Top motive pentru care sa investesti in SEO

Top motive pentru care sa investesti in SEO
In momentul in care vrei sa iti faci un business sau gestionezi unul, obiectivul e clar: pe termen lung iti doresti succes, profit si vanzari, care sa iti permita sa obtii stilul de viata dorit si stabilitate financiara.

Insa drumul pana acolo nu e la fel pentru toata lumea. Si niciodata nu e atat de simplu - floare la ureche - cum s-ar putea sa iti spuna tot felul de guru online.

Pe parcurs, ai nevoie de o strategie business bine pusa la punct, de vointa si principii care sa te motiveze sa ramai obiectiv(a) in luarea deciziilor si de un plan de crestere cu tehnici de marketing potrivite pentru afacerea ta.

Una dintre tehnicile des recomandate pentru un magazin online este, de exemplu, SEO. Optimizarea pentru motoarele de cautare.

In acelasi timp, toata lumea iti va spune ca va trece o perioada pana sa obtii rezultate din SEO, in care investesti timp, efort, dar si bani, cand angajezi o agentie sau un specialist.

Hai sa vedem, asadar, care sunt top motive pentru care sa investesti in SEO pentru afacerea ta, dar si cateva aspecte de baza despre acest instrument de marketing, pe care ar trebui sa le stii.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
  1. SEO te ajuta sa consolidezi increderea in site-ul tau
  2. Imbunatatesti experienta clientilor in site
  3. Te motiveaza sa te concentrezi asupra continutului
  4. In functie de nisa, SEO s-ar putea sa fie principala sursa de trafic
  5. Nu trebuie sa te coste chiar atat de multi bani

Vezi si: Logistica unui magazin online: componente de care trebuie sa stii
 

1. SEO te ajuta sa consolidezi increderea in site-ul tau


Daca apari sus in motoarele de cautare, o faci dintr-un anumit motiv. Inseamna ca esti de incredere, mai multi oameni au interactionat cu site-ul tau si au fost multumiti de el.

Tacticile de SEO pe care le folosesti te ajuta sa urci in pozitii in Google si sa ramai acolo. Bineinteles, pentru asta trebuie sa ai o strategie bazata pe continut de calitate & link building, care sa poata raspunde nevoilor si intereselor celor care cauta pe internet.

 

via GIPHY


O alta parte interesanta la SEO pentru eCommerce, este ca Google poate afisa rezultate imbogatite despre paginile produselor tale. 

Impreuna cu rating, de exemplu, sau, cand ai completat bine metas-urile, impreuna cu plaja de preturi, numar de telefon de contact si imaginile de produs, inclusiv UGC (continut de la clienti), daca ai asa ceva.

Toate acestea sunt dovezi extra de incredere ce pot atrage mai usor click-ul unor potentiali clienti profitabili.
 

2. Imbunatatesti experienta clientilor in site


SEO presupune sa iti faci site-ul mai usor de inteles si de parcurs de botii motoarelor de cautare. Insa Google si alte motoare de cautare prioritizeaza experienta utilizatorilor in site ca factor luat in considerare la rankare.

Asadar, in timp ce faci schimbari in site in scop SEO, automat lucrezi si la uzabilitatea lui pentru clientii tai. Il faci mai usor de inteles, de folosit, si elimini anumite bariere din calea deciziei de cumparare.

De exemplu, o structura mai curata de link-uri si o organizare mai buna a categoriilor de produs vor duce la o navigarea mai simpla in site. Oamenii ajung mai usor la produsele de care sunt interesati.

La fel, structurarea continutului in paginile de produs din site pentru SEO cu meta tags, headlines, bullets, imagini si video etc., face pagina mai usor de identificat, scanat si mentine treaza atentia clientilor. 

 

3. Te motiveaza sa te concentrezi asupra continutului


Strategia de content marketing si cea de SEO merg mana in mana si se sustin una pe cealalta. 

Prin crearea de continut util, relevant si interesant pentru utilizatori - in diverse formate, text, imagini, video - site-ul tau are potential sa rankeze mai bine in motoarele de cautare.

In acelasi timp, actiunile de SEO pot imbunatati rezultatele obtinute cu ajutorul continutului. Un continut optimizat SEO va fi mai usor de gasit online, va atrage mai mult trafic in site si va fi mai usor de consumat.

Foloseste cuvinte cheie strategic in continut, actualizeaza-l de fiecare data cand este cazul si adauga constant continut nou, pentru a antrena botii motoarelor de cautare sa te viziteze mai des.

 

via GIPHY


De asemenea, nu uita ca doar actiunile in site pentru SEO nu sunt suficiente pentru a ranka bine. In paralel, incorporat in strategie, trebuie sa ai si un plan de link building + actiunile de SEO tehnic (redirect-urile, robots, link-urile canonical, sitemap etc.).
 

4. In functie de nisa, SEO s-ar putea sa fie principala sursa de trafic


Exista nise care nu pot fi promovate prin instrumente PPC, de exemplu, deoarece nu sunt incluse in politicile si regulile diverselor platforme ce ofera astfel de servicii.

De asemenea, unele nise au produse specifice - in general, cele tehnice - in care clientii sunt obisnuiti sa le caute pe Google, in loc sa astepte sa fie targetati.

Asadar, pentru aceste nise SEO este tehnica principala de promovare in partea de sus a palniei de vanzari (apoi, dupa ce oamenii devin lead-uri, in astfel de cazuri, o metoda mai performanta de promovare ar fi email marketing-ul).

Sigur, nu trebuie sa iti investesti toate resursele si eforturile in SEO, chiar daca te afli in aceasta situatie. Insa optimizarea continua, chiar si prin actiuni mici, te va ajuta sa cresti pozitiile site-ului tau in Google.

 

5. Nu trebuie sa te coste chiar atat de multi bani


Partea cea mai complicata cand vrei sa te apuci de SEO pentru afacerea ta, e sa gasesti specialistul sau agentia potrivita care sa iti aduca si rezultate, nu doar promisiuni.

Din moment ce SEO nu pare o metoda de marketing extrem de complicata, iar rezultatele nu sunt cuantificabile in bani imediat cum e in cazul PPC, cand vezi imediat cati bani s-au cheltui fara rezultat, te impiedici de specialisti SEO la tot pasul.

Asa ca e foarte important sa iti analizezi potentialii colaboratori si sa ceri o estimare realista asupra rezultatelor ce pot fi obtinute. De asemenea, la fel ca in orice alta strategie de marketing, rezultatele drastice apar doar atunci cand initial site-ul a fost praf si nu a respectat nicio buna practica.

Vei obtine rezultate variate, in functie de dificultatea cuvintelor cheie pe care vrei sa rankezi, strategia onsite & offsite si perseverenta.

 

via GIPHY


Poti incepe chiar tu, folosind formule usor de gasit pe net pentru meta tags si continut. 

De asemenea, daca vinzi online cu Gomag, ai cateva instrumente de SEO gratuite & premium care iti simplifica eforturile si optimizeaza costurile.

Vezi si: Cum sa faci o pagina Facebook Business

Sigur ca sa detii o afacere nu e chiar atat de usor cum e sa joci GoFunnel, desi jocul nostru vrea sa reprezinte modul in care se intampla lucrurile in eCommerce.

Ca antreprenor vei avea o multime de griji, dar si multe satisfactii. E o cariera si un stil de viata, 2 in 1, ce depinde de motivatia, abilitatile si perseverenta ta.

Speram ca articolele pe blogul GoFunnel sa te ajute sa iei cele mai bune decizii, inclusiv pentru componentele strategiei tale de marketing - astazi, in special, SEO.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!