Cele mai mari 3 mituri despre vanzarile online

Cele mai mari 3 mituri despre vanzarile online
Daca ai deja o afacere sau vrei sa iti faci una, vanzarile s-ar putea sa iti dea batai de cap, orisicat de mult ti le doresti. 

Exista o multime de afirmatii si idei despre ce presupun acestea.

Pentru multi, vanzarea inseamna sa presezi clientii, asa ca se simt incomodati de ideea de a insista. Sau inseamna siretlicuri si trucuri secrete, pe care ar trebui sa le invete.

Vanzarile sunt inconjurate de o multime de mituri, dintre care am ales 3 pentru articolul de astazi.

Pentru ca, pana la urma, vanzarea nu trebuie sa fie ceva de care sa iti fie rusine sau o corvoada, mai ales cand aduci valoare in viata oamenilor.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
   

1. Vanzarile sunt despre relatii


In mod traditional, vanzarea se face fata in fata, asa ca nu e greu sa sari la concluzia ca vanzarile inseamna construirea unei relatii intre vanzator si client. 

Pana si comunicarea legata de comenzile online (pe live chat, la telefon sau pe email) prespune interactiuni 1 la 1.

De asemenea, daca te uiti la diverse filme centrate in jurul unor agenti de vanzari, iti dai seama repede ca inchiderea vanzarii se face dupa discutii sau discursuri pompoase.

Si-atunci te gandesti ca ar trebui sa construiesti si tu o relatie puternica pentru a inchide vanzarile in cadrul afacerii tale. Poate vei organiza o cina impreuna cu clientul tau, ii vei trimite o cutie de ciocolata sau ii vei oferi alte experiente pentru a-l determina sa se simta apropiat de tine.

 

via GIPHY


Problema e ca asta nu e adevarat. Relatia cu clientul nu e cel mai important lucru intr-o vanzare.

Ba dimpotriva, cand pierzi prea mult timp construind o relatie cu clientul si povestind despre orice altceva decat nevoile clientului, deseori acesta te lasa cu ochii in soare in ultimul moment.

De ce? 

Oamenii nu cumpara de la prieteni. Cumpara de la oameni care le pot demonstra ca produsul aduce valoare in viata lor si ii ajuta sa isi rezolve problemele.

Asadar, secretul consta in valoare, nu in relatii. In loc sa ii trimiti o cutie de ciocolata, mai degraba ofera-i acces la un articol util sau un tutorial din care sa invete cum sa faca fata provocarilor cu care se confrunta.

Conectarea personala cu clientii e importanta, insa ai grija sa nu te coste vanzari valoroase. Trateaza-o ca pe o oportunitate de a-ti califica lead-urile, pune intrebari pentru a le intelege problema si apoi fii transparent cu ce ii poti ajuta.

Acestea sunt genul de interactiuni care creeaza incredere.

Vezi si: 3 frici care te opresc sa iti deschizi propria ta afacere

 

2. Poti sa vinzi orice, oricui


“E atat de bun incat poate vinde gheata eschimosilor!”

Posibil ai mai vazut si tu expresia aceasta. Un vanzator excelent poata sa vanda orice, oricui, daca isi foloseste talentele si abilitatile la maximum.

Acesta este un alt mit pe care il cred incepatorii in comert si vanzari.

Pana si cei mai buni agenti de vanzari mai esueaza cateodata. Si e perfect normal.

Pentru ca joci GoFunnel, stii deja ca procesele de vanzare - sales funnel - nu sunt lineare. Oamenii pot fi distrasi din flux in orice moment, din cauza unor lucruri extrem de triviale.

Lead-urile tale sunt diferite pentru ca sunt fiinte umane, iar asta inseamna ca uneori e nevoie de abordari diferite, sau alteori nevoia pentru produsul tau dispare.

 

via GIPHY


De asemenea, depinde si de agentii de vanzari. 

Deseori, acestia se specializeaza pe anumite nise sau anumite produse, ajungand sa acumuleze experienta si astfel, sa isi creasca sansele de a incheia vanzarea.

Mai sunt si exceptii, insa in mod normal nu poti sa vinzi orice, oricui.

In plus, poate poti sa vinzi un produs nepotrivit sau de calitate proasta. Dar o poti face odata, iar apoi vei pierde increderea clientilor, carora nu le e teama sa fie vocali cand isi exprima nemultumirea.

Vezi si: Idei pentru nume de afacere online in diverse industrii

 

3. Un script de vanzare te face sa pari ca un robot


Multe companii sau call centere impun folosirea unui script astfel incat sa se asigure ca agentii nu dezinformeaza lead-ul, iar procesul de achizitie se desfasoara fara probleme.

Mitul e ca utilizarea unui script ca un ghidaj cand vorbesti la telefon te face sa suni ca un robot. Pentru ca depinde foarte mult de modul in care il folosesti.

 

via GIPHY


Problemele apar cand agentii de vanzari incep sa il turuie fara instructaj inainte. Scriptul este doar un ghid, o structura pe care sa o urmareasca astfel incat sa se asigure ca nu uita sa mentioneze lucrurile importante pe care trebuie sa le stie clientul.

Nu e un prompt pe care il recite mot-a-mot. E pur si simplu un ajutor, atunci cand au dubii.

De aceea noi recomandam folosirea unui script (asa cum vezi si in ghidul Convorbirilor telefonice profitabile).

Prin folosirea lui, atat tu, cat si agentii tai de vanzari va veti simti mai siguri pe voi cand faceti vanzari la telefon. Creste performanta, precum si confortul angajatilor tai :) .

Vezi si: 5 lectii cruciale pe care le poti invata din esecuri

Acestea au fost cele 3 mituri pe care le-am ales pentru articolul de astazi.

Sigur, vanzarile sunt un domeniu in care te lovesti de mult mai multe preconceptii. 

Atat timp cat iti tii ochii larg deschisi la oportunitati si cauti metode de a oferi valoare clientilor tai, personal sau prin intermediul magazinului tau, sansele sa obtii vanzari continue sunt foarte sus.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!