Ce este CRO si de ce este necesar pentru afacerea ta

Ce este CRO si de ce este necesar pentru afacerea ta
In procesul de creČ™tere a unei afaceri online, poate chiar imediat dupa ce lansezi, iti dai seama rapid de un lucru super enervant: cei mai multi oameni care intra in site-ul tau… nu cumpara.

Si nu numai ca nu cumpara, dar nu fac nici alte tipuri de conversii care te-ar putea interesa. Cum ar fi sa se aboneze, sau sa se inscrie undeva, sau sa te urmareasca pe retelele de socializare, de exemplu.

Pe de o parte, acest comportament e o pacoste generala. Rata medie de conversie in Romania e undeva la 1-2% - desigur, in functie de nisa.

Pe de alta parte, insa, trebuie sa impingi si tu audienta spre punctele de conversie, daca vrei sa obtii niste rezultate.

De aici apare nevoia pentru CRO sau optimizarea ratei de conversie. 

Vorbim azi pe larg despre acest subiect si ti-am pregatit cateva ponturi pe care sa le testezi, pentru ca - nu-i asa? - nimic nu e garantat sub soare inainte sa incerci sa faci lucrul respectiv si sa vezi cum functioneaza pentru tine.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Ce este CRO?
  2. De ce ai nevoie de o strategie CRO pentru magazinul tau online?
  3. Tips & tricks gata de testat in strategia ta CRO

1. Ce este CRO?


CRO este o abreviere pentru conceptul de optimizare a ratei de conversie. Aceasta reprezinta strategia si tacticile pe care vrei sa le adopti pentru a veni cu ipoteze si a le testa, astfel incat sa convingi un procent mai mare de vizitatori sa faca o actiune in favoarea ta.

Exemple de conversii sunt adaugarea unui produs in cos, finalizarea comenzii, achzitionarea unor produse suplimentare (upsell sau cross-sell), completarea si trimiterea unui formular in site, abonarea la newsletter, follow pe social media, trimiterea unui review etc.

In general, conversiile legate de achizitie - cumparatura propriu-zisa, se numesc macro-conversii, in timp ce toate celelalte sunt micro-conversii si joaca un rol important in funnel-ul de vanzari. 

 

via GIPHY


De ce? 

Pentru ca sunt pasi mici din diverse stadii ale funnel-ului prin care potentialul client trece treptat de la necunoscut, la cumparator si client fidel.

Pont: Daca nu esti inca familiarizat(a) cu ideea de funnel, afli mai multe jucand GoFunnel!

Vezi si: Cum sa gasesti o nisa si sa iti faci un business profitabil

 

2. De ce ai nevoie de o strategie CRO pentru magazinul tau online?

  • Obtii mai multi bani - acesta este, probabil, cel mai important beneficiu al unei strategii CRO. Cand mai multi oameni care intra in site-ul tau cumpara de la tine, venitul si profitul tau creste. Automat, ai mai multi banuti pe care sa ii reinvestesti pentru a obtine si mai mult!
 

via GIPHY

  • Eficientizezi bugetul de marketing - o gramada de bani si resurse se duc pe achizitia de clienti. Obiectivul tau este, asadar, acela de a obtine ceva in schimb, de a-i convinge pe oamenii respectivi sa cumpere. Daca ai o strategie functionala de CRO, ai un ROI bun in urma campaniilor de achizitie clienti si nu mai risipesti bugetul de marketing degeaba.
  • Te diferentiezi de concurenta - eforturile de CRO duc in primul rand la optimizarea site-ului si a ofertelor tale, astfel incat sa fie mai bune decat ale firmelor competitoare. In acest fel te diferentiezi si oferi putere de persuasiune site-ului, ofertelor si mesajelor tale de marketing.
  • Iti intelegi clientii si le raspunzi adecvat - strategia CRO se bazeaza foarte mult pe intelegerea comportamentului si nevoilor clientilor. Practic, pornesti de la avatarul de client pentru a emite ipoteze pentru ce trebuie sa modifici sau sa elimini din site / oferte, astfel incat sa raspunda mai bine clientilor. Analiza datelor despre clienti si ce fac acestia este cruciala pentru a realiza ipoteze valide si folositoare.
  • Optimizezi experienta clientilor in site - CRO te ajuta sa identifici si sa elimini potentiale blocaje din drumul clientilor spre cumparare, sa aduci elemente noi care sa le raspunda obiectiilor si sa iti comunici mai clar beneficiile. De asemenea, CRO inglobeaza si previziuni pe tot parcursul punctelor de contact cu clientii, onsite si offsite, pentru a crea o experienta completa si captivanta, care sa fidelizeze baza ta de clienti.

