Cum sa iti protejezi funnel-ul de atacurile competitorilor - lectii din GoFunnel

Cum sa iti protejezi funnel-ul de atacurile competitorilor - lectii din GoFunnel
In lumea afacerilor online, protejarea funnel-ului de vanzari impotriva atacurilor din partea concurentei e vitala daca vrei sa rezisti pe termen lung. 

In acest scop, jocul de strategie GoFunnel, care iti permite sa experimentezi “virtual” provocarile antreprenoriatului in eCommerce, vine la pachet cu lectii valoroase despre cum sa iti aperi funnel-ul si sa iti mentii vizibilitatea brandului. 

Iata cum.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins

Funnel-ul de vanzari si vulnerabilitatile lui
Lectii din GoFunnel pentru protejarea funnel-ului tau
1. Monitorizeaza constant miscarile competitorilor
2. Construieste relatii solide cu clientii tai
3. Variaza canalele de marketing
4. Fii pregatit sa raspunzi rapid la atacuri
5. Educa-ti echipa despre potentialele amenintari
6. Analizeaza si imbunatateste constant funnel-ul 

Funnel-ul de vanzari si vulnerabilitatile lui


Un sales funnel sau palnie de vanzari, cum vrei sa zici, reprezinta vizual drumul pe care il urmeaza un potential client, de la prima interactiune cu brandul tau si pana la cumparare. 

Acesta este impartit in trei etape principale:​
  • Top of the Funnel (Awareness): atragerea atentiei potentialilor clienti.
  • Middle of the Funnel (Consideration): informarea si educarea lor despre produsele sau serviciile tale.​
  • Bottom of the Funnel (Decision): convingerea clientilor sa finalizeze achizitia.
 

via GIPHY


In fiecare dintre aceste etape, funnel-ul poate fi vulnerabil la diverse atacuri ale competitorilor, care pot incerca sa iti distraga clientii sau sa le influenteze deciziile.

Vezi si: Ce te poate invata GoFunnel despre customer journey

 

Lectii din GoFunnel pentru protejarea funnel-ului tau


Asa cum spuneam mai sus, GoFunnel este un joc de strategie care recreeaza provocarile vietii de antreprenor in online. 

Practic, fiecare jucator devine un antreprenor care are propriul magazin online (numit funnel) si trebuie sa ghideze clientii prin acesta, in timp ce se confrunta cu actiunile competitorilor. 

Uite cateva strategii replicate din GoFunnel pe care le poti folosi pentru a-ti proteja funnel-ul de vanzari:​

 

1. Monitorizeaza constant miscarile competitorilor


In GoFunnel, jucatorii trebuie sa fie mereu atenti la ce fac adversarii pentru a anticipa atacurile potentiale. 
 

via GIPHY


La fel, in lumea reala trebuie sa monitorizezi strategiile competitorilor tai pentru a intelege tacticile pe care le folosesc pentru a atrage clientii. 

Foloseste instrumente de analiza cum ar fi SEMrush, sau chiar Gomag Insights, pentru a urmari traficul, campaniile de marketing, promotiile si noutatile lansate de concurenti.

Vezi si: GoFunnel vs. alte jocuri de societate: Ce il face unic

 

2. Construieste relatii solide cu clientii tai


Obiectivul principal in GoFunnel este sa transformi clientii potentiali (pionii) in clienti platitori (conversie).
 

via GIPHY


Similar, in afaceri, construirea unor relatii puternice cu clientii tai te va ajuta sa reduci efectele atacurilor competitorilor. 

Cum faci asta? Ofera suport de nota 10, personalizeaza experienta de cumparare si mentine o comunicare constanta pentru a creste loialitatea clientilor.​

 

3. Variaza canalele de marketing


Pe masa de joc, jucatorii pot folosi diferite carti pentru a atrage si ghida clientii prin funnel. La fel, in afaceri, nu te baza pe un singur canal de marketing. 

Diversifica-ti strategiile, folosind tot ce se poate si ce iti permiti financiar: SEO, publicitate platita, marketing pe retelele sociale, email marketing etc. 

Astfel, daca un canal devine vulnerabil la atacurile competitorilor, celelalte pot atrage in continuare un flux constant de clienti.

Vezi si: Cum sa castigi GoFunnel aplicand principii reale de business

 

4. Fii pregatit sa raspunzi rapid la atacuri


In GoFunnel, jucatorii trebuie sa reactioneze rapid la actiunile adversarilor pentru a-si proteja funnel-ul. 
 

via GIPHY


Paralela in afaceri e ca este la fel de important sa ai un plan de raspuns prompt in cazul in care concurenta lanseaza campanii agresive sau face atacuri menite sa iti deraieze afacerea. 

Fii flexibil(a) si adapteaza-ti strategiile pentru a face fata acestor actiuni.​

 

5. Educa-ti echipa despre potentialele amenintari


Ca sa poti juca si, mai important, ca sa poti castiga GoFunnel, trebuie sa intelegi regulile si mecanismele jocului.

Comparativ, in afacerea ta reala, asigura-te ca echipa este constienta de posibilele amenintari si stie cum sa le gestioneze. 

Asigura training pentru oamenii tai si actualizeaza constant politicile de securitate pentru a anticipa bresele de securitate.

 

6. Analizeaza si imbunatateste constant funnel-ul 


E normal ca jucatorii de GoFunnel trebuie sa isi adapteze strategiile in functie de evolutia jocului. 
 

via GIPHY


In mod similar, analizeaza continuu performanta funnel-ului tau de vanzari si fii mereu cu ochii dupa punctele slabe. 

Bazeaza-te pe feedback-ul de la clienti si datele din rapoarte pentru a aduce imbunatatiri.​

Vezi si: 7 lectii de eCommerce pe care le poti invata jucand GoFunnel


Ai nevoie de o combinatie de strategie, atentie si adaptabilitate cand vrei sa iti protejezi funnel-ul de atacurile competitorilor. 

Ceea ce e extraordinar e ca in GoFunnel, poti exersa si poti invata cum sa faci fata acestor provocari, fara niciun risc.

Iar prin aplicarea strategiilor din joc, iti poti consolida in viata reala pozitia pe piata si succesul pe termen lung al afacerii tale.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!