5 abilitati profitabile pe care le poti deprinde in timpul liber

5 abilitati profitabile pe care le poti deprinde in timpul liber
Suntem oameni ocupati.

Cand job-ul sau afacerea nu ne cere toata energia de care dispunem intr-o zi, telefonul si socializarea insumeaza ore bune din timpul nostru. 

Sigur, in toate aceste ocazii, voluntar sau involuntar ne dezvoltam anumite abilitati - doar exercitiul constant ne poate ajuta sa devenim mai buni pe palierele pe care vrem sa le imbunatatim.

Pentru azi am ales sa discutam despre cateva abilitati profitabile pe care le poti deprinde in timpul liber. Sau, mai degraba, in timpul pe care il rezervi in acest scop.

Sunt abilitati ce te ajuta sa obtii o promovare, sa devii mai bun in mediul tau de lucru, sa obtii job-ul la care visezi sau sa iti dezvolti proiectul de care te ocupi (de exemplu, un magazin online).

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins:
  1. Social Media Marketing
  2. Copywriting
  3. Editare video
  4. Familiarizarea cu diverse platforme
  5. Digital Marketing
 

1. Social Media Marketing


O majoritate covarsitoare a utilizatorilor de internet folosesc retelele de socializare, asa ca oricine vrea sa vanda, sa convinga sau sa promoveze ceva, are nevoie sa fie prezent pe aceste platforme.

Prin urmare, a aparut o cerere din ce in ce mai mare pentru specialisti in promovarea pe social media. 

Vorbim aici de gestiune pagina, strategie de postare, calendar de postare, automatizari, analiza date.

Toate acestea sunt lucruri pe care le poti invata acordand putin timp in fiecare zi. 


 


Iti recomandam sa iei un curs specializat sau sa citesti intensiv pe subiect, facand in paralel munca practica. 
 

Doar asa vei intelege ceea ce inveti.


Cei mai buni specialisti in social media marketing aduna resurse despre publicul tinta pentru a gasi tipul de continut, momentul potrivit si secventa potrivita astfel incat sa stimuleze raspunsuri din partea audientei tinta.

Asadar, lucrurile standard - butoane, cum se creeaza o pagina, cum se fac postarile etc., sunt aspecte pe care le poti prinde extrem de repede.

Diferenta e sa intelegi ca ai nevoie si de niste cunostinte de psihologia consumatorului, analiza de date si intelegerea personalizata a fiecarui proiect pe care il promovezi pe social media.

Aceasta abilitate se slefuieste in timp si cu exercitiu. 

Insa nu strica sa iti faci un mic portofoliu, cu paginile personale si cu pagini mai mici ale anumitor firme pe care vrei sa iti exersezi abilitatile. Sau pagina afacerii tale, daca ai una!

 

2. Copywriting


Copywriting-ul, la inceput, nu iti cere nu stiu ce resurse. Ar trebui, insa, sa ai cunostinte solide de limba romana, vocabular si gramatica. Sau in ce alta limba vrei sa scrii.

Acesta este punctul de la care pornesti cand vrei sa iti dezvolti abilitatile de copywriting.

Intotdeauna va fi nevoie de oameni care sa scrie pentru diverse firme, organizatii si institutii - continutul scris formeaza mesajele si comunica oamenilor din cealalta parte a ecranului sau a foii de hartie ceea ce trebuie sa stie sau ceea ce trebuie sa faca.

Ce face copywriting-ul, comparativ cu simpla abilitate de a scrie, e ca foloseste rezervele creative ale scriitorului pentru a obtine o actiune de la cititor: sa cumpere, sa adauge in cos, sa dea click, sa se inscrie, sa sune.

 


Practic, cere o actiune care declanseaza un proces comercial, in general, intr-un interval scurt.

Daca vrei sa iti dezvolti abilitatile de copywriter, sfatul nostru este sa inveti atat de la un instructor (fie carti, cursuri, ebook-uri etc.), cat si sa practici in fiecare zi.

