Cum construiesti un brand: lectii de branding pentru incepatori

Cum construiesti un brand: lectii de branding pentru incepatori
Primele lectii despre branding, identitate, imagine publica si impactul perceptiei publicului asupra unei companii, le-am invatat in facultate. 

De fapt, pusa in fata listei de subiecte pentru licenta, am ales exact acest topic, fara sa imi dau seama ce efecte va avea asupra carierei mele.

Toata munca de cercetare in acea perioada, dar si experienta de aproape 10 ani in echipa Gomag, mi-a cimentat, insa, convingerea ca orice organizatie - fie business, cat de mare sau mic, fie institutie, ONG sau persoana publica - are nevoie cel putin de elementele de baza ale unui brand.

Acestea te diferentiaza in piata si ajuta la formarea unei anumite perceptii despre tine, in mintea oamenilor. Fundatia brandului tau creste increderea, atrage mai usor persoanele interesate si ii convinge sa faca o actiune in favoarea ta: sa cumpere, sa se inregistreze, sa doneze, sa te sustina.

Asadar, pentru azi, m-am gandit sa scriu putin despre acest subiect. 

Vezi, in continuare, cateva lectii de branding pentru incepatorii in antreprenoriat, care te vor ajuta sa iti construiesti propriul tau brand de succes.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Elementele de baza ale unui brand
  2. Strategii concrete pentru implementare
  3. Cum masori si optimizezi impactul brandului
  4. Greseli comune in branding pe care sa le eviti

1. Elementele de baza ale unui brand

#1. Defineste misiunea, valorile si viziunea brandului

Primul pas in construirea unui brand este sa-ti definesti clar scopul si valorile acestuia. Intreaba-te:

Raspunsurile la aceste intrebari vor forma fundamentul brandului tau si vor ghida deciziile viitoare.
 

via GIPHY


#2. Intelege audienta ta tinta

Un brand de succes vorbeste direct cu clientii sai ideali. Investeste timp in:
  • Cercetarea demografica a pietei tale
  • Intelegerea nevoilor si dorintelor clientilor
  • Identificarea punctelor lor dureroase
  • Analiza tiparului lor comportamental de cumparare online

#3. Construieste identitatea vizuala a brandului

Aceasta trebuie sa reflecte personalitatea brandului tau si sa rezoneze cat mai bine cu publicul tinta. Partea vizuala include:
  • Logo-ul si elementele grafice tipice brandului tau
  • Paleta de culori si tipografie
  • Stilul fotografiilor si materialelor vizuale
  • Template-uri pentru social media si magazinul online

Vezi si: Despre crearea unui brand care nu se erodeaza in timp
 

2. Strategii concrete pentru implementare


In eCommerce, fiecare punct de contact cu clientul e o oportunitate de branding:

#1. Website-ul tau trebuie sa ofere o experienta continua si placuta:
  • Design responsive si navigare intuitiva
  • Continut persuasiv, care reflecta vocea brandului
  • Imagini profesionale ale produselor
  • Descrieri clare si convingatoare
 

via GIPHY


#2. Prezenta pe social media, transparenta si consecventa
  • Posteaza regulat continut interesant pentru urmaritorii tai
  • Mentine acelasi ton si stil vizual
  • Interactioneaza activ cu comunitatea ta
  • Foloseste hashtag-uri, atat personalizate, cat si dintre cele mai populare

Pont! Construieste increderea prin storytelling

Povestea din spatele brandului tau va fi un instrument puternic de conectare cu audienta:
  • Spune povestea fondarii si motivatia din spatele afacerii
  • Prezinta echipa si valorile care va ghideaza
  • Subliniaza impactul pozitiv pe care il ai in viata clientilor
  • Foloseste testimoniale si povesti ale clientilor multumiti

Vezi si: Ce este brandul personal si de ai nevoie de el
 

3. Cum masori si optimizezi impactul brandului


Vrei sa stii daca ai succes cu brandul tau? Atunci trebuie sa masori practic rezultatele. 

Urmareste metrici precum:
  • Recunoasterea brandului
  • Engagement-ul pe social media
  • Rata de conversie
  • Feedback-ul clientilor
  • Valoarea medie a comenzii
 

via GIPHY


Strategia ta de brand ar trebui, de asemenea, sa se afle intr-un proces de optimizare continua. 

Pentru a face asta, testeaza periodic diferite mesaje si vizualuri, adapteaza-te in functie de recenziile si feedback-ul de la clienti, tine pasul cu tendintele din nisa ta si educa-te constant - de acolo vin ideile extraordinare.

Vezi si: 30 de nise super profitabile acum

 

4. Greseli comune in branding pe care sa le eviti

  • Inconsistenta in comunicare si materialele vizuale
  • Imitarea organizatiilor concurente, in loc sa-ti dezvolti propria identitate
  • Lipsa de implicare pe zona serviciu clienti
  • Evita sa faci promisiuni nerealiste sau prea grandioase
  • Lipsa unei strategii concrete de dezvoltare
 

via GIPHY


Vezi si: Cum sa castigi GoFunnel aplicand principii reale de business

Cele mai de succes marci si branduri de pe piata nu s-au nascut peste noapte. 

Vezi tu, construirea unui brand solid in eCommerce e un proces continuu, si, mai ales la inceput, e format din trial & error. Are nevoie de dedicare, adaptabilitate si consecventa.

Concentreaza-te, in primul rand, sa oferi clientilor tai experiente memorabile, pe baza valorile tale, si foloseste-te la maximum de oportunitatile ce vin la pachet cu prezenta online.

Tinteste sa creezi un brand care nu doar ca vinde produse, ci are o misiune puternica pentru impact pozitiv in viata clientilor sai.

De unde incepi? De la cel putin una dintre lectiile pe care le-ai citit azi in articol :) .

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!