26 Noiembrie 2021
Vezi si: 4 Strategii prin care sa depasesti obstacolele din calea ta spre succes
Intr-un program obisnuit de lucru e imposibil sa iti folosesti complet timpul pe care ai la dispozitie, exclusiv pentru lucru. Faci pauze, esti distras(a) de una alta, intervin alte activitati neprogramate, personale sau profesionale, care iti dau ordinea prioritatilor peste cap.
Fiecare dintre noi avem intervale de timp in care suntem mai performanti, si momente in care nu ne putem concentra.
Este un principiu pe care freelancerii il invata pe pielea lor, din primele momente ale carierei lor.
Asadar, ei sunt mai predispusi sa descopere perioadele de timp cu performanta si sa le foloseasca istet pentru a-si indeplini task-urile.
Cateodata, acest interval de timp nu se pupa cu programul obisnuit, de la 9 la 5. Insa rezultatele sunt aceleasi, poate chiar si mai bune.
Cheia e ca si tu sa iti descoperi momentele de concentrare si productivitate si sa le folosesti la maximum pentru a-ti duce la indeplinire actiunile planificate, in ordinea prioritatilor.
Un instrument bun care te va ajuta este Matricea Prioritatilor. Care arata asa:
Ordoneaza-ti activitatile propuse in functie de urgenta si importanta, conform acestei matrici, si in scurt timp vei observa ca productivitatea creste.
Consumatorii de timp sunt lucruri si activitati care te distrag de la planificare si prioritati. In general, e vorba de surse de distractie care iti dau o stare emotionala buna pe termen scurt, urmata de stres, griji si vina ca ai deraiat de la program.
Corect, scrollat-ul pe social media este un exemplu.
Vezi tu, creierul uman planifica automat activitatile intr-un interval de timp, chiar daca tu nu esti 100% constient(a) de ce faci lucrurile intr-o anumita ordine sau intr-un anumit timp.
De exemplu, cand planifici un concediu intr-o locatie pe care nu ai mai vizitat-o, stii ca trebuie sa incepi de undeva.
Doar experienta similara te ajuta sa preiei un anumit control asupra prioritatilor in planificare.
Acum ca ai lista in fata, imparte actiunile pe categorii dupa aceste 3 criterii: Obligatoriu de facut, Ar trebui facute, Bine sa le faci.
Obligatoriu de facut sunt actiunile de care ai neaparata nevoie pentru atingerea obiectivului. Acorda-le timp si resurse pentru ca au cea mai mare valoare.
Ar trebui facute sunt importante, dar nu neaparat necesare. Au un impact asupra obiectivului, dar nu te impiedica sa il atingi.
Bine sa le faci sunt activitatile optionale. Nu te afecteaza in atingerea obiectivului.
De exemplu, cand planifici un concediu, e obligatoriu sa iti alegi modalitatea de transport pentru a ajunge la destinatia dorita, fie ca e vorba de cumparatul biletului de avion, de tren sau ce alt mijloc de transport alegi.
Ar trebui sa faci rezervare la restaurant, dar nu e obligatoriu, pentru ca poti incerca gastronomia locala si fara rezervare.
Si ar fi bine sa faci programare cu un ghid local, insa e optional - daca ai suficiente informatii la indemana iti poti crea singur(a) itinerariul si sa te descurci perfect in locatia respectiva, chiar daca e prima data cand o vizitezi.
Vezi si: Drumul spre succes: obiceiuri, abilitati si lucruri de stiut [Infografic]
Speram ca articolul de astazi te va ajuta sa iti prioritizezi timpul in functie de valoarea activitatilor pe care ti-ai propus sa le faci, astfel incat sa obtii rezultatele dorite.
Foloseste cu incredere Matricea Prioritatilor si cele 3 criterii de organizare, astfel incat emotiile negative sa se diminueze foarte mult.
Tu cum iti prioritizezi timpul pentru a fi super productiv(a)?