Vei avea nevoie si de informatii despre marketing emotional, psihologia consumatorilor, tehnici de vanzare, content marketing si, desigur, o cunoastere temeinica a subiectului despre care scrii (proiectul de care te ocupi).

Vezi si: 3 obiceiuri zilnice care iti economisesc timp

 

3. Editare video


Odata cu cresterea popularitatii continutului video, TikTok, Reels, Shorts etc., nu e de mirare faptul ca se cauta oameni priceputi pe editare foto si video.

Vizualul are un impact puternic asupra deciziilor oamenilor. Gandeste-te doar cat de usor influentabili suntem cand vedem filmulete cu diverse produse minune sau cu informatii interesante pe TikTok sau Facebook Watch.

Din ce in ce mai multi proprietari de afaceri incep sa includa video-ul in strategia de promovare.

In paralel, creste si cererea pentru editori foto si/sau video. 

 


Daca te pasioneaza domeniul, e timpul sa iti slefuiesti abilitatile de editare. Pune-te la punct cu programele disponibile, exerseaza, fa-ti un portofoliu.

Te va ajuta pe viitor pentru a-ti gasi rapid un job, pentru a-ti promova afacerea proprie mai usor sau pentru orice alt obiectiv ti-ai propus si care sa iti aduca banuti.

 

4. Familiarizarea cu diverse platforme


Se cauta constant oameni pentru data entry pe diverse platforme - doar la Gomag, de exemplu, vedem saptamanal cereri pentru persoane specializate pentru urcarea de date in platforma si administrarea magazinelor online.

De asemenea, poti invata si alte platforme: eMAG marketplace, site-uri de anunturi, CRM-uri, aplicatii de facturare, motoare de cautare nisate, sisteme nisate etc.
 


Pune-te la curent cu documentatia platformelor pe care vrei sa le inveti si fa-ti demo-uri gratuite, acolo unde poti, pentru a exersa.

Cand cauti un job pe aceasta pozitie, nu doar tu cauti anunturile de angajare - poti avea oportunitati in plus cand iei initiativa si te promovezi in grupurile si site-urile de profil.

Vezi si: 5 exercitii pentru antrenarea creativitatii

 

5. Digital Marketing


Stii pentru ce mai este cautare in online? Specialisti in digital marketing.

Acest termen este, practic, o umbrela ce include o multime de tehnici de marketing. Ai putea incerca sa le inveti pe toate, insa, mai recomandat este sa te specializezi.

Cerere mare este pentru specialistii PPC pentru Google Ads, Facebook Ads, Pinterest Ads, Spotify Ads, TikTok Ads etc. 

 


Sau te poti specializa pe SEO, insa trebuie sa tii cont de faptul ca ai nevoie de colaborari cu diverse surse de backlink-uri (nu merge sa le astepti sa pice din cer).

Poti incerca email marketing. Sau optimizarea ratei de conversie. Sau lead generation si lead nurturing. Sau marketing afiliat.

Documenteaza-te putin si orienteaza-te spre ceea ce te intereseaza. Exista o multime de resurse din care sa inveti, in frunte cu Academia de eCommerce Gomag, carti, cursuri online si offline etc.

La fel ca in cazul altor abilitati, si acestea se dezvolta in timp, pe baza de exercitiu.

Vezi si: 4 Strategii prin care sa depasesti obstacolele din calea ta spre succes

Am ales aceste 5 abilitati azi drept cele mai profitabile tinand cont de statisticile recente si de cresterea graduala a eCommerce-ului.

Cert e ca nu poti considera timpul pierdut invatand si optimizand aceste abilitati, mai ales daca esti in cautarea unui job de viitor sau vrei sa intelegi cum iti poti promova mai bine propria afacere.

In orice situatie te regasesti, ai doar de castigat deprinzand abilitatile din articolul de azi :)

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!