Cele 3 etape din funnel-ul GoFunnel si cum le recunosti in vanzarile tale reale

Cele 3 etape din funnel-ul GoFunnel si cum le recunosti in vanzarile tale reale
Daca ai jucat GoFunnel, deja stii ca jocul te plimba prin cele 3 etape clasice dintr-un funnel de vanzare: Top, Middle si Bottom. 

Fiecare etapa are propriile reguli, riscuri si oportunitati - la fel cum se intampla si in realitate