10 idei pentru bio-ul tau pe Instagram [Business]

10 idei pentru bio-ul tau pe Instagram [Business]
Inca dinainte sa iti lansezi o afacere online, secretul pentru a-ti pregati publicul sa cumpere e… promovarea.

Crearea paginilor de business in Social Media - Facebook, Instagram, YouTube, TikTok sau orice alta retea iti propui sa folosesti.

Pentru astazi am zis sa ne concentram pe Instagram. E o platforma intens folosita de publicul roman, si e cumva standard sa ai un cont aici. Chiar daca nu vinzi, propriu-zis, produse estetice vizual.

De exemplu, materiale de constructie, piese auto sau instalatii sanitare.

Subiectul de azi este bio-ul contului tau business de Instagram pe care ar trebui sa incepi sa il populezi si sa il structurezi dinainte de lansare.

Asa te asiguri ca in momentul 0 vei avea la dispozitie o audienta incalzita, interesata de produsele tale si gata sa scoata banutii din portofel.


Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Asigura-te ca ai o descriere atragatoare
  2. Adauga un call-to-action puternic in incheiere
  3. Foloseste cuvinte cheie de nisa in numele contului
  4. Adauga date de contact pentru comenzi rapide
  5. Adauga locatia afacerii tale (mai ales daca vinzi la nivel local)
  6. Foloseste emoji-uri pentru a-l face mai usor de scanat
  7. Adauga un hastag personalizat pentru afacerea ta
  8. Adauga link spre un landing page, nu spre homepage
  9. Foloseste logo-ul magazinului ca imagine de profil
  10. Foloseste highlights relevante pentru ordonarea story-urilor
 

1. Asigura-te ca ai o descriere atragatoare


Bio-ul sau zona de sus a contului tau de Instagram are rolul de a seta obiectivele si stilul pe care vrei sa le transmiti tu, ca afacere.

Unii oameni sunt atenti la aceasta zona. Altii nu o citesc prea atent. Altii o folosesc ca dovada de incredere ca pot avea siguranta cand comanda de la tine.

Asa ca ar trebui sa o completezi si sa iti optimizezi mesajul astfel incat sa fie cat mai atragator.

via GIPHY


Ce text pui in descriere depinde si de stadiul in care te afli.

De exemplu, daca esti la inceput cu magazinul, vei marsa pe serviciile si beneficiile tale pentru clienti. 

Dar, daca ai deja experienta si activitate pe piata, ar fi mai bine sa mentionezi numarul de clienti multumiti, premiile castigate sau recomandarea de la un influencer din nisa ta.

 

2. Adauga un call-to-action puternic in incheiere


Scopul tau este sa ghidezi urmaritorii de pe Instagram in magazin, acolo unde cumpara si fac de fapt tranzactiile. Nu doar sa iti admire contul si sa iti lase comentarii.

De aceea, inainte de link si imediat cand vrei sa inchei descrierea, insereaza un call-to-action. O expresie care sa ii determine sa dea click pe link pentru a obtine un avantaj
.
 

via GIPHY


Foloseste verbe de actiune “da click”, “vezi”, “comanda”, “descopera”, “descarca”, relevante pentru actiunea pe care vrei sa o faca.
 

3. Foloseste cuvinte cheie de nisa in numele contului


Multe afaceri au nume interesante, dar din care nu poti sa iti dai seama clar ce vand de fapt.

Nu toate denumirile contin si cuvinte cheie.

Foloseste-te de spatiul pe care il ai la dispozitie si, dupa ce mentionezi numele afacerii, adauga si unul sau doua cuvinte cheie despre ce vinzi sau pentru cine sunt ofertele tale.

Astfel reusesti sa transmiti dintr-o citire mai multe informatii decat ai face-o daca ai folosi doar numele firmei.

Vezi si: Cum sa gasesti o nisa si sa iti faci un business profitabil

 

4. Adauga date de contact pentru comenzi rapide


Daca produsele tale sunt tehnice, probabil ai observat ca multi potentiali clienti te suna sau te contacteaza cumva pentru a cere detalii.

