Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata

Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata
Asta e intrebarea, nu-i asa?

Cu totii avem sau am avut la un moment dat ideea de a deschide un business propriu. 

Tocmai de aceea am creat si GoFunnel, pentru a te familiariza cu ideea unui magazin online si a felului in care functioneaza in relatia cu clientii.

Insa nesiguranta ramane. Cum te bati cu competitorii? Cum reusesti sa atragi atentia consumatorilor? Cum obtii garantia ca nu iti cheltui banutii degeaba?

Desi reteta perfecta nu exista in niciun domeniu, in business si eCommerce ai cativa piloni de baza pe care ii poti construi din start astfel incat sa iti pavezi drumul spre succes cu cat mai multe oportunitati.

E ceva de munca, insa merita sa incerci daca esti dispus(a) sa perseverezi. Asa ca hai sa vedem cum reusesti in business chiar si pe o piata aglomerata.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Cunoaste-ti competitia si piata
  2. Gaseste nevoi care nu sunt acoperite de oferta existenta
  3. Fii tu expertul pe nisa ta
  4. Lucreaza impreuna cu parteneri experimentati
  5. Diferentiaza si umanizeaza brandul tau
 

1. Cunoaste-ti competitia si piata


Aceasta este o regula sfanta nu doar pentru cei care vor sa intre pe piata, ci si pentru cei care sunt deja in ea. 

Cunoaste-ti competitia. 
  • Cine sunt competitorii tai directi? Dar cei indirecti?
  • Ce produse vand?
  • Cum se promoveaza?
  • Cum intretin relatia cu clientii?
  • Ce experienta ofera la cumparare?
  • Care sunt planurile lor?
  • Ce relatii exista intre competitorii tai?
  • Ce goluri lasa in piata?
  • Ce fac cel mai bine? Dar cel mai slab?
 

via GIPHY


Cunoaste-ti audienta. 
  • Cine sunt principalii oameni care vor cumpara de la tine? Dar audientele secundare?
  • Ce aspecte demografice iti descriu segmentele de clienti?
  • Ce aspecte psihografice ii descriu?
  • Ce interese au?
  • Ce obiectii au?
  • Cand le creste puterea si intentia de cumparare?

Cunoaste-ti oportunitatile. 
  • Care sunt punctele slabe ale competitorilor de care poti profita?
  • Ce aspecte poti dezvolta sau face diferit fata de ceilalti din piata?
  • Cu cine poti crea parteneriate?
  • Ce schimbari exista in piata care iti deschid potentiale canale de vanzare?
  • Pe ce piete poti extinde afacerea?
  • Pe cine cunosti care te poate ajuta sa iti dezvolti afacerea?
  • Exista tehnologii noi care te pot ajuta?

Cunoaste-ti riscurile.
  • Ce riscuri financiare, operationale, reputationale, legale sau de securitate ai putea intampina?
  • Ce include planul de pre-intampinare a fiecaruia dintre potentialele riscuri?
  • De ce asigurari ai nevoie?
  • Care e planul pentru dezastre naturale?
  • Care e planul pentru incheierea contractelor in business?

Informatia este puterea ta, asa ca asigura-te ca ai toate datele la indemana inainte sa iei decizii care iti vor schimba viata si business-ul.

Vezi si: 3 frici care te opresc sa iti deschizi propria ta afacere

 

2. Gaseste nevoi care nu sunt acoperite de oferta existenta


Un principiu de business dupa care ne ghidam noi la Gomag este “nu trebuie sa reinventezi roata, trebuie doar sa oferi solutia pentru o nevoie reala din piata”.

E un principiu pe care ti-l recomandam si tie.

Pentru a descoperi nucleul / core-ul afacerii tale, trebuie sa pornesti de la nevoile pe care urmeaza sa le acopere produsele sau serviciile tale. Desigur ca acestea functioneaza ca un organism, urmand sa devina mai complexe sau sa evolueze in timp. 

Insa trebuie sa incepi de la ceva concret - o nevoie reala si prezenta acum pe piata.

 

via GIPHY


Cum identifici nevoile pentru care poti aduce sau produce solutii cu o afacere profitabila?
  • Gandeste-te din perspectiva personala daca ai anumite nevoi de produse sau servicii pe care nu le-ai gasit sau care nu functioneaza cum trebuie acum.
  • Intreaba-ti prietenii si noteaza multiple idei, de la multiple categorii de oameni.
  • Concentreaza-te sa observi zilnic ce se intampla in jurul tau, cel putin pentru o saptamana. Sunt lucruri pe care rutina te face sa le treci cu vederea, insa pentru fiecare ar putea exista o solutie mai buna pe care sa o oferi tu. Vezi ce nevoi inerente exista in jurul tau.
  • Intra pe paginile si site-urile unor furnizori existenti care vand produsele / genul de produse la care te gandesti. Vezi ce comentarii lasa clientii lor acolo legat de produse, serviciu, experienta de cumparare etc. 
  • Filtreaza lista cu ideile initiale, din perspectiva ta: daca ti-ar placea sau nu sa le faci, daca ai sanse sa le aduci la realitate, daca te vezi vanzand produsele sau serviciile acelea pe termen lung etc.
  • Trece apoi ideile ramase prin filtrul tehnologiei: cauta interesul cu Google Trends, vezi cuvintele cheie cu Ahrefs, Google Keyword Planner si alte tool-uri de SEO. Asta te ajuta sa vezi inclusiv cuvinte cheie suplimentare pentru produse si servicii extra pe care oamenii deja le cauta.
  • Documenteaza-te asupra pietei fiecarei idei, cautand elementele legate de audienta, competitori, aspecte legale, partea operationala (de exemplu, produsele mari au nevoie de conditii speciale de livrare) etc.
  • Prioritizeaza ideea finala si incepe sa o aduci la realitate.

