7 lectii de eCommerce pe care le poti invata jucand GoFunnel

7 lectii de eCommerce pe care le poti invata jucand GoFunnel
In fiecare sedinta organizata pentru crearea jocului GoFunnel obiectivul nostru principal a fost acelasi: sa nu cream doar un simplu board game.

Am vrut sa aducem in casa sau la biroul tau o adevarata experienta practica in lumea eCommerce-ului, sub forma unui joc captivant. 

Cu o tabla de joc, zaruri si carti care simuleaza situatii reale, GoFunnel recreeaza functionalitatea unui funnel de vanzari intr-un mod interactiv. 

Pe masura ce avansezi, inveti nu doar cum sa maximizezi potentialul propriului funnel - sau magazin online, ci si cum sa faci fata provocarilor venite din partea celorlalti jucatori.

Asadar, azi vom discuta despre 7 dintre cele mai valoroase lectii despre eCommerce pe care le poti invata jucand GoFunnel.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Inveti cum functioneaza un funnel de vanzari
  2. Inveti cat e de important sa te adaptezi la schimbari
  3. Inveti ca nu toti clientii sunt egali
  4. Inveti importanta unei strategii
  5. Inveti cat de impredictibila poate fi competitia
  6. Inveti rolul norocului in succesul unei afaceri
  7. Inveti ca punctele de frictiune in calatoria clientului pot fi fatale

1. Inveti cum functioneaza un funnel de vanzari


In GoFunnel, scopul tau este sa ghidezi pionii (clientii) prin funnel-ul tau, transformandu-i din simplii straini in clienti. 
 

via GIPHY


Vei observa ca in fiecare etapa trebuie sa ai o abordare diferita: atragerea atentiei, mentinerea interesului si finalizarea conversiei. 

Jocul iti ofera o perspectiva practica asupra modului in care functioneaza real un funnel si asupra strategiilor de care ai nevoie pentru a convinge clientii sa cumpere de la tine (sa faca o conversie).

Vezi si: Sales Funnel pe intelesul tuturor: de la palnia de turnat palinca, la vanzari online

 

2. Inveti cat e de important sa te adaptezi la schimbari


In timpul jocului, zarurile si cartile adauga o doza buna de imprevizibil. 

Uneori, vei primi carti bune, alteori adversarii vor incerca sa iti saboteze funnel-ul. Ori se intampla sa nu ai noroc la zaruri de niciun fel.

 

via GIPHY


Aceste situatii te forteaza sa schimbi strategia si sa reactionezi rapid la orice s-ar intampla – exact asa cum trebuie sa faci si in lumea reala a comertului online, unde piata, comportamentul consumatorilor si tehnologiile se schimba constant.
 

3. Inveti ca nu toti clientii sunt egali


Pe tabla de joc, fiecare pion are un traseu unic. 

Unii avanseaza usor prin funnel, in timp ce altii raman blocati sau sunt trimisi inapoi de adversari. Cartile iti arata, de asemenea, un sneak peek in irationalitatea deciziilor pe care le pot lua clientii.

 

via GIPHY


Iar aceste provocari iti demonstreaza faptul ca nu toti clientii au acelasi potential de conversie. 

GoFunnel te invata sa-ti concentrezi eforturile pe acei clienti care aduc cea mai mare valoare afacerii tale.

Vezi si: Cea mai buna metoda prin care sa explici regulile unui joc in 5 pasi

 

4. Inveti importanta unei strategii


Succesul in GoFunnel nu inseamna doar sa ai noroc cu zarurile – deciziile tale strategice conteaza enorm. 

Cand sa folosesti o carte de aparare? Cand sa ataci un adversar? Acestea sunt decizii pe care le poti lua doar tu, in functie de contextul in care te-a pus board game-ul.

 

via GIPHY


Jocul iti arata, asadar, ca o strategie bine gandita si executata la momentul potrivit te poate ajuta sa iti optimizezi funnel-ul, sa eviti pierderi si sa-ti depasesti competitorii.
 

5. Inveti cat de impredictibila poate fi competitia


GoFunnel iti permite sa faci ceva interesant: sa sabotezi funnel-ul celorlalti jucatori. 

Adversarii pot intoarce clientii din drumul lor spre conversie, asa ca te vor forta sa gasesti solutii rapide pentru a-i aduce inapoi. La randul tau, poti face actiuni negative pe funnel-urile competitorilor tai.

 

via GIPHY


In acest fel, jocul reflecta realitatea din eCommerce, unde competitia poate veni cu oferte mai bune sau tactici neasteptate care sa atraga clientii si sa iti provoace pierderi.

Vezi si: 5 Jocuri pentru antreprenori - Ce lectii de business poti invata din board games

 

6. Inveti rolul norocului in succesul unei afaceri


Zarurile din GoFunnel reprezinta hazardul prezent in orice afacere. 

Cateodata, o aruncare norocoasa te poate ajuta sa avansezi repede (chiar sa faci o conversie din 2 miscari), alteori te poate lasa in urma. 

 

via GIPHY


La fel, in eCommerce, unele oportunitati sau evenimente pot aparea din pura intamplare. 

Jocul te invata ca succesul este un mix de strategie, adaptabilitate si, uneori, noroc.

 

7. Inveti ca punctele de frictiune in calatoria clientului pot fi fatale


In timpul jocului, clientii tai pot ramane blocati in funnel daca nu iei deciziile potrivite la momentul potrivit. 

Asta e o alta lectie cruciala pentru eCommerce: orice obstacol – fie ca e un proces complicat de checkout sau un site greu de navigat – poate duce la pierderea clientilor.

 

via GIPHY


GoFunnel iti arata importanta eliminarii acestor puncte de frictiune pentru a creste rata de conversie.

Vezi si: 3 Moduri in care te ajuta GoFunnel daca esti antreprenor


Asa cum vezi, GoFunnel e un joc care combina strategia, improvizatia si distractia, din care poti invata lectii valoroase despre cum sa gestionezi si sa optimizezi un magazin online. 

Cu fiecare mutare, inveti sa gandesti strategic, sa te adaptezi la schimbari si sa iti aperi funnel-ul impotriva celorlalti jucatori.

Daca inca nu ai jucat GoFunnel, merita sa il incerci – atat pentru fun, cat si pentru lectiile practice pe care le poti aplica in eCommerce-ul real. 

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!