Cum sa gasesti o nisa si sa iti faci un business profitabil

Cum sa gasesti o nisa si sa iti faci un business profitabil
Cand a aparut ideea GoFunnel, board game-ul pentru oamenii intreprinzatori, primii jucatori la care ne-am gandit au fost “viitorii antreprenori”.

Sigur, ne-am gandit si la antreprenorii in toata regula, ce il pot folosi pentru a seta asteptarile corecte in cadrul echipei.

Jocul e una dintre cele mai interactive metode prin care sa incerci un lucru, fara potentiale pierderi sau riscuri. 

Iar GoFunnel e, in plus, o metoda prin care sa inveti si sa te familiarizezi cu domeniul eCommerce, cu intamplarile de zi cu zi din spatele unui magazin online.

Daca in trecut am mai discutat pe blog despre aspecte legate de deschiderea unui magazin - culori, logo, nume, ideea de afacere - astazi a venit randul nisei.

Nisa sau domeniul afacerii are partea ei de influenta asupra potentialului viitor al afacerii. Asa ca hai sa discutam putin despre cum sa gasesti nisa “de aur”, cea mai potrivita pentru tine si ideea ta de afacere.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Porneste de la ideea de business
  2. Analizeaza publicul potential
  3. Verifica interesul pentru tipul tau de produse
  4. Raspunde la urmatoarele intrebari
Disclaimer:

Nisarea este pentru multi secretul astfel incat sa isi asigure bucatica lor de public. 

Dar inainte sa mergi prea amanuntit pe o nisa, ai grija sa existe suficient public interesat sa cumpere tipul tau de produse. Altfel nu vei ajunge sa fii profitabil.

 

1. Porneste de la ideea de business


De cele mai multe ori, nisa este dictata de specificitatea produselor. 

Daca, de exemplu, vrei sa te apuci sa vinzi mobila, automat te incadrezi in domeniul Home&Deco.

Apoi mergi si mai specific. 

Poate vinzi doar mobilier realizat in Romania. Sau vinzi doar mobilier pentru bucatarie. Sau vinzi doar mese cu rasina epoxidica.

Instant domeniul se restrange si vei vinde catre o anumita audienta, adica pentru a satisface un tip de cerere nisata.

Primul pas cand vrei sa iti gasesti nisa, e sa te uiti la tipul de produse.

Apoi uita-te la componentele ideii tale de business. Pentru ca ideea de afacere nu este egala doar cu tipul de produse.


Aici intra si modelul de business:

  • Care sunt obiectivele tale pe termen lung si scurt?
  • Care este propunerea ta unica de valoare - Ce oferi tu si doar tu clientilor?
  • Catre cine vrei sa vinzi - pentru cine rezolvi o problema sau acoperi o dorinta?
  • Prin ce canale vei comunica - doar unul? Mai multe? Care?
  • Care este relatia cu clientii - aloci cate un reprezentant pentru diverse segmente de clienti in parte? Clientii cumpara pe cont propriu?
  • Care sunt resursele si activitatile cheie ale afacerii tale?
  • Care sunt costurile pe care esti dispus(a) sa le suporti?
  • Cine sunt partenerii cu care iti propui sa colaborezi si cum vor afecta acestia modul in care faci ofertele?

Cumulul de raspunsuri la aceste intrebari va releva in ce nisa te incadrezi, de fapt.

E super important ca oricine da peste site-ul si materialele tale de promovare sa isi dea seama din prima ce vinzi, pentru ce nisa.

Altfel nu ai claritate in comunicare si iti este greu sa castigi increderea.

 


Ca antreprenor la inceput, e imposibil sa vinzi de toate, pentru toti. 

Nici macar daca ai tone de bani - pentru ca ai nevoie de timp, oameni si interactiuni repetate cu clientii pentru a ajunge la stadiul in care se afla astazi gigantii pietei.

Dar daca te concentrezi pe o nisa si satisfaci nevoile acesteia, sansele de reusita cresc.

Vezi si: Cum gasesti idei de business bune

 

2. Analizeaza publicul potential


Dintre intrebarile pe care le-ai vazut la punctul unu, hai sa ne concentram pe partea de audienta.

Analiza potentialilor tai clienti te ajuta nu doar sa gasesti nisa potrivita, ci si sa iti pregatesti o strategie de promovare mai convingatoare.

