5 lucruri ce distrug o afacere din fașă

5 lucruri ce distrug o afacere din fașă
Inainte sa iti deschizi propria ta afacere - fie ea online sau offline (desi componenta de online a ajuns cam obligatorie in ziua de azi), e important sa iti formezi mindset-ul.

Modul in care iti gandesti business-ul, strategia si actiunile are un impact direct asupra rezultatelor pe care le vei obtine. Cand pornesti de la premisa gresita, constructia pe care o creezi pe aceasta fundatie se va prabusi, mai devreme sau mai tarziu.

Asa ca acum e momentul sa intelegi cateva aspecte generale legate de business si greseli pe care sa le tii minte, pentru a le evita de la 0 la milioanele de euro pe care ai de gand sa le castigi la un moment dat din afacerea ta.

Hai sa vedem impreuna care sunt 5 lucruri ce au potential sa distruga o afacere cand le faci chiar de la inceput.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Motivatia gresita
  2. Investirea in lucruri care nu conteaza
  3. Luarea de decizii fara fond
  4. Lipsa controlului asupra banilor
  5. Concentrarea pe cantitate, nu pe calitate

1. Motivatia gresita


Pentru ce vrei sa iti deschizi o afacere?

Ei bine, cei mai multi o fac pentru bani. Si e normal. Visul e sa ajungi in momentul in care profitul magazinului nu doar ca te ajuta sa supravietuiesti, ci si sa iti permiti un stil de viata elevat.

Problema apare in momentul in care te motiveaza doar banii. Adevarul e ca prea putine afaceri reusesc sa faca profit din primul an de existenta, iar in cazul altora acest timp se poate lungi si mai mult.

 

via GIPHY


Depinde ce tip de produse vinzi, cat de mare este cererea pe piata, care este puterea de cumparare a audientei tale, ce strategie de marketing ai si cati bani investesti de la inceput in business.

Cei mai multi antreprenori, trebuie sa investeasca banii din vanzari si profit inapoi in business astfel incat sa il creasca, incetul cu incetul. Cu cat vinzi mai mult, cu atat ai mai multi bani pentru a reusi sa ajungi la un public mai extins, sa-i convingi sa cumpere.

Si prea putini detin bugetul necesar, fara sa reinvesteasca. 

E important sa iti gasesti o alta motivatie principala care sa te faca sa continui pe masura ce evoluezi cu business-ul. 

Banii ar trebui sa fie undeva pe locul doi sau trei, un instrument si un mijloc care sa te ajute sa ajungi la obiectivul si motivatia propusa.

 

2. Investirea in lucruri care nu conteaza


Care sunt primele achizitii pe care le faci ca antreprenor?

In top ar trebui sa se afle marfa de calitate, marketing-ul si experienta clientilor.

Dar de cele mai multe ori prioritatea e, de fapt, un birou intr-o cladire fancy, o masina noua de lucru sau o echipa de 2-3 angajati, cand firma de-abia a inceput si nici n-are nu stiu ce buget la dispozitie.

Biroul, masina, hainele sau vacantele reprezinta un lux pentru antreprenorii la inceput. Deseori, unul pe care nu si-l permit, si care ii baga in datorii ce vor inchide afacerea mai devreme decat mai tarziu.

E important sa stai un timp, la start, sa te gandesti care sunt adevaratele tale prioritati. 

Unde sunt locurile in care merita sa investesti banutii si resursele de care dispui, unde te poti descurca singur si unde ai nevoie de ajutor, care sunt lucrurile pro si contra pentru fiecare optiune pe care o ai la dispozitie.

Un antreprenor cu potential va stii sa le identifice, pentru a evita consumul inutil din prima.

Vezi si: Cele mai mari 3 mituri despre vanzarile online

 

3. Luarea de decizii fara fond


Aceasta este o greseala pe care o fac antreprenorii la inceput sau, daca nu, atunci cand incep sa evolueze si se obisnuiesc prea mult cu rutina.

E mai usor sa te lasi dus de nas de propriile idei si vise, decat sa investesti niste timp si resurse intr-o documentare temeinica. La fel, e usor sa te lasi manipulat de gandul ca ai deja experienta si stii tu cum sta treaba, doar iti cunosti clientii… decat sa ramai agil si alert la schimbarile ce se petrec zi de zi pe piata.

 

via GIPHY


Sunt n lucruri ce influenteaza comportamentul consumatorilor, evolutia pietei si evolutia afacerii tale. Rapoartele asupra performantei afacerii, a angajatilor, trendurile de consum si elementele macro ar trebui sa fie la indemana ta mereu.

Orice decizie pe care o iei ca antreprenor are un impact extraordinar nu doar asupra ta, ci si asupra tuturor celor care au un interes in ea: clienti, investitori, angajati, competitori, parteneri, influenceri si alti stakeholderi.

Asa ca acorda atentie modului in care iei decizii. Bazeaza-te pe date, consulta rapoarte si cifre si de 2-3 ori inainte de a merge cu o decizie inainte. Iar cand e vorba de schimbari radicale, ia-o treptat, cu pasi mici - actiunile bruste te pot afecta irecuperabil.

 

4. Lipsa controlului asupra banilor


Ne intoarcem iar la bani, pentru ca sunt atat de importanti pentru evolutia afacerii tale. 

Cashflow-ul, cheltuielile, profitul si pierderile, sursele de venit, strategia de preturi, bugetele de marketing, salariile… toate elementele cu valoare monetara de care te izbesti inseamna lucruri de care sa fii constient si pe care sa le controlezi cat de cat, daca vrei sa ajungi in punctul propus.

Cele mai multe afaceri esueaza din aceasta cauza. 

Pentru ca nu stiu de unde le vin banii, de fapt, si pe ce ii cheltuie. Acorda timp pentru a intelege aspectele financiare ale afacerii tale, si exerseaza zilnic, pentru a ramane in control.

 

5. Concentrarea pe cantitate, nu pe calitate


Probabil te gandesti ca ai nevoie de multe produse pentru a face profit repede. Insa noi cunoastem exemple de la clienti cand vand excelent si fac profit chiar si cu un portofoliu redus de produse.

Din contra, stim si cazuri in care aducerea a prea multe repere in magazin, de la diversi furnizori, a dus la intarzieri in livrari, greseli de calcul sau chiar inchiderea unei afaceri.

 

via GIPHY


Sau s-au facut comenzi prea mari de stoc, urmate de o scadere a cererii pentru produsele respective pe piata… asa ca afacerile respective au trebuit sa inchida si sa incerce sa scape de stoc la pretul de cumparare, fara niciun profit.

Cand deschizi un business nu te concentra sa iti umpli magazinul cu tot felul de produse. Ai privilegiul de a face asta treptat, pe baza sugestiilor sau raspunsurilor pe care le primesti de la clienti si parteneri.

Fiecare produs nou in site va insemna campanii mai performante, pentru ca lansarile functioneaza extrem de bine ca punct de atractie in strategia de marketing.

Timpul te poate ajuta sa iti cresti portofoliul in mod eficient, nu e necesar sa te concentrezi pe cantitate din prima.

Vezi si: Regulile de aur cand vrei o echipa performanta

Te-ai gandit pana acum in mod constient la aceste lucruri?

Multi antreprenori fac greseli fara sa isi dea seama, pentru ca au in minte doar obiectivul final. 

Insa calatoria ta in antreprenoriat va fi mai fructuoasa si mai lina, cand le cunosti din start si iti gandesti strategia pentru a le evita.

Totul depinde de tine si actiunile tale.

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!