Vezi si: Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata
 

3. Tips & tricks gata de testat in strategia ta CRO


Bun. Ai aflat ce este CRO si de ce ai nevoie, de fapt, de o strategie de optimizare a conversiilor. Intrebarea care ramane este: cum faci CRO, real?

Pentru ca ar fi culmea sa te apuci sa testezi sutele de idei potentiale care iti vin legate de ce ai putea face mai bine. Ai nevoie de un sistem de prioritizare a acestora in functie de urgenta si importanta (Matricea Urgent / Important te ajuta aici).

In plus, iti recomand sa tii cont de urmatoarele idei - astfel incat sa nu le uiti. Le poti folosi ca ghidaj pentru crearea propriei tale strategii 🙂


#1. Analizeaza datele actuale

Asa cum spuneam si la partea de beneficii, strategia de CRO ar trebui sa porneasca de la datele pe care le ai in acest moment, despre clienti, dar si despre performanta actuala a site-ului & ofertelor tale.

Daca ai un magazin online pe platforma Gomag - solutia dezvoltata de catre noi, esti avantajat(a). 

De ce? 

 

via GIPHY


Pentru ca iti punem la dispozitie atat o parte avansata de raportare pentru produse, clienti si vanzari, precum si un instrument premium numit Gomag Insights, prin intermediul caruia poti vedea date personalizate despre traficul in magazin.

Pluuuus, poti crea heatmap-uri, inregistrari video ale sesiunilor utilizatorilor in site si sondaje / chestionare, din care sa afli concret care este comportamentul oamenilor pe site, ce piedici exista, precum si ce isi doresc sau de ce nu cumpara - din cuvintele lor.

Toate aceste date le centralizezi intr-un Excel, de exemplu, si incepi sa generezi ipoteze pentru ce anume trebuie sa schimbi sau sa elimini.

Apoi le prioritizezi. Si apoi testezi.


#2. Experimenteaza cu A/B test

Cum testezi? Poti aplica modificarile direct pe site sau oferte si sa urmaresti performanta pe o anumita perioada de timp.

Un mod mai recomandat, insa, este sa faci A/B test. 

Asta inseamna sa ai 2 variabile, control si test, pe care sa le poti compara pentru a urmari evolutia datelor: daca au crescut conversiile, au ramas la fel sau au scazut, daca s-a schimbat comportamentul clientilor, si asa mai departe.

 

via GIPHY


Sunt multiple instrumente care te ajuta aici, cum ar fi Google Optimize, Omniconvert, VWO, Optimizely etc.

Dupa finalul perioadei de testare, vei lasa live doar varianta care a facut performanta buna. 

Ce poti testa? Apoape tot. 

De la texte, descrieri, imagini, butoane de call-to-action, link-uri, pozitionare, ordine, pana la email-uri (inclusiv subiecte, semnatura, ordinea componentelor etc.), concluzii in video-uri etc.


#3. Recupereaza interesul pierdut

O parte componenta a strategiei CRO reprezinta eforturile de recuperare a interesului pierdut si a cosurilor abandonate. Iar asta o poti face pornind din site, si pana in afara lui.

Email-urile de recuperare cos, remarketing-ul si exit pop-up-urile sunt doar 3 dintre cele mai populare tactici pentru acest obiectiv.

 

via GIPHY


Te poti documenta in amanunt despre ele pe blogul Gomag, in cursurile din Academia de eCommerce sau chiar din Help Gomag

Pentru ca avem cateva solutii pentru crearea acestora (aplicatii dedicate in platforma, cum ar fi automatisme pentru recuperare sau modulul de pop-up-uri), precum si integrari cu instrumente de la terte parti, pe care le poti folosi in magazinul tau online.


#4. Include CRO in strategia de business

Poate cel mai important sfat pe care ti-l pot da este acela de a include strategia de CRO in planul si strategia generala de business. 

Altfel spus, trebuie sa existe o unitate intre toate strategiile ce tin de business-ul tau si sa nu incerci mesaje sau teste ce contravin viziunii si elementelor de brand, oricat de bine vezi ca functioneaza pentru marii retaileri din piata, de exemplu.

Ceea ce vezi ca merge la altii, nu va fi la fel si in cazul tau - fara sa testezi si sa adaptezi la publicul tau. 

Mai important, incearca sa nu pierzi scanteile care te fac diferit in piata si in ochii nucleului principal de clienti. 

 

via GIPHY


Testeaza totul inainte de a-l lua de bun si respecta-ti valorile declarate.

Vezi si: Email marketing performant: Ce trebuie sa stii


CRO este o strategie obligatorie pentru orice jucator din eCommerce.

Pana la urma, cu totii ne dorim mai multe conversii, nu-i asa?

Sper ca articolul de astazi sa te inspire si sa te ghideze in propriul tau plan de actiune. 

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!