Vezi tu, uneori stii ca vrei sa deschizi o afacere intr-o nisa anume, insa n-ai neaparat o idee clara asupra produselor sau serviciilor pe care vrei sa le vinzi. 

Procesul pe care tocmai ti l-am spus te va ajuta sa gasesti concret raspunsurile potrivite.

 

3. Fii tu expertul pe nisa ta


In ce te bati cu competitorii tai? In preturi? Nu prea cred. 

Insa poti concura cu alte lucruri care sa te diferentieze si sa nu iti consume insasi combustibilul business-ului. Unul dintre acestea este expertiza ta.

Iti va fi usor sa deschizi o afacere intr-un domeniu unde ai acumulat deja experienta, poate ai certificari si cursuri realizate sau cativa ani la un job de nisa (si unde nu esti in competitie directa - atentie la ce zice contractul de munca).

 

via GIPHY


Daca, insa, nu ai inca experienta, va trebuie sa gasesti la inceput un alt diferentior, urmand ca din prima zi de business sa incepi consolidarea expertizei tale ca un diferentiator secundar sau destinat unui segment anume din piata.

Vezi si: Cum sa gasesti o nisa si sa iti faci un business profitabil

 

4. Lucreaza impreuna cu parteneri experimentati


Daca urmeaza sa faci marele pas, cea mai buna decizie pe care o poti lua este sa te inconjori cu parteneri de incredere, care au deja prezenta si istoric in piata. 

Colaborarea cu acestia va da credibilitate afacerii tale si poate chiar va aduce primii clienti.

Chiar daca acum afacerea ta este mica, nu te limita in a colabora doar cu alte firme la nivel de startup sau cu furnizori care vand minimul necesar. Poate platesti mai mult, dar si locul in care te ridica firmele cu istoric este mai sus, iti ofera o perspectiva mai larga asupra pietei.

 

via GIPHY


Aici intra atat furnizorii de produse, cat si cei de servicii, cum sunt platforma eCommerce, transportatorii, centrele de efulfillment, procesatorii de plati, aplicatiile de facturare si gestiune, agentia sau colaboratorii de marketing, aplicatiile folosite (pentru email sau SMS marketing) etc.

Partenerii experimentati te ajuta sa accesezi un transfer de credibilitate si ai mai multe sanse ca profesionalismul serviciilor lor sa ajute la cresterea afacerii tale.

 

5. Diferentiaza si umanizeaza brandul tau


Bun. 

Sa zicem ca stii despre piata ta si despre competitori, ai selectat o nevoie pe care vrei sa o acoperi, ai expertiza vasta pe nisa sau ti-ai propus sa o creezi in timp si ai gasit parteneri cu credibilitate in piata.

Ce mai ramane de facut? Trebuie sa iti consolidezi imaginea in mintea clientilor si a viitori clienti, in mod controlat.

Trebuie sa le spui tu ce sa creada despre tine si cum sa isi formeze asteptarile astfel incat sa fie impresionati de ceea ce le oferi.

Ai nevoie de branding.

Despre acest subiect n-are sens sa discutam prea mult aici, pentru ca e mega vast. Insa exista doua aspecte importante legate de branding pe care vreau sa te concentrezi.

Elementele de diferentiere te ajuta sa iesi in evidenta in ochii clientilor - sunt lucruri unice pe care le faci doar tu sau le faci mai bine decat competitorii tai. 

 

via GIPHY


E important sa le descoperi rapid, sa le dezvolti asa incat sa raspunde ele, in sine, la o nevoie relevanta a clientilor si sa le mentionezi peste tot pe unde apare numele firmei tale.

Pe de alta parte, umanizarea brandului tau este la fel de importanta. Ai nevoie de personaje - liderul business-ului, echipa, ambasadorii tai de brand, care sa comunice pentru firma ta cu clientii, cu oamenii.

Poate ai observat si tu ca brandurile care sunt active pe partea de comunicare si social sunt mai memorabile. 

Ofera-le clientilor tai una sau mai multe fete umane pe care sa le asocieze automat cu compania ta, un stil de comunicare consistent si valori personale & de business cu care sa se identifice, pe care sa le apere, la randul lor.

Vezi si: Despre crearea unui brand care nu se erodeaza in timp


Cam atat pentru astazi :) 

Cine stie ce iti doresti sa faci cu business-ul tau? 

Poate incerci sa ajungi pe cele mai inalte culmi, sa concurezi direct cu liderii din piata. 

Poate vrei sa iti deschizi un mic butic online ori offline, in care sa faci exact ce-ti place tie. 

Poate vrei sa ajungi la un anumit stil de viata. Sau poate vrei sa incerci diverse idei, sa iti testezi propriile limite.

Indiferent de scopul tau, exista oportunitati si lucruri pe care poti face pentru a-ti asigura sansele de reusita, inclusiv cand vrei sa intri pe o piata aglomerata. 

Totul depinde de tine, de implicarea ta si de alegerile pe care le faci.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!