Email marketing performant: Ce trebuie sa stii

Email marketing performant: Ce trebuie sa stii
Unul dintre cele mai eficiente instrumente de marketing cand detii un business este… email-ul.

Poate nu te-ai astepta, avand in vedere faptul ca o buna parte din discutiile in jurul promovarii se refera la reclame sau social media sau video-uri, de exemplu.

Email-ul, insa, e un canal mult mai privat. In mare parte, nu ajungi in inbox-ul omului decat daca acesta si-a dat inainte permisiunea pentru a face asta. Vanzarile de liste - ceea ce se folosea intr-o vreme - nu sunt legale.

Permisiunea clientului inseamna ca exista un interes si un procent de credibilitate. De aceea, impactul email-urilor asupra deciziilor lui este mult mai mare.

Dar hai sa nu povestim totul in “pragul” articolului.

Astazi vei afla detalii pe care trebuie sa le stii daca vrei sa faci email marketing pentru un business pe care il detii sau pentru care lucrezi. 

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Construieste o baza cu adrese de email
  2. Tipuri de email de care are nevoie un business
  3. Continutul si personalizarea unui email
  4. Cand trimiti email-urile
  5. Analiza performantei in email marketing

1. Construieste o baza cu adrese de email


Pentru a comunica pe email cu clientii si oamenii interesati de business-ul tau, ai nevoie mai intai de datele lor de contact, nu-i asa?

Poate fi vorba de clienti care cumpara produsele sau serviciile tale, dar si abonati, cei care creeaza conturi pe site-ul tau sau oameni care descarca ori acceseaza anumite beneficii de la tine.

 

via GIPHY


Iata cateva bune practici legate de baza ta cu adrese de email:
  • Asigura-te ca le colectezi in mod legal - orice formular pentru colectarea datelor ar trebui sa fie insotit de o politica de confidentialitate si o casuta de bifat, astfel incat oamenii sa isi dea acordul pentru a fi contactati. Acestea sunt acorduri GDPR si reglementeaza drepturile asupra datelor.
  • Foloseste un instrument de email marketing - o astfel de platforma iti ofera acces la functionalitati specifice pentru gestionarea comunicarii pe email, precum si a bazei tale. Exemple sunt MailChimp, Active Campaign, NewsMAN, Klaviyo etc.
  • Gandeste o strategie de lead generation - practic, sa ai un sistem de tactici prin care aduni cat mai multe adrese de email. Poti avea diverse formulare de abonare pe site, formulare in landing page pentru obtinerea unui continut inchis, vouchere sau alte beneficii, campanii de teasing etc.
  • Pastreaza baza organizata - foloseste tag-uri si liste pentru a gestiona si segmenta adresele de email.
  • Pastreaza baza actualizata - pe masura ce comunici cu lead-urile, vei observa ca exista adrese care nu mai interactioneaza cu mesajele tale. Dupa campanii de “reanimare” a interesului lor, daca nu vezi reactii, e indicat sa scoti datele respective din baza ta.
  • Asigura-te ca exista un link de dezabonare in toate email-urile tale - lead-urile trebuie sa aiba acces usor la acesta, pentru a decide daca mai vor sa primeasca mesajele sau nu.
  • Nu cumpara liste cu adrese de email!
 
Vezi si: Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata

 

2. Tipuri de email de care are nevoie un business


Acestea depind de strategia pe care o alegi, insa in principiu ai email-uri comerciale / educationale si email-uri tranzactionale.

Cele doua tipuri se refera la perioada de dinainte si dupa vanzare - marea conversie pe care si-o doreste orice antreprenor.

Asadar, poti trimite:
  • Email de bun venit 
  • Newsletter 
  • Email pentru campanii sau oferte 
  • Email-uri de confirmare comanda 
  • Email de cerere feedback 
  • Email de fidelizare 
  • Email follow-up cu recomandari 
  • Email de recuperare a cosului 
  • Email de reminder 
 

via GIPHY


Sigur ca poti fractiona tipurile de email de mai sus si mai mult.

Astfel, poti avea email-uri de felicitare pentru aniversarea clientului sau pentru aniversarea unui milestone in raport cu business-ul (in cadrul strategiei de fidelizare) sau email-uri pentru stimularea recomandarilor catre comunitatea lead-ului, intr-un program referral (in cadrul strategiei de cerere feedback).

 

3. Continutul si personalizarea unui email

  • Comunica la subiect si foloseste propozitii scurte.
  • Adauga informatiile importante in partea de sus a email-ului.
  • Ai grija la structurarea textului - foloseste bullets, enumerari si imparte blocurile de text cu poze, video sau gif-uri.
  • Foloseste intro-uri, iar apoi indeamna utilizatorii sa acceseze link-uri pentru a ajunge in site-ul tau - acolo unde ii poti ghida spre achizitie.
  • Personalizeaza email-urile cu simbolurile tale de brand - logo, culori, slogan, datele tale de contact.
  • Personalizeaza continutul - foloseste variabile de personalizare pentru numele si prenumele utilizatorului, plus alte date pe care le ai despre acesta.
  • Foloseste fonturi lizibile si contrast intre text si fundal, pentru ca email-ul sa poata fi parcurs usor.
  • Testeaza elementele de baza ale email-urilor tale pentru a obtine maximum de performanta - subiectul email-ului, call-to-action, structura mesajului, modul de personalizare, textul, titlurile, semnatura, imaginile sau video-urile folosite, folosirea testimonialelor, momentul trimiterii etc.

Vezi si: 10 idei pentru bio-ul tau pe Instagram [Business]
 

4. Cand trimiti email-urile


Ei, aceasta este intrebarea, nu-i asa?

Ideal ar fi sa ai un calendar de trimitere, atat pentru email-urile constante (cum ar fi newslettere, email-uri de confirmare, de recuperare cos etc.), cat si pentru cele punctuale, per campanie.

Consecventa in trimitere, cum ar fi a newsletter-elor, de exemplu, creeaza obiceiuri de consum al informatiei. Asadar, daca le trimiti intr-o anumita zi din saptamana, in mod constant, oamenii se vor astepta sa vada in inbox un mesaj de la tine sau chiar il vor cauta, specific.

 

via GIPHY


De asemenea, email-urile tranzactionale pot fi automatizate, sa fie trimise la un anumit interval post-comanda. Asa ca e suficient sa le setezi odata, impreuna cu conditiile de activare, si scapi de griji.

Apoi, mai ai email-uri comerciale si de educare, pentru care stabilesti momentul trimiterii in functie de durata campaniilor si datele pe care le ai despre audienta ta.

Consulta rapoartele de performanta si vezi cand se deschid mai multe email-uri, in ce zile si la ce ore. Apoi, ia decizii pe baza acestor informatii.

 

5. Analiza performantei in email marketing


E recomandat sa folosesti zona de analiza si raportare a instrumentului tau de email marketing, dar si Google Analytics, in care vezi ce se intampla cu traficul si conversiile tale.
 

via GIPHY


La ce sa fii atent(a)?
  • Rata de deschidere
  • Rata de Click-Through
  • Rata de Click-to-Open
  • Conversii
  • ROI
  • Rata de dezabonare
  • Rata de crestere a listei

Sigur ca sunt si alte metrici, dar le vei alege in functie de ce e important pentru business-ul tau.

Vezi si: Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business

Articolul de astazi iti face cunostinta cu lumea email marketing-ului, si este, desigur, un material pentru incepatori.

Daca vrei acces la informatii mai detaliate si mai avansate, te invit cu drag in Academia de eCommerce si Academia Plus, unde le poti consulta, la distanta de un click.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!