Arta recrutarii in Social Media: ce, cum, cand

Arta recrutarii in Social Media: ce, cum, cand
Au trecut deja cativa ani buni de cand social media a devenit o necesitate in procesul recrutarii.

In primul rand, deoarece oamenii folosesc canalele sociale pentru a aplica la diverse job-uri, pe langa site-urile de specialitate sau email-ul. De asemenea, social media, in mod organic si platit aduce o vizibilitate mai mare anunturilor tale de angajare.

Acum, piata locurilor de munca e destul de instabila. Confruntati cu temeri legate de inflatie, cresterea costurilor si reticenta consumatorilor de a face achizitii mari, antreprenorii au un interes crescut pentru automatizari si AI in scopul optimizarii fluxurilor de lucru. 

Insa asta nu inseamna ca robotii sau inteligenta artificiala ocupa toate locurile de munca. 

E nevoie de un input uman pentru a supraveghea, edita si perfectiona task-urile realizate de AI.

Daca esti in cautarea unui nou membru in echipa ta sau vrei sa iti construiesti o echipa de angajati eficienti, pentru azi ti-am pregatit cateva detalii de care sa tii cont in procesul tau de recrutare.

Nu suntem experti in HR, insa ceea ce urmeaza sa citesti include lucruri la care suntem noi atenti atunci cand cautam colegi noi in echipa Gomag, lucruri care am observat ca functioneaza.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 

De ce este importanta recrutarea in Social Media

  • Ai acces la o audienta mai larga si mai diversa - cu miliarde de utilizatori activi pe platforme precum Facebook, Instagram sau LinkedIn, poti ajunge rapid la o audienta mult mai extinsa, atat local, cat si national sau international.
  • Ai ocazia sa ajungi la candidatii pasivi - acestia sunt oameni care nu cauta in mod activ un loc de munca, dar care ar putea fi interesati daca le prezinti conditiile potrivite. Ei nu aplica prin site-urile traditionale cum ar fi platforme de recurtare.
  • Iti optimizezi brandul de angajator - de exemplu, anunturile tale vor imprastia in online detalii despre cultura ta, beneficiile pe care le oferi angajatilor, evenimentele interne sau evolutii de succes din cadrul echipei. 
  • Comunici transparent si castigi incredere - candidatii buni isi doresc sa afle mai multe despre o firma inainte sa aplice la un job. Social media arata transparent exact acest lucru, atat prin continutul postat, cat si prin interactiunile native pe care le pot observa intre tine / angajatii tai / clienti.
 

via GIPHY

  • Ai costuri mai reduse - fata de agentiile de recrutare sau anunturile platite pe platformele de specialitate, pe social media poti face postarile organice pe paginile tale si in grupurile de profil, iar daca faci campanii platite, ele pot fi targetate foarte precis.
  • Te adaptezi la asteptarile noilor generatii - Millennials, Generatia Z si Generatia Alpha petrec mult timp pe retelele de socializare si sunt mai predispusi sa raspunda la anunturile de angajare care apar pe aceste canale. Ajuta mult si faptul ca pot interactiona direct cu tine. 

Vezi si: Mini checklist pentru manageri: 7 Idei pentru a mentine echipa implicata si motivata
 

Cum functioneaza recrutarea in Social Media


Fiecare retea sociala ofera oportunitati diferite de promovare si contact cu posibilii candidati. 

Asadar, va trebui sa iti adaptezi planul de comunicare pentru a crea o prezenta interesanta pe canalele alese.

#1. LinkedIn

LinkedIn este cea mai importanta platforma de recrutare pentru majoritatea firmelor, pentru ca e specializata in networking profesional, in deosebi pentru mediul corporate. 

Avantajul tau, ca angajator e ca pe LinkedIn poti analiza profilul profesional al candidatilor, recomandarile primite si activitatea lor in cadrul comunitatilor din care fac parte.

#2. Facebook

Grupurile de joburi pe Facebook sunt tot mai populare si mai nisate. Tot pe Facebook poti crea pagini dedicate de cariere, unde sa postezi anunturi de angajare, noutati din firma ta sau interviuri cu angajatii.

 

via GIPHY


#3. Instagram

Instagram nu e traditional vazut ca o platforma de recrutare, dar poate functiona pentru generatiile tinere, in special in nisele creative sau pentru companiile care promoveaza intens cultura lor organizationala. 

Postarile vizuale care arata mediul de lucru, evenimentele interne sau echipele de angajati pot crea interes si pot atrage candidati pasivi.

#4. TikTok 

TikTok e perfect pentru a face recrutare nonconformista, in special pentru generatia Z si Alpha. 

De exemplu, poti crea provocari legate de joburi sau poti face video-uri scurte pentru a prezenta mediul intern si posturile disponibile in firma ta.

Vezi si: Regulile de aur cand vrei o echipa performanta

 

Cand functioneaza bine recrutarea prin social media

  • Cand cauti oameni pentru roluri creative sau digitale - de ex., pe posturi de marketing, design, gaming, eCommerce etc.
  • Cand vrei sa tintesti candidati pasivi - promoveaza un brand atractiv si un mediu de lucru cat mai realist, pentru a ajunge la oamenii potriviti (care poate au deja un job, dar sunt deschisi la noi oportunitati).
  • Cand vrei sa construiesti o comunitate in jurul brandului tau - pe Facebook, LinkedIn sau chiar Telegram poti crea grupuri in jurul firmei tale, unde sa pornesti discutii si sa generezi ocazii de interactiune intre posibili candidati si brandul tau.
  • Cand vrei sa promovezi rapid un anunt de angajare
  • Cand vrei sa personalizezi mesajul de angajare pentru diferite segmente de candidati - de ex., poti crea postari diferite pentru entry-level fata de seniors, sau poti adapta mesajul in functie de domeniul de activitate al candidatului tintit.
 

via GIPHY


Vezi si: 5 Jocuri pentru antreprenori - Ce lectii de business poti invata din board games
 

Cum sa iti optimizezi strategia de recrutare prin social media

  • Dezvolta un adevarat brand de angajator - completeaza conturile de companie pe fiecare canal pe care esti prezent. Lipsa de informatii importante sau inactivitatea iti afecteaza imaginea publica, inclusiv in fata potentialilor candidati.
  • Incearca sa ai o activitate constanta - nu folosi social media doar pentru a posta joburi. Interactioneaza cu audienta, raspunde la comentarii, incurajeaza oamenii sa iti raspunda si construieste o relatie de lunga durata cu followerii tai… printre care se numara si potentiali candidati (vorbim din proprie experienta :) )
  • Foloseste continut variat pentru a promova anunturile de angajare - de ex., pe Linkedin poti folosi articole sau studii de caz, pe IG imagini si reel-uri din spatele scenei, pe TikTok video-uri scurte cu echipa sau job-urile disponibile etc.
 

via GIPHY


Vezi si: Cum sa faci un audit social media

Mai devreme sau mai tarziu, orice business are nevoie de oameni si de o echipa, pentru a putea creste si a scala. 

Indiferent ca te ocupi singur de procesul de recrutare sau colaborezi cu cineva pe aceasta parte, asigura-te ca incluzi social media in strategia ta, pentru a maximiza impactul anunturilor tale de angajare si a valorifica brandul de angajator.

Nu e floare la ureche… insa asa iti sporesti sansele sa ajungi la viitori angajati exceptionali :) 

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!