Cum folosesti GoFunnel concret in sesiuni de onboarding si team-building

Cum folosesti GoFunnel concret in sesiuni de onboarding si team-building
Sa ai o echipa unita, loiala si bine antrenata in ziua de azi e aur pur pentru orice afacere.

Ceea ce iti doresti e sa fiti cu totii concentrati pe aceeasi misiune, sa valorifici la maximum talentele fiecaruia dintre angajati si sa asiguri o experienta fantastica, atat in atmosfera interna, cat si la fiecare contact cu exteriorul: clienti, piata, presa si comunitate.

Insa, daca esti manager sau antreprenor, stii ca lucrurile nu se intampla de la sine. Asa ca ai nevoie de un plan si instrumente utile care sa iti transforme angajatii intr-o echipa extraordinara.

Indiferent ca vrei sa integrezi un nou coleg in echipa sau vrei sa organizezi o sesiune de team building pentru colegii de la marketing, vanzari ori suport, GoFunnel e aici pentru tine ca un instrument de lucru practic. 

Prin joc, oamenii inteleg mai usor conceptele, comunica mai bine intre ei si vad clar impactul fiecarei actiuni asupra rezultatelor obtinute.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Categorii
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. De ce sa folosesti GoFunnel in onboarding si team building
  2. Cum pregatesti o sesiune de GoFunnel
  3. Cum incepe jocul in sesiuni de onboarding
  4. Cum integrezi GoFunnel pentru team building
  5. Mini sfaturi pentru manageri

1. De ce sa folosesti GoFunnel in onboarding si team building


Perioada de onboarding e, practic, momentul in care un angajat nou trebuie sa inteleaga nu doar ce face firma, ci si cum functioneaza mecanismul complet al afacerii tale.

Vestea buna e ca GoFunnel simplifica acest proces. In loc sa explici teoretic ce inseamna trafic, conversie, remarketing sau fidelizare, poti simula intregul proces prin joc.

In primele ore de onboarding, noul coleg poate invata:
  • cine sunt si cum gandesc colegii de joc;
  • ce inseamna un funnel si cum functioneaza;
  • ce actiuni ajuta clientul sa avanseze spre conversie;
  • cum interactioneaza marketing-ul, vanzarile si suportul intr-o strategie comuna;
  • cum pot deciziile gresite sa mute clientul inapoi in piata.

Jocul devine o metoda de training aplicat si oamenii inteleg imediat legatura dintre conceptele de marketing si realitatea din magazinul tau online.
 

via GIPHY


Pe de alta parte, intr-un context de team building, scopul principal e colaborarea.

Jocul pune echipele in situatii reale de business, unde trebuie sa ia decizii rapide, sa comunice, sa analizeze si sa se adapteze impreuna. 

Fiecare mutare pe tabla se traduce intr-o decizie strategica comuna, iar fiecare cartonas scoate la iveala situatii reale din activitatea de zi cu zi.

Mai mult, scenariile din board game duc la discutii constructive, iar echipa invata sa gandeasca strategic, in timp ce se distreaza.

Vezi si: Cum construiesti o echipa eficienta pentru magazinul tau

 

2. Cum pregatesti o sesiune de GoFunnel


Pentru ca sesiunea sa fie educativa, trateaz-o ca pe un workshop, nu doar ca pe o joaca. De exemplu, poti sa o imparti in urmatorii pasi:

Pasul 1. Alege scopul sesiunii

Daca e o sesiune de onboarding, scopul este sa ajuti noii colegi sa se familiarizeze cu restul echipei, sa inteleaga logica funnel-ului si procesul de conversie.

Daca e un team building, scopul este sa intaresti colaborarea si gandirea strategica in echipa.

Pasul 2. Alege formatul
  • Echipe de 2-4 persoane: ideal pentru implicare directa. 
  • Durata: intre 60 si 120 de minute.
  • Un DM sau coordonator: o persoana cu experienta in eCommerce, marketing sau vanzari care poate face legatura intre joc si realitate + faciliteaza intelegerea board game-ului.
 

via GIPHY


Pasul 3. Pregateste materialele
  • Tabla GoFunnel, pionii si zarurile.
  • Setul complet de cartonase (Top, Middle, Bottom, Evenimente).
  • Markere, post-it-uri si o tabla alba pentru notarea concluziilor.

Vezi si: 4 motive pentru care sa joci GoFunnel
 

3. Cum incepe jocul in sesiuni de onboarding


A. Introducerea conceptului

DM-ul explica regulile de baza, dar accentul cade pe legatura dintre tabla de joc si funnelul real al companiei:
  • Piața reprezinta publicul larg, traficul rece.
  • Top of Funnel - campaniile de awareness si atragere de trafic.
  • Middle of Funnel - comunicarea, lead nurturing, remarketing.
  • Bottom of Funnel - finalizarea conversiei si fidelizarea clientului.