Informatiile pe care le obtii dupa analiza fac parte din ceea ce noi numim avatarul de client. E un instrument de baza de care te folosesti cand iei orice decizie pentru business-ul tau.

La ce sa fii atent cand iti analizezi publicul potential?
 
  • Sunt clientii tai ideali dispusi sa cumpere solutia si oferta ta?
  • Si-o permit, financiar vorbind?
  • Unde stau clientii tai - unde online? Unde offline?
  • Care sunt provocarile clientilor tai - ce probleme au? Ce ii doare? Ce ii frustreaza? Ce ii bucura?
  • Ce obiceiuri au clientii tai - au anumite ore in care se concentreaza mai bine? Intra pe online la anumite ore? Sunt influentati de anumiti factori externi cand iau decizia de cumparare?  Au nevoie, in general, de un anume nr. de puncte de contact cu magazinul tau?
 

via GIPHY


De ce e atat de important sa afli raspunsurile in acest punct, cand stabilesti nisa business-ului tau?

Pentru ca dincolo de tipul de produs, trebuie sa definesti PENTRU CINE e acel produs.

Doar asa poti sa faci legatura intre produs si problema/dorinta audientei. 

De exemplu, Mobila de bucatarie pe colt. Cadouri amuzante pentru nasi. Cel mai bun laptop pentru editare video. Si asa mai departe.

Pe aceasta baza iti poti schita mai concret nisa pentru business-ul tau.

Vezi si: Mituri si adevaruri despre business, idei si viata in general

 

3. Verifica interesul pentru tipul tau de produse


Dupa ce ai trecut prin cei 2 pasi de mai sus, ar trebui sa ai un document sau un tabel cu diverse cuvinte. Cuvinte cheie.

Pe baza cuvintelor cheie poti folosi diverse instrumente, gratuite sau premium, pentru a descoperi volumul de cautare, intentiile, sezonalitatea, frecventa, interesul si alte date super faine ce te vor ajuta sa te hotarasti la o nisa cu potential.

Unul dintre aceste instrumente este Google Trends.

Important de stiut e ca datele din Google Trends sunt ok ca reper cand le analizezi pe o perioada lunga, nu de azi, pe maine.

Pentru ca sunt volatile datorita schimbarilor zilnice in comportamentul de cautare al audientei.

Asa ca, atunci cand te uiti pe un interval de timp mai indelungat si vezi ca nisa ta are prea putina cautare pe Google, e cazul sa analizezi si alte canale ca sa iti dai seama daca merita sau nu.

Produsele nisate pentru care exista prea putina cautare tranzactionala pe internet iti vor consuma doar resurse. 

Nu investi acolo de unde n-are cum sa iti vina bani - sau cel putin banii pe care ti i-ai propus tu.

Vezi si: Sales Funnel pe intelesul tuturor: de la palnia de turnat palinca, la vanzari online

 

4. Raspunde la urmatoarele intrebari


Nu in ultimul rand, pentru a identifica nisa de aur pentru tine, ia in calcul raspunsurile la urmatoarele intrebari:  
 
  • Cum arata competitia - cine sunt competitorii tai? Ce ofera in piata? Ce lipseste din oferta lor? Care sunt punctele lor tari si punctele slabe?
  • Care este prezenta locala a competitorilor tai? Ai oportunitati sa mergi spre o anumita locatie?
  • Ce experienta ai tu? - daca ai competente intr-o anumita nisa unde poti oferi, de exemplu, consultanta, ai sanse in plus de a convinge oamenii mai usor.
  • Ce elemente de credibilitate detii? - experienta, portofoliul, testimonialele, recomandarile de la diversi lideri de opinie, parteneriatele. Toate acestea sunt dovezi care te vor ajuta sa cresti credibilitatea business-ului tau.

via GIPHY


Adauga noile informatii in document si vei avea o perspectiva completa pentru a lua cea mai buna decizie pentru tine.

Vezi si: 3 frici care te opresc sa iti deschizi propria ta afacere

Nisa de aur poate fi gasita daca depui putin efort pentru a-ti analiza resursele si piata pe care vrei sa intri.

Nu uita, insa, cel mai important e sa gasesti satisfactie in ceea ce faci. Asa vei avea claritate, indiferent de nisa, in luarea deciziilor si in modul in care comunici.

Iar claritatea inseamna ca oamenii prind rapid ce faci, cine esti si ce le poti oferi. De-acolo, pana la persuasiune sunt doar cativa pasi.

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!