Cum sa iti faci lista de prioritati la lucru si in viata

Cum sa iti faci lista de prioritati la lucru si in viata
Fiecare dintre noi suntem constienti de cat de valoros este timpul, iar in momentul in care procrastinam, o facem cu vesnica senzatie de vina.

Dar continuam sa pierdem timpul, grabindu-ne sa il recuperam doar pe ultima suta de metri. Cu totii suntem familiari cu panica dinaintea unui deadline si noptile nedormite in care incercam sa recuperam timpul pe care l-am irosit inainte.

Suntem extraordinar de ocupati.

Ceea ce e sinonim cu faptul ca nu ne prioritizam bine activitatile. Despre acest subiect discutam in materialul de azi pe blogul GoFunnel.

Iti plac materialele postate pe blog? Aboneaza-te la newsletter si ramai la curent cu noutatile!
Ma abonez!
Cuprins:

#1. Fiecare actiune are o valoare
#2. Cum sa iti imparti timpul
#3. Renunta la consumatorii de timp
#4. Gandeste-te la obiectivele si intentiile tale

 

#1. Fiecare actiune are o valoare


Prioritizarea inseamna sa iti ordonezi activitatile si sa masori cantitatea de timp pe care esti dispus(a) sa o investesti in functie de cat de importanta este fiecare activitate pentru un scop final.

Cu alte cuvinte, care este valoarea pe care o castigi datorita actiunii tale. Ce beneficii castigi.

Cateodata aceasta valoare este obtinuta in timp scurt, alteori e vorba de atingerea unui obiectiv pe termen lung.

Asadar, cand acorzi timp unei anumite activitati, practic creezi o viitoare valoare pentru timpul investit acum. 

 


Vezi si: 4 Strategii prin care sa depasesti obstacolele din calea ta spre succes
 

#2. Cum sa iti imparti timpul


Intr-un program obisnuit de lucru e imposibil sa iti folosesti complet timpul pe care ai la dispozitie, exclusiv pentru lucru. Faci pauze, esti distras(a) de una alta, intervin alte activitati neprogramate, personale sau profesionale, care iti dau ordinea prioritatilor peste cap.

Fiecare dintre noi avem intervale de timp in care suntem mai performanti, si momente in care nu ne putem concentra.

Este un principiu pe care freelancerii il invata pe pielea lor, din primele momente ale carierei lor.

Asadar, ei sunt mai predispusi sa descopere perioadele de timp cu performanta si sa le foloseasca istet pentru a-si indeplini task-urile.

Cateodata, acest interval de timp nu se pupa cu programul obisnuit, de la 9 la 5. Insa rezultatele sunt aceleasi, poate chiar si mai bune.

Cheia e ca si tu sa iti descoperi momentele de concentrare si productivitate si sa le folosesti la maximum pentru a-ti duce la indeplinire actiunile planificate, in ordinea prioritatilor.

Un instrument bun care te va ajuta este Matricea Prioritatilor. Care arata asa:

 


 

Ordoneaza-ti activitatile propuse in functie de urgenta si importanta, conform acestei matrici, si in scurt timp vei observa ca productivitatea creste.
 

#3. Renunta la consumatorii de timp


Consumatorii de timp sunt lucruri si activitati care te distrag de la planificare si prioritati. In general, e vorba de surse de distractie care iti dau o stare emotionala buna pe termen scurt, urmata de stres, griji si vina ca ai deraiat de la program.

Corect, scrollat-ul pe social media este un exemplu.

Vezi tu, creierul uman planifica automat activitatile intr-un interval de timp, chiar daca tu nu esti 100% constient(a) de ce faci lucrurile intr-o anumita ordine sau intr-un anumit timp.

De exemplu, cand planifici un concediu intr-o locatie pe care nu ai mai vizitat-o, stii ca trebuie sa incepi de undeva. 

Doar experienta similara te ajuta sa preiei un anumit control asupra prioritatilor in planificare.

 


 
Asa ca poate incepi de la consultanta cu o agentie de turism, sau cu cautarea unui hotel sau cu stabilirea locurilor de vizitat in destinatia respectiva.

Dar daca faci aceasta actiune pentru prima data, vei pierde o anumita cantitate de timp cautand cea mai buna cale de planificare si stresandu-te ca pierzi ceva din vedere.

De aceea e important sa te gandesti la punctul 1 din lista de azi: stabileste VALOAREA timpului pe care il acorzi in raport cu importanta activitatilor tale si rezultatele pe termen lung.

Vezi si: Cariera vs. viata personala: echilibrul perfect nu exista. Ce e de facut?

 

#4. Gandeste-te la obiectivele si intentiile tale


Care este obiectivul tau in acest concediu (continuand exemplul de la punctul anterior)?

Odata ce stii care e obiectivul, poti sa faci o lista de activitati si actiuni - cautarea unui hotel, facutul rezervarii, cumparatul biletului de avion, programarea vizitelor la anumite activitati turistice, cumpararea biletelor etc.

 


Acum ca ai lista in fata, imparte actiunile pe categorii dupa aceste 3 criterii: Obligatoriu de facut, Ar trebui facute, Bine sa le faci.

Obligatoriu de facut sunt actiunile de care ai neaparata nevoie pentru atingerea obiectivului. Acorda-le timp si resurse pentru ca au cea mai mare valoare.

Ar trebui facute sunt importante, dar nu neaparat necesare. Au un impact asupra obiectivului, dar nu te impiedica sa il atingi.

Bine sa le faci sunt activitatile optionale. Nu te afecteaza in atingerea obiectivului.

De exemplu, cand planifici un concediu, e obligatoriu sa iti alegi modalitatea de transport pentru a ajunge la destinatia dorita, fie ca e vorba de cumparatul biletului de avion, de tren sau ce alt mijloc de transport alegi.

Ar trebui sa faci rezervare la restaurant, dar nu e obligatoriu, pentru ca poti incerca gastronomia locala si fara rezervare.

Si ar fi bine sa faci programare cu un ghid local, insa e optional - daca ai suficiente informatii la indemana iti poti crea singur(a) itinerariul si sa te descurci perfect in locatia respectiva, chiar daca e prima data cand o vizitezi.

Vezi si: Drumul spre succes: obiceiuri, abilitati si lucruri de stiut [Infografic]

Speram ca articolul de astazi te va ajuta sa iti prioritizezi timpul in functie de valoarea activitatilor pe care ti-ai propus sa le faci, astfel incat sa obtii rezultatele dorite.

Foloseste cu incredere Matricea Prioritatilor si cele 3 criterii de organizare, astfel incat emotiile negative sa se diminueze foarte mult.

Tu cum iti prioritizezi timpul pentru a fi super productiv(a)?

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!