul personal?


Reputatie, asumata.

Brandul personal reprezinta modul in care te prezinti ca persoana, calitatile si talentele tale, experienta, obiectivele personale si profesionale. 

E ceea ce te diferentiaza fata de alte persoane in diverse situatii, si in principal atunci cand cauti un job important pentru tine sau prezinti serviciile pe care le oferi.


 


Toata lumea are un brand personal, fie ca vorbim de persoane obisnuite, fie ca e vorba de personalitati, de la experti in diverse industrii, avocati, bucatari, politicieni, celebritati, freelanceri, bloggeri, influenceri, consultanti si speakeri.

Brandul personal are impact maxim atunci cand este format si consolidat in mod constient si controlat. 

Unele actiuni pe care le faci pentru brandul personal pot fi preluate de la procesul de branding pentru o afacere online: de la USP (declaratia personala de brand), la promovare pentru a obtine vizibilitate.

Vezi si: Cum interpretezi corect limbajul corpului cand joci boardgames (si nu numai)

 

2. De ce ai nevoie de un brand personal?


Daca ai o pagina personala de Facebook, Instagram sau LinkedIn, ai deja un brand personal, chiar daca nu stii. Ai deja o personalitate publica formata natural datorita postarilor si a mesajelor pe care le transmiti.

In business, cand tu nu iti definesti brandul - personalitatea, intotdeauna o va face altcineva. Si, de obicei, legandu-se de aspecte negative.

 


Aceasta este regula de aur in branding: preia controlul asupra mesajelor, valorilor, misiunii, definitiilor afacerii tale, pentru ca daca nu o faci, competitorii tai si piata se va ocupa de asta.

La fel stau lucrurile si in branding-ul personal.

Vezi si: Trucuri rapide pentru finantele personale - cum sa faci economii in fiecare luna

 

3. Adevaruri pe care ar trebui sa le stii

 

  • Un blog, chiar daca nu e viral, te poate ajuta sa inveti cum sa iti exprimi ideile, dar si sa te diferentiezi cand cauti un loc de munca bun.
  • Faptul ca termini o facultate nu te face special(a). Conteaza ce faci in timpul acela - networking, dezvoltare capacitati naturale, internship-uri, proiecte etc. De asemenea, acorda importanta paginilor personale social media si ai grija ce postezi. Ceea ce publici pe internet ramane acolo si poate fi gasit din nou, chiar daca tu stergi postarile sau fotografiile.
  • Nu esti singurul sau singura care intelege importanta unui brand personal. In diverse situatii vei concura cu alte persoane care intretin constant un brand. Asa ca e important sa ramai mereu la curent cu ceea ce e nou, sa investesti in tine, sa te dezvolti si sa iti mentii brandul personal interesant pentru publicul tau tinta (potentiali angajatori, investitori, grup de networking etc.).
  • Brandul personal inseamna munca pe termen lung si consistenta. Nu poti sa iti alegi o declaratie personala si sa o mentii pentru totdeauna. Nu e suficient sa stai o ora si gata, ti-ai facut brandul. E un efort continuu.
  • Brandul personal te poate ajuta sa previi sau sa controlezi mai usor situatiile negative. Insa niciodata sa nu incerci sa consolidezi un brand pornind de la o afirmatie / personalitate falsa. Nu vei putea sa o mentii sau sa fii convingator pentru suficient timp.
     

 

4. Exercitii de branding personal

 

Fa un inventar al brandului personal


Primul pas cand vrei sa preiei controlul asupra brandului tau personal este sa iti iei la puricat vizibilitatea din prezent.

  • Cauta pe Google dupa numele tau. Ce rezultate sunt afisate?
  • Noteaza-ti profilele personale din social media: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Telegram, YouTube, TikTok etc. 
  • Ce postari ai? Ce promovezi? Care sunt reactiile? - sunt lucruri care iti transmit corect imaginea pe care vrei sa o proiectezi in mintea urmaritorilor tai?
  • Ai un loc al tau pe internet unde oamenii pot afla mai multe? - site personal, blog, canal YouTube, profil Tumblr, Medium, Patreon, Etsy etc.
  • Publici constant continut nou? Ti-ai completat aici toate detaliile?
  • Ai testimoniale? - pot fi recomandari sau recenzii de la prieteni, fosti angajatori, colaboratori etc.
     

 

Cine ar trebui sa auda despre tine?

 

  • Pregateste o lista cu publicul potential catre care vrei sa iti comunici brandul. De exemplu, 5 firme care te-ar putea ajuta sa iti dezvolti ablitatile sau sa iti fructifici pasiunile.
  • Identifica persoanele de decizie pentru angajarea sau colaborarea cu tine.
  • Incepe prin a le face o favoare: urmareste-i in Social Media, analizeaza-le postarile si mesajele, vezi ce nevoi au, lasa reactii, comentarii atunci cand este relevant.

 

Ce vrei, cu adevarat?


Nimeni nu e omul bun la toate. Acesta e si scopul declaratiei tale personale, sa contina si sa transmita ceea ce poti face, si pentru cine.

Pentru ca, daca de exemplu cauti un job, nu esti disponibil sa fii angajat oriunde si de catre oricine. Poate cauti o anumita nisa, un anumit nivel de cerinte, un anumit tip de job etc.

  • Gandeste-te la o problema pe care vrei sa o elimini. Mergi cat mai granular, pe nisa de care esti interesat(a), de exemplu. Poti include in ecuatie si publicul potential. De exemplu, poate oferi solutii de contabilitate personalizata pentru eCommerce. Sau poate ajuti liderii de maine sa isi descopere potentialul, printr-un program de mentorat de 90 de zile.
  • Stabileste-ti obiectivele pe termen scurt si pe termen lung. E important sa intelegi si sa stii precis ce vrei de la tine, in cat timp vrei sa ajungi in punctele respective - pentru ca doar asa vei stii cate resurse si cum sa investesti.

 

Fa-ti propria analiza SWOT


Despre acest subiect am mai discutat in articolul Ce este analiza SWOT si cum te ajuta sa te dezvolti personal.

Asa ca nu vom intra in prea multe detalii.

Daca iti doresti un brand personal, ai nevoie sa iti cunosti in profunzime punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si potentialele amenintari.

Urmeaza sfaturile din articol pentru a-ti completa propria analiza SWOT.

Ne oprim aici deocamdata cu sfaturile pentru materialul de azi. Sigur ca nu e complet, insa ne-am dori sa fie un punct de plecare de la care sa incepi sa iti consolidezi brandul personal.

Te poate ajuta enorm sa te diferentiezi si sa obtii ceea ce iti propui, mai usor.

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!