7 Indicatori de performanta in SEO de monitorizat

7 Indicatori de performanta in SEO de monitorizat
Cand am inceput sa lucrez la SilkWeb, primul lucru pe care a trebui sa il invat a fost SEO. Acum, dupa atatia ani de scris si optimizat, instinctiv conceptele invatate se reflecta in texte.

Nu strica nici faptul ca scrierea pentru SEO e, pana la urma, destinata sa fie relevanta pentru consumatori, cititori si clienti, nu doar pentru Google si alte motoare de cautare :) .

Insa dincolo de creatie, exista multe elemente tehnice si strategice pe care le-am invatat si pe care trebuie sa le prinzi si tu, daca detii un business sau lucrezi pentru unul.

Unul dintre cele mai importante? Monitorizarea.

Datele si performanta muncii tale iti spun daca te afli pe drumul cel bun, daca sunt aspecte pe care le poti imbunatati sau daca trebuie sa te opresti si sa iti realiniezi planul de actiune.

Asa ca, pentru azi, m-am gandit sa vorbim putin despre indicatorii de performanta, mai precis despre 7 dintre principalele KPI-uri pe care ar trebui sa le monitorizezi in strategia ta de SEO.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Traficul organic
  2. Pozitia in motoarele de cautare
  3. Rata de click
  4. Rata de conversie
  5. Timpul petrecut pe site
  6. Numarul si calitatea backlink-urilor
  7. Core Web Vitals + viteza de incarcare

1. Traficul organic


Traficul organic reprezinta numarul de vizitatori care ajung pe site-ul tau prin motoarele de cautare, fara sa dea click pe anunturi platite.

Practic, e unul dintre cei mai importanti indicatori pentru ca reflecta cat de eficiente sunt eforturile tale SEO. 

Un trafic organic in crestere inseamna ca site-ul tau devine mai vizibil si mai relevant pentru cautarile oamenilor.

 

via GIPHY


Il poti urmari cu ajutorul Google Analytics sau Google Search Console.
 

2. Pozitia in motoarele de cautare


Ranking-ul sau pozitia in SERPs inseamna pozitia in care apare site-ul tau in rezultatele organice pentru anumite cuvinte cheie.

Acest indicator conteaza pentru ca, drepti sa fim, majoritatea utilizatorilor nu trec de prima pagina de rezultate. Asadar, cu cat esti mai sus, cu atat ai sanse mai mari sa atragi trafic.

 

via GIPHY


Foloseste instrumente precum Ahrefs, SEMrush sau chiar Google Search Console pentru a verifica pozitiile site-ului tau pentru cuvinte cheie relevante.
 

3. Rata de click


CTR-ul sau rata de click reprezinta procentajul utilizatorilor care vad link-ul tau in rezultate si dau click pe el.

Un CTR mare semnalizeaza faptul ca titlul si descrierea site-ului tau sunt atractive si relevante pentru oameni.

 

via GIPHY


Aici, din nou, Google Search Console ofera date detaliate despre CTR pentru fiecare pagina si cuvant cheie monitorizat.
 

4. Rata de conversie


Procentajul vizitatorilor care finalizeaza o actiune dorita pe site-ul tau (cumparare, completare formular, inscriere la newsletter etc.) reflecta rata de conversie.

E vital sa monitorizezi atent acest KPI deoarece traficul fara conversii nu aduce valoare reala - nu iti aduce bani. O strategie buna de SEO ar trebui sa iti aduca trafic relevant, care se transforma in clienti sau cel putin in lead-uri.

 

via GIPHY


Stabileste obiective in Google Analytics si urmareste realizarile acestora pentru a monitoriza rata de conversie.

Vezi si: Top motive pentru care sa investesti in SEO

 

5. Timpul petrecut pe site


Practic, e vorba de durata medie a sesiunilor utilizatorilor. Un alt indicator strans legat de acesta este bounce rate-ul, ce masoara procentul vizitatorilor care parasesc site-ul dupa ce viziteaza o singura pagina.

Ar trebui sa urmaresti ambele KPI-uri deoarece un timp mare petrecut pe site si un bounce rate scazut sugereaza ca utilizatorii gasesc continutul util si relevant. Iti dai seama ce reprezinta daca situatia e fix invers.

 

via GIPHY


Google Analytics iti ofera statistici despre acesti indicatori in rapoartele de comportament al utilizatorilor.
 

6. Numarul si calitatea backlink-urilor


Backlink-urile sunt linkuri de pe alte site-uri care trimit catre site-ul tau. Iar calitatea lor conteaza mai mult decat cantitatea.

De ce?

Pentru ca motoarele de cautare considera backlink-urile ca voturi de incredere. Link-urile de la site-uri relevante si cu autoritate pot imbunatati grozav pozitiile tale in cautari.

 

via GIPHY


Foloseste instrumente precum Ahrefs, Moz sau SEMrush pentru a analiza profilul de backlink-uri al magazinului tau sau chiar pe cel al competitorilor (de exemplu, poti gasi la ei noi surse de backlink-uri pentru tine :) .
 

7. Core Web Vitals + viteza de incarcare


Core Web Vitals sunt un set de metrici definite de Google care masoara experienta cautatorilor in ceea ce priveste viteza de incarcare, interactivitatea si stabilitatea vizuala a site-ului.

E important sa vezi daca site-ul le respecta sau nu, pentru ca un site care se incarca lent sau are probleme de usability poate pierde pozitii in Google si poate afecta experienta utilizatorilor.

 

via GIPHY


Foloseste Google PageSpeed Insights, Search Console sau Lighthouse pentru a verifica si imbunatati Core Web Vitals.

Vezi si: Mituri Despre SEO Copywriting


SEO nu este doar despre "a urca in Google" si adevarul e ca nu-i nici floare la ureche. 

E, insa, un proces continuu de monitorizare, analiza si optimizare, pe care il poti influenta. 

Urmareste acesti 7 indicatori de performanta, astfel incat sa iti ajustezi strategia ta SEO pentru a obtine rezultate mai bune si avant pe drumul tau spre atingerea obiectivelor de business.

Nu uita: ceea ce nu poti masura, nu poti imbunatati. 

Asa ca incepe sa monitorizezi aceste date si vei vedea cum campaniile tale SEO vor deveni din ce in ce mai performante.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!