In acest caz, foloseste-te de bio-ul tau pe Instagram pentru a prezenta datele tale de contact intr-un loc suplimentar din care ar putea veni comenzi.

via GIPHY


Plaseaza numarul de telefon sau, daca nu vrei asta, o adresa de email. Tot aici poti specifica si intervalul orar in care raspunzi la apeluri sau mesaje.
 

5. Adauga locatia afacerii tale (mai ales daca vinzi la nivel local)


Acest sfat este special pentru afacerile locale, care abordeaza audientele din anumite zone sau orase. De exemplu, restaurante, pub-uri, magazine cu produse fizice, dar care vand local etc.

Pentru a fi relevant la cautare si pentru a-l asigura pe utilizator ca a nimerit pe pagina potrivita, specifica in bio locatia punctului tau de lucru (strada, nr. si localitate).

 

6. Foloseste emoji-uri pentru a-l face mai usor de scanat


O metoda de a face parcurgerea bio-ului interesanta este sa adaugi emoji-uri acolo unde se potrivesc. Le poti folosi inclusiv pe post de cuvinte, pentru a economisi spatiu (ce este, si asa, limitat).
 

via GIPHY
 

7. Adauga un hastag personalizat pentru afacerea ta


O alta tehnica pe care o folosesc marile branduri pentru optimizarea bio-ului este sa specifice hashtag-ul lor personalizat.

De ce? Pentru ca e o metoda buna sa atraga mai usor continut generat de clienti. Hashtag-ul e chiar la indemana urmaritorilor si a clientilor, asa ca nu prea au cum sa il scape din vedere.

Poti imbraca hashtag-ul personalizat intr-un call-to-action pentru a obtine, la randul tau, continut de la clientii tai.

Vezi si: Ce este brandul personal si de ai nevoie de el

 

8. Adauga link spre un landing page, nu spre homepage


Pana recent, link-ul din bio era singurul functional din conturile de Instagram. Acum mai poate fi adaugat un astfel de link pe story, fara restrictii.

Insa, in continuare, nu are sens sa adaugi link-uri in descrierile postarilor pentru ca nu sunt accesibile direct.

Asadar, profita la maximum de link-ul din bio. Nu il folosi pur si simplu pentru a directiona oamenii catre homepage-ul magazinului.
 
 

via GIPHY

 
Du experienta mai aproape de achizitie si pune acolo un link catre un landing page: oferta curenta, un lead page cu un magnet pentru captarea adreselor de email, un landing page de inscriere la un eveniment, link spre cea mai populara categorie de produse etc.

Il poti schimba (si odata cu el si expresia de chemare la actiune din descriere) de fiecare data cand vrei.

 

9. Foloseste logo-ul magazinului ca imagine de profil


Multe magazine online isi gasesc relativ greu avatarul de brand. Multe isi schimba logo-ul sau folosesc diverse versiuni de logo pe cate platforme stau.

Sfatul nostru este sa fii consistent(a). Foloseste logo-ul oficial al magazinului tau, peste tot: si in site, si pe Facebook, si pe Instagram, si pe TikTok, YouTube, LinkedIn sau pe oriunde te mai promovezi.

Te face usor de recunoscut, atat pentru clientii noi, cat si pentru cei fideli.

 

10. Foloseste highlights relevante pentru ordonarea story-urilor


Desi highlights nu fac parte, propriu-zis, din bio, sunt un element in care poti interveni pentru a-ti consolida brandul pe Instagram.

Highlights sunt, practic, imagini de cover sub care arhivezi story-urile, pe masura ce le postezi. Oamenii le pot revedea si accesa oricand, pentru a se familiariza cu imaginile si continutul tau.

Sfatul nostru este sa creezi un numar limitat de highlights (categorii de interes, de exemplu) si sa folosesti elemente vizuale comune in fiecare cover - tot asa, pentru continuitate si relevanta.

Vezi si: Ponturi pentru un logo reusit in magazinul tau online

Astazi ai citit un articol putin mai tehnic decat de obicei. 

Insa credem ca pe masura ce joci GoFunnel si citesti materialele noastre, iti va fi mai usor sa intelegi elementele ce formeaza experienta unui antreprenor in eCommerce.

Spor la aplicarea informatiilor si ne auzim data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!