Apoi fiecare participant isi alege un pion - care simbolizeaza un client. Scopul, asa cum stii deja, este sa-l conduca prin intregul funnel, fara sa-l piarda pe parcursul acestui proces.
 

via GIPHY


B. Desfasurarea

Pe masura ce trag cartonase, jucatorii au de-a face cu situatii concrete din viata unui magazin online. Aici, DM-ul intervine cu intrebari:
  • Cum ati rezolva asta in realitate?
  • Ce departament ar trebui implicat?
  • Ce KPI ar fi afectat de aceasta situatie?

Practic, jocul devine o conversatie aplicata despre business-ul real, nu doar o competitie de noroc.

C. Debriefing (discutia de final)

Dupa terminarea jocului, fiecare participant noteaza:
  • 3 lucruri invatate despre funnel;
  • 2 idei de imbunatatire a procesului actual;
  • 1 actiune concreta pe care o poate face chiar a doua zi.

Iar aceasta etapa de debriefing e cea mai importanta. Prioritizeaza educarea si transforma distractia in insight-uri reale.

Vezi si: Cum te ajuta GoFunnel sa iti cunosti mai bine colegii de echipa

 

4. Cum integrezi GoFunnel pentru team building


Uite cateva moduri de a adapta jocul:

A. Competitie intre echipe
  • Imparte participantii in mai multe echipe. Fiecare reprezinta un magazin online.
  • Scopul: sa duca cat mai multi clienti din Piata pana la Conversie.
  • Pe parcurs, fiecare echipa discuta, negociaza si ia decizii strategice privind folosirea cartilor si actiunile din joc.
  • Castiga echipa care are cele mai multe conversii la final (dar desigur, valoarea reala vine din discutiile din timpul jocului).

B. Brainstorming tactic

Dupa fiecare cartonas tras, echipa trebuie sa propuna o solutie concreta pentru situatia respectiva, aplicabila in viata reala.

De exemplu, daca apare Site-ul tau se incarca greu pe telefon, echipa noteaza 3 solutii practice pentru optimizare. 

Sau daca apare Primesti o recenzie negativa, echipa scrie o procedura de raspuns.

Pont! Toate aceste idei pot fi centralizate intr-un document cu actiuni recomandate de echipa - o resursa incredibila de la care sa pornesti optimizarea afacerii.

 

via GIPHY


C. Conectare intre departamente

Poti amesteca oamenii din marketing, vanzari, suport si logistica in aceeasi echipa, iar jocul ii va face sa inteleaga mai usor cum deciziile unui departament influenteaza intregul magazin.

Cand oamenii vad aceste legaturi intr-un mod ludic, devin mai constienti si mai colaborativi in viata reala.

Vezi si: De ce ar trebui sa incluzi GoFunnel in programul tau de teambuilding

 

5. Mini sfaturi pentru manageri

  • Pastreaza ritmul alert. Evita pauzele lungi intre mutari asa incat energia echipei sa ramana sus.
  • Incurajeaza dezbaterea. Daca apar pareri diferite, lasa echipa sa argumenteze - exact ca intr-o sedinta obisnuita.
  • Leaga fiecare cartonas de viata reala. Dupa fiecare situatie, intreaba-i daca li s-a intamplat ceva asemanator, atat din pozitia de angajati, cat si din cea de consumatori (e vital sa inteleaga multiple perspective).
  • Finalizeaza cu o actiune concreta. Orice sesiune GoFunnel trebuie sa se incheie cu o lista de lucruri pe care le puteti imbunatati de maine.
 

via GIPHY


Unul dintre cele mai valoroase aspecte ale GoFunnel e ca toate situatiile din joc sunt inspirate din realitatea magazinelor Gomag. 

Asa ca dupa sesiunea de joc, poti continua cu o parte practica in platforma:
  • Analizati impreuna panoul de administrare Gomag si identificati ce indicatori corespund fiecarei etape din funnel.
  • Arata colegilor unde se configureaza automatizarile, email-urile, pop-up-urile sau campaniile PPC.
  • Exemplifica modul in care se pot aplica solutiile discutate in timpul jocului, direct in contul magazinului.

Vezi si: Mini checklist pentru manageri: 7 Idei pentru a mentine echipa implicata si motivata

Inca nu ai macar un exemplar GoFunnel in biblioteca firmei tale?

E momentul sa il comanzi chiar acum! 

Foloseste jocul in training sau team building si vei observa rapid o crestere a nivelului de intelegere asupra procesului de vanzare, o comunicare mai buna intre departamente, idei si perspective noi, dar si o crestere a implicarii echipei in obiectivele de business.

Data viitoare cand ai un coleg nou sau planifici un team building, lasa prezentarile plictisitoare si pune GoFunnel pe masa. 

In 90 de minute, vei avea o echipa mai conectata, mai implicata si mai constienta de cum functioneaza business-ul si atmosfera la lucru.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!