7 predictii de business in acest an

7 predictii de business in acest an
Ai o afacere sau doresti sa deschizi una in acest an?

Trendurile reprezinta un element de care trebuie sa tii cont pentru a avea succes. Pentru ca acestea sunt determinate de schimbarile de context (economic, cultural, sezonalitate). Iar o afacere care se adapteaza usor la aceste schimbari, ramane relevanta pe piata.

Pentru 2022 putem face cateva predictii de business si sublinia cateva trenduri, pe baza datelor pe care le avem din anii anteriori.

Asa ca hai sa povestim putin despre asta. Primesti 7 predictii de business in acest an de care sa tii cont pentru ca tu sa iti poti propulsa proiectul in top.

Iti plac materialele postate pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
  1. Automatizarile vor reprezenta colacul de salvare pentru a spori productivitatea si a profita de oportunitati.
  2. Creste volumul cumparaturilor online, precum si a antreprenorilor care isi deschid afaceri pe internet.
  3. Cumparam online, dar tot avem nevoie de interactiune. Ne place sa ridicam produsele de la sediu, local.
  4. Cresc preturile pentru materiile prime, mana de munca, marketing si produsele finite.
  5. Are loc un nou baby boom datorita pandemiei.
  6. Cand continutul e regele, continutul video e regina lui.
  7. Angajatorii constientizeaza importanta angajatilor buni: asa ca va creste interesul pentru programe de wellbeing si training pentru angajati.
 

1. Automatizarile vor reprezenta colacul de salvare pentru a spori productivitatea si a profita de oportunitati.

Pentru majoritatea business-urilor mici si medii din Romania, inca nu putem vorbi neaparat de AI. Dar inteligenta artificiala este deja folosita de afacerile cu task-uri repetitive, corporatii si business-uri mari.

In acest an vom observa o crestere a numarului de afaceri care folosesc automatizari si AI pentru a-si optimiza cheltuiala de resurse si a reactiona rapid la schimbarile din piata.


 


Un motiv pentru care se intampla asta e si faptul ca automatizarile devin din ce in ce mai accesibile: GoBot in platforma Gomag, instrumente de automatizare in marketing si workflow-ul unei afaceri (emitere si gestionare facturi, de ex.).

De asemenea, antreprenorilor le este mai usor sa inteleaga avantajele si modul de folosire a automatizarilor. Le e mai usor sa isi scaleze business-urile.

Vezi si: Cum sa iti faci planul pentru un 2022 de poveste 

 

2.Creste volumul cumparaturilor online, precum si a antreprenorilor care isi deschid afaceri pe internet.


Pandemia a venit cu diverse restrictii privind interactiunea 1 la 1. Asadar ne-am reorientat spre digital, folosind internetul si toate instrumentele pe care acesta ni le pune la indemana.

Il folosim pentru a comunica, pentru a invata, pentru a ne distra, pentru a munci si pentru a cumpara ceea ce avem nevoie sau ceea ce ne place.

Desi multa lume nu intelege in totalitate importanta unei adrese de email, iar elevii au probleme in folosirea tastaturii (daca nu e tastatura de pe telefon), are loc o crestere graduala a volumului de cumparaturi online.


 


Oameni de toate varstele si din toate mediile au facut in ultimii 2 ani prima lor achizitie online. Experienta avuta i-a influentat sa repete aceasta actiune, dezvoltandu-si anumite preferinte pentru modul de achizitie, brandurile de la care cumpara si asteptarile pe care si le formeaza.
 

3. Cumparam online, dar tot avem nevoie de interactiune. Ne place sa ridicam produsele de la sediu, local.


Desi ne obisnuim din ce in ce mai mult cu achizitiile online, deseori preferam confortul interactiunii cu business-urile locale, in loc sa asteptam livrarea la usa.

 


Avantajul ca poti ridica produsele comandate de la un sediu local da impresia de mai mult control. Ajuta si livrarea in Easybox sau Pachetomate, pentru ca nu mai trebuie sa astepti un curier care nu stii precis cand vine, nu mai ai o grija in plus in minte.

Vezi si: Mituri si adevaruri despre business, idei si viata in general

 

4. Cresc preturile pentru materiile prime, mana de munca, marketing si produsele finite.


Probabil o mare parte a discutiilor de Craciun (cand te-ai intalnit cu familia extinsa) s-a invartit in jurul situatiei actuale si a preturilor care au tot crescut. 

Cresterile pe care le simtim ca public larg sunt resimtite si mai acut de catre business-uri, in special cele mici si mijlocii. Pentru ele, orice cost se simte imediat si afecteaza cashflow-ul, intr-un fel sau altul.

 


Daca acum iti ajustezi planul de business si marketing pentru 2022, ia in calcul si aceste cresteri. 
 

5. Are loc un nou baby boom datorita pandemiei.


Ai observat ca in jur apar din ce in ce mai multe mamici si gravidute? Pandemia a avut efecte interesante asupra vietii de cuplu. 

Pentru multi, acum a fost momentul in care au cautat locuinte noi, in mediul rural sau in suburbii, cu spatii mai mari decat in apartamentele din oras, cu o curte si dormitoare mai spatioase :).


 


Ce inseamna asta din punctul de vedere al unui business? 

O nisa buna catre care sa te orientezi este cea a produselor pentru copii si proaspat parinti. Daca iti gasesti diferentiatori valorosi, ai sanse mari sa iti faci un business profitabil.

 

6. Cand continutul e regele, continutul video e regina lui.


Desi creste preferinta pentru cumparaturile online, un dezavantaj major al acestora ramane: nu poti atinge produsul. Si cand nu-l poti atinge, nu ai siguranta ca ai ales dimensiunea sau modelul de care ai nevoie.

Ca antreprenor, aici poti interveni doar prin continut. Textele si imaginile ajuta la creionarea unei pareri despre produse. Dar impactul decisiv asupra alegerii de cumparare il are… continutul video!

 


 

Cand clientii vad produsul filmat in timp ce este folosit sau purtat, primesc instant dovada ca produsul este, sau functioneaza asa cum il percep ei.
 

7. Angajatorii constientizeaza importanta angajatilor buni: asa ca va creste interesul in programe de wellbeing si training pentru angajati.


Cand am creat board game-ul GoFunnel, una dintre motivatiile noastre a fost faptul ca odata ce angajatii unei afaceri il joaca regulat, se simt mai implicati in modul in care merge afacerea, o pot intelege mai in profunzime.

In acest an, noi credem ca din ce in ce mai multi angajatori vor constientiza cat de important e sa angajeze si sa retina in firma angajatii creativi, antrenati si constiinciosi. 

 


E greu sa gasesti angajati buni, asa ca ar trebui sa ai o strategie de retentia a angajatilor de care esti deja multumit(a).

Vezi si: 5 Jocuri pentru antreprenori - Ce lectii de business poti invata din board games

Acestea au fost cele 7 predicii de business pentru acest an pe care noi consideram ca trebuie sa le stii. 

Tine cont de ele daca ai deja o afacere sau ti-ai propus sa deschizi una.

Te vor ajuta sa te adaptezi rapid si usor, pentru a obtine rezultatele, libertatea si independenta pe care ti-o doresti!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!