Cum construiesti relatii profitabile prin social media

Cum construiesti relatii profitabile prin social media
Inca tin minte entuziasmul primului cont pe Hi5 si, apoi, pe Facebook. 

Infatuarea de a posta poze si a raspunde rapid la comentariile prietenilor si colegilor, batea introversiunea, dar si obiceiul de a scrie corect gramatical :).

Comportamentul oamenilor pe social media a evoluat de-a lungul anilor, iar pe langa latura negativa a acestora in anumite contexte, retelele sociale s-au dovedit pline de oportunitati pentru a ramane in contact cu diversi oameni, cunoscuti sau necunoscuti.

Astazi, platformele de socializare sunt un instrument extrem de puternic pentru a construi relatii profitabile – fie ca vorbim despre clienti, potentiali angajatori - sau angajati, parteneri de afaceri sau furnizori. 

Asa ca as vrea sa vorbim putin despre acest lucru. Despre cum construiesti relatii benefice intr-un mod autentic si strategic. 

Hai sa povestim pas cu pas, despre cum iti imbunatatesti reteaua de networking, in diferite contexte, folosind social media.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Alege platformele potrivite in functie de scopul tau
  2. Asigura-te ca ai un profil curat si interesant
  3. Interactioneaza cu audienta ta
  4. Creeaza continut valoros si ofera-l audientei tale
  5. Fa networking profesional pe social media
  6. Extinde-ti audienta prin diverse metode dovedite ca functioneaza

1. Alege platformele potrivite in functie de scopul tau


Nu toate platformele social media sunt la fel. 

Alegerea celor pe care sa iti concentrezi energia depinde de publicul tau tinta si de obiectivele pe care le ai:
  • Pentru relatii B2B: LinkedIn e ceea ce ai nevoie. Aici poti interactiona cu alti profesionisti, lideri din industrie si potentiali angajatori sau parteneri.
  • Pentru relatii B2C: Facebook si Instagram sunt excelente pentru a construi comunitati in jurul brandului tau si pentru a interactiona direct cu clientii.
 

via GIPHY

  • Pentru colaborari si educare: platforme precum Pinterest sau TikTok sunt perfecte pentru a demonstra latura creativa a afacerii tale.

Fiecare platforma are un scop diferit, asa ca fii strategic(a) in modul in care alegi si folosesti fiecare dintre ele.
 

2. Asigura-te ca ai un profil curat si interesant


La fel ca in viata de zi cu zi, prima impresie conteaza extrem de mult in online. 

Practic, profilul tau pe social media e cartea ta de vizita.
  • Poza de profil: alege o poza profi, ce reflecta personalitatea sau brandul tau.
  • Descriere: adauga o descriere clara si concisa despre cine esti, ce faci si cum poti ajuta.
  • Continut relevant: asigura-te ca postarile tale demonstreaza experienta ta si sunt utile pentru comunitatea creata in jurul paginii tale.
 

via GIPHY


Un profil structurat ca lumea va castiga increderea si va transmite ideea de profesionalism. 

Asta atrage mai usor persoanele interesate sa se conecteze cu tine.

Vezi si: Cum sa faci un audit social media

 

3. Interactioneaza cu audienta ta


Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac oamenii si afacerile pe social media e ca trateaza retelele ca pe un megafon. 

In schimb, social media e despre conversatie, nu doar sa transmiti mesaje in univers.
  • Raspunde la comentarii: multumeste celor care iti lasa comentarii si raspunde la intrebari.
  • Incurajeaza discutiile in comentarii: pune intrebari in postarile tale si incurajeaza interactiunea.
 

via GIPHY

  • Trimite mesaje personalizate: cand contactezi pe cineva in privat, fa-ti timp sa personalizezi mesajul si sa arati ca esti interesat(a) de ceea ce face persoana respectiva.
 

4. Creeaza continut valoros si ofera-l audientei tale


Oamenii nu se conecteaza cu tine doar ca sa ai tu audienta pe care sa o bombardezi cu reclame. 

Utilizatorii de social media cauta continut care ii inspira, ii educa sau le rezolva problemele.
  • Educa: creeaza articole, video-uri sau imagini care ofera informatii utile despre industria ta sau domenii de interes.
 

via GIPHY

  • Inspira: posteaza povesti de succes, citate motivationale sau experiente personale care sa ii faca sa se raporteze mai usor la tine, ca liderul lor de opinie.
  • Distreaza: gandeste-te sa adaugi un strop de umor in continutul tau, daca se potriveste cu brandul tau.

Vezi si: Arta recrutarii in Social Media: ce, cum, cand
 

5. Fa networking profesional pe social media


Relatiile cu angajatori, colegi sau potentiali parteneri pot fi dezvoltate strategic pe social media.
  • LinkedIn: conecteaza-te cu persoane relevante din industria ta. Trimite invitatii personalizate si explica de ce doresti sa te conectezi.
  • Facebook, TikTok, Instagram: urmareste lideri din industrie si participa la discutiile pe care le initiaza.
 

via GIPHY

  • Grupuri si comunitati: intra in grupurile din domeniul tau si participa activ la conversatii.

Foarte important e sa fii sincer si autentic in toate interactiunile tale. Nimeni nu vrea sa colaboreze cu cineva care pare interesat doar de ce are personal de castigat.
 

6. Extinde-ti audienta prin diverse metode dovedite ca functioneaza


Social media iti ofera o gramada de modalitati prin care iti poti extinde audienta si creste vizibilitatea.
  • Colaboreaza cu influenceri: parteneriatele cu influenceri relevanti te pot ajuta sa ajungi la un nou public.
 

via GIPHY

  • Foloseste hashtag-uri populare: hashtag-urile bine alese pot accelera expunerea postarilor tale.
  • Organizeaza concursuri si giveaway-uri: acestea cresc interactiunile si atrag noi urmaritori.
  • Campanii platite: investeste in reclame bine gandite pentru a ajunge la un public tinta specific.

Vezi si: 5 moduri in care jocurile iti imbunatatesc abilitatile de antreprenor

Retelele de socializare iti duc reteaua de networking la urmatorul nivel, daca stii sa le folosesti corect.

Daca vrei sa construiesti si tu relatii profitabile prin social media - cu clientii, partenerii, angajatori sau angajati, furnizori si orice alte persoane - sfatul meu este sa implementezi ideile pe care le-ai citit azi. 

Cu putina pregatire… nu stii de unde sare iepurele :) .

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!