5 pasi sa creezi un buget pentru mica ta afacere

5 pasi sa creezi un buget pentru mica ta afacere
Desi initial am gandit GoFunnel in jurul banilor ca instrument de joc - pentru ca acesta este si rezultatul pe care si-l doreste orice antreprenor in viata reala - am ramas la conversii… sub forma de monede.

Banii, bugetele si resursele sunt esentiale pentru orice afacere, online sau offline. 

O bataie de cap, cateodata durere sau, cu atitudinea corecta, un lucru ce iti face viata mai usoara, bugetul trebuie planificat fie ca vrei sau nu.

Despre bugete si bani am vrea sa discutam putin azi. 

Iti aratam care sunt cei 5 pasi prin care sa creezi un buget eficient pentru mica ta afacere - daca o ai deja sau GoFunnel ti-a dat idei pentru una pe care vrei sa o cladesti in viitorul apropiat.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Analizeaza-ti costurile si tine un ochi pe cum evolueaza
  2. Negociaza costurile cu furnizorii tai
  3. Estimeaza-ti veniturile, tinand cont de marja de profit a produselor tale
  4. Ia in calcul fluctuatiile date de trenduri si sezonalitate
  5. Seteaza obiective financiare trimestriale, anuale si pe 3 ani

1. Analizeaza-ti costurile si tine un ochi pe cum evolueaza


Inainte sa incepi sa iti planifici bugetul, e nevoie sa ai toate cartile pe masa. Toate cheltuielile si veniturile potentiale ar trebui sa fie notate si analizate, astfel incat sa poti vedea imaginea de ansamblu asupra situatiei tale financiare.

De ce? Pentru ca daca te apuci si iti faci bugetul, iar apoi descoperi ca trebuie sa faci mai multe cheltuieli pentru a-ti atinge obiectivele… te pui in pericol.

Ar trebui sa iti gandesti bugetul in asa fel incat sa iti poti creste venitul si profitul pe masura ce business-ul se extinde, pentru a acoperi cheltuielile.

Bugetul tau ar trebui sa includa costurile fixe, pe cele variabile, cele unice si pe cele neasteptate. De exemplu, salarii, internet, utilitati, contabilitate, asigurari, dar si costul produselor vandute si a bonusurilor de performanta.

 

via GIPHY


Nu e nicio problema daca supraestimezi costurile, din moment ce oricand e mai bine sa ai mai multi bani pentru cresterea afacerii tale. 

Cand iti planifici bugetul pornind de la acest punct, vei putea lua decizii mai bine informate si vei putea preveni surprizele financiare neplacute.

 

2. Negociaza costurile cu furnizorii tai


Acest pas se potriveste mai bine business-urilor care sunt deja prezente pe piata de cel putin 1 an de zile si colaboreaza cu furnizori pentru a obtine stocurile de produse (dar si cu furnizori de servicii, precum transportatorii, de exemplu).

Inainte sa iti planifici bugetul anual ar fi bine sa ai o discutie cu furnizorii tai si sa negociezi discount-uri pentru produse sau anumite materiale sau servicii, impreuna cu deadline-urile de plata.

Negocierile te ajuta sa forjezi o relatie de incredere cu furnizorii tai, dar si sa iti faci un plan de preintampinare pentru perioadele in care detii mai putin cash.

 

via GIPHY


Pentru ca poti face plati in avans, astfel incat sa iti asiguri marfa suficienta in stoc (sau acoperirea activitatilor realizate de furnizorii tai de servicii).

Ideea aici este sa gasesti metode eficiente prin care sa iti scazi costurile de business.

 

3. Estimeaza-ti veniturile, tinand cont de marja de profit a produselor tale


Multe business-uri esueaza pentru ca isi supraestimeaza veniturile si, deseori, se trezesc ca trebuie sa cheltuie mai mult decat au planificat pentru a se apropia cat de cat de obiectivele financiare propuse.

Practic, asta inseamna ca toata planificarea pentru buget a fost facuta degeaba - a pornit de la premisa gresita.

Pentru a-ti face o idee realista despre veniturile previzionate, cea mai buna cale este sa te uiti la veniturile castigate in anii anteriori (in cazul in care ai afacerea de ceva vreme).

Daca acum e prima data cand faci o afacere, mai bine subestimezi veniturile castigate in raport cu datele medii din industria ta.

Tine cont aici si de marja de profit a produselor tale, in functie de preturile practicate si discount-urile efectuate pentru a spori impactul campaniilor de marketing.

Profitul brut este numerarul pe care il detii dupa ce business-ul tau si-a platit toate costurile la final de an. Prioritizeaza-l ca punct de reper, astfel incat sa identifici cheltuielile de care poti scapa.

Practic, noteaza costul bunurilor vandute si scade-le din venitul general. Aceasta informatie are rolul sa te ajute sa iti cresti profitul si sa scazi costurile.

Vezi si: Trucuri rapide pentru finantele personale - cum sa faci economii in fiecare luna

 

4. Ia in calcul fluctuatiile date de trenduri si sezonalitate


E nerealist sa te gandesti ca iti vei atinge toate obiectivele financiare si vei castiga super profit in fiecare luna. Intr-un ciclu anual exista diversi factori repetitivi, de obicei externi, care iti vor influenta veniturile si costurile.

Vor fi luni in care venitul tau va exploda, si altele in care vei urmari secundarul cu disperare in asteptarea unei comenzi cat de mici. Ei, poate nu chiar atat de exagerat, dar intelegi ideea.

 

via GIPHY


Datorita influentelor de sezon si a trendurilor din industria ta, e vital sa iti pregatesti numerar pentru a supravietui in perioadele moarte si sa pregatesti campaniile pentru varfurile de sezon.

Include aceste elemente in bugetul tau. 

Tine cont de studiile de piata din domeniul tau, de Google Trends si fluctuatia cautarilor, de rapoartele din anii precedenti, astfel incat sa iti poti distribui bugetul corect, pentru fiecare luna din an.

 

5. Seteaza obiective financiare trimestriale, anuale si pe 3 ani


Odata ce ai toate datele legate de costuri, venituri, cashflow, obiective legate de cheltuieli, e momentul sa iti setezi obiectivele financiare si sa iti imparti bugetul, in mod practic.

Cele mai eficiente moduri de planificare sunt pe bucati de cate 3. 

Trimestrial, pentru ca deseori prinzi intr-un trimestru si un sezon, si perioade mai moarte, dar si perioade in care incepi sa promovezi campaniile pentru sezon, si campanii de fidelizare post comenzi, in extra sezon.

Anual, pentru ca la un interval de timp de 12 luni ai suficiente date si relatii implementate astfel incat sa iti ajustezi bugetul si sa renegociezi.

 

via GIPHY


Si la cate trei ani, pentru obiectivele financiare mari, astfel incat sa treaca suficient timp pentru ca acestea sa fie realiste.

Vezi si: Cum gasesti idei de business bune

Oh, sigur ca acesti 5 pasi de mai sus pot fi impartiti in task-uri mai concrete - insa blogul unui board game pentru eCommerce nu e chiar locul potrivit pentru a intra in detalii, nu-i asa?

Pana in momentul in care te simti gata sa faci pasi concreti in directia propriului tau business, nu uita sa iti incerci mana cu GoFunnel.

Iti prezinta lucrurile care se intampla in spatele unui magazin online si reactiile uzuale ale clientilor.

Distractie placuta!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!