Cum construiesti o echipa eficienta pentru magazinul tau

Cum construiesti o echipa eficienta pentru magazinul tau
Daca tot vorbeam data trecuta de avantajele GoFunnel intr-un teambuilding, am zis sa mergem saptamana aceasta mai avansat pe acest subiect.

Echipa este piatra de temelie in afacerea ta. … Atunci cand e formata si sustinuta corect.

Colegii tai reprezinta unul dintre principalele fronturi cu care interactioneaza direct clientii, asa ca se pot transforma usor intr-un atu al magazinului sau, dimpotriva, in adevarate bariere in calea deciziei de cumparare.

Comportamentul, atitudinea si implicarea oamenilor din echipa pot eleva sau distruge business-ul.

Asa ca as vrea sa discutam putin despre acest subiect. 

Pentru azi ti-am pregatit cateva aspecte de baza de care sa tii cont, astfel incat sa construiesti o echipa eficienta pentru afacerea si magazinul tau online. Esti gata?

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Evalueaza marimea echipei de care are nevoie afacerea
  2. Angajeaza oamenii potriviti pentru fiecare rol
  3. Ofera periodic training adecvat
  4. Construieste o echipa echilibrata
  5. Creeaza procese si fluxuri de lucru realiste
  6. Seteaza o lista de obiective si asteptari clare
  7. Dezvolta o cultura organizationala bazata pe piloni puternici
  8. Angajeaza manageri pe diverse zone ale echipei
  9. Intelege ce poti face cu echipa interna si ce ar trebui sa externalizezi
  10. Foloseste AI si tehnologia pentru maximum de eficienta

1. Evalueaza marimea echipei de care are nevoie afacerea


Primul pas e sa intelegi nevoile si procesele care se intampla in magazinul tau online. 

Cate comenzi gestionezi pe luna? Care sunt activitatile principale - marketing, suport clienti, operatiuni logistice, operational? 

Pe baza acestor raspunsuri, stabileste numarul minim de persoane de care ai nevoie pentru a putea sustine activitatea zilnica.

De exemplu, daca ai un volum de comenzi mare, vei avea nevoie de o echipa extinsa care sa gestioneze logistica si suportul pentru clienti. 

 

via GIPHY


In schimb, un magazin mai mic poate functiona bine cu o echipa mai restransa, mai ales daca folosesti automatizari si externalizezi anumite procese.
 

2. Angajeaza oamenii potriviti pentru fiecare rol


Pentru fiecare rol din echipa ta ar trebui sa angajezi pe cineva cu experienta relevanta si abilitati potrivite. 
 

via GIPHY


De exemplu, un specialist in marketing online ar trebui sa aiba cunostinte solide despre campaniile PPC, optimizarea SEO si managementul retelelor sociale.

Pentru suport clienti, cauta persoane cu abilitati bune de comunicare si orientare catre rezolvarea problemelor. 

De asemenea, in procesul de recrutare, tine cont ca nu doar experienta conteaza, ci si cat de compatibili sunt oamenii cu valorile si cultura firmei tale.

Vezi si: Regulile de aur cand vrei o echipa performanta

 

3. Ofera periodic training adecvat


Chiar si cei mai buni angajati au nevoie sa invete continuu pentru a tine pasul cu schimbarile din nisa in care activezi - mai ales ca e vorba de piata de eCommerce. 

Organizeaza periodic sesiuni de training sau incurajeaza-ti colegii sa participe la workshop-uri si webinarii.

 

via GIPHY


Trainingurile se pot concentra pe dezvoltarea abilitatilor tehnice, cum ar fi folosirea de noi tool-uri, sau pe competentele interpersonale, cum ar fi tehnicile de negociere sau gestionarea stresului. 

O echipa care se pregateste continuu va putea raspunde mai rapid provocarilor din piata.

 

4. Construieste o echipa echilibrata


O echipa eficienta combina diverse personalitati, abilitati si puncte tari. 

De exemplu, daca ai un coleg creativ care vine frecvent cu idei noi, asigura-te ca ai si un membru al echipei cu abilitati bune de organizare, care poate pune acele idei in practica. 

 

via GIPHY


Diversitatea in echipa nu se refera doar la abilitati, ci si la puncte de vedere si experiente. Acest echilibru va duce la aparitia de solutii mai inovatoare.

Vezi si: Mini checklist pentru manageri: 7 Idei pentru a mentine echipa implicata si motivata

 

5. Creeaza procese si fluxuri de lucru realiste


Ar fi bine sa constientizezi mai devreme decat mai tarziu ca procesele bine definite ajuta echipa sa functioneze fara obstacole. 

De aceea, documenteaza fiecare etapa a activitatii tale - de la plasarea comenzilor pana la livrare, de la rezolvarea situatiilor aparute pe suport la gestionarea crizelor.

 

via GIPHY


Foloseste tool-uri pentru gestionarea proiectelor, Kanban boards sau diagrame Gantt, care permit monitorizarea progresului si alocarea sarcinilor. 

Ideea e ca fiecare membru al echipei sa stie exact ce are de facut si cum sa colaboreze cu ceilalti. 

Fa tot posibilul sa nu supra-incarcarci echipa prin prioritizarea sarcinilor.

 

6. Seteaza o lista de obiective si asteptari clare


Oamenii din echipa ta trebuie sa stie ce asteptari ai de la ei si care sunt obiectivele generale ale magazinului. 

Stabileste KPI-uri (indicatori cheie de performanta) realisti si monitorizeaza progresul la o perioada regulata.

 

via GIPHY


De exemplu, poti propune obiectivul de a reduce timpul de raspuns la solicitarile clientilor cu 20% in urmatoarele trei luni. 

Monitorizeaza performanta si ofera feedback constructiv pentru a motiva echipa sa ramana aliniata si concentrata pe obiective.

Vezi si: Cum sa te motivezi cand esti pe cale sa renunti la obiectivele tale

 

7. Dezvolta o cultura organizationala bazata pe piloni puternici


Cultura organizationala are, practic, rolul de a tine echipa unita. Stabileste valori si principii care sa ghideze modul in care echipa ta lucreaza si colaboreaza.

De asemenea, valori precum comunicarea, transparenta si orientarea catre client ar trebui sa se reflecte in fiecare aspect al activitatii tale, in special la interactiunea cu clientii.

 

via GIPHY


O cultura organizationala interesanta nu doar motiveaza echipa, ci contribuie si la retentia talentelor in firma.
 

8. Angajeaza manageri pe diverse zone ale echipei


Pe masura ce echipa creste, va deveni obligatoriu sa ai lideri care sa gestioneze diverse zone ale activitatii. Pana la urma, esti unul singur si e imposibil sa te multiplici.
 

via GIPHY


Managerii potriviti vor imbunatati coordonarea si se vor asigura ca fiecare departament functioneaza la potential maxim.

De exemplu, un team leader de marketing poate planifica si coordona campanii de anvergura, in timp ce un manager pe logistica poate imbunatati procesele de livrare si aprovizionare. 

In acest fel eviti riscul de a face greseli si cresti productivitatea.

Vezi si: Cum sa delegi eficient ca manager

 

9. Intelege ce poti face cu echipa interna si ce ar trebui sa externalizezi


Real, nu toate activitatile trebuie facute intern. 

Unele aspecte, precum dezvoltarea web sau gestionarea campaniilor de marketing, de exemplu, pot fi externalizate catre specialisti.

 

via GIPHY


Externalizarea poate fi o solutie eficienta pentru activitati care cer expertiza tehnica avansata sau care nu justifica angajarea unui specialist full-time. 

Analizeaza costurile si beneficiile pentru fiecare optiune si concentreaza-ti resursele interne pe activitatile esentiale pentru firma.

 

10. Foloseste AI si tehnologia pentru maximum de eficienta


Tehnologia are potential sa reduca enorm volumul de munca manuala. 

Foloseste instrumente precum CRM-ul Gomag + CRM Bot pentru gestionarea relatiilor cu clientii, GoBotii din platforma, Gomag Campanii Google Ads, Gomag Prompt sau platforme de automatizare a marketingului.

Sau, al exemplu, un chatbot bazat pe AI poate prelua cu succes solicitarile pe scenarii comune ale clientilor, pentru a economisi timp pentru echipa de suport. 

 

via GIPHY


Iar solutiile ERP (Enterprise Resource Planning) pot optimiza gestionarea stocurilor si a comenzilor. 

Implementeaza tehnologia inteligent astfel incat sa iti ajuti echipa sa economiseasca timp si sa se concentreze pe sarcinile cu adevarat importante.

Vezi si: Cum te ajuta AI in viata personala si profesionala


Ai nevoie de timp, implicare si resurse pentru a construi o echipa eficienta in spatele magazinului tau.

Insa la un moment dat, pe masura ce cresti, prezenta unei echipe interne e obligatorie… chiar daca ai inceput pe cont propriu. 

Foloseste-te de aspectele de baza pe care le-am discutat azi pentru a-ti crea un plan si a angaja oamenii potriviti.

De exemplu, chiar daca nu ai lansat de mult magazinul, poti face de pe acum documentarea pasilor din fiecare activitate, si sa actualizezi procesul pe parcurs. 

Asta va face delegarea sarcinilor mult mai usoara, si mai eficienta, in momentul in care incepi sa angajezi :) .

Pana data viitoare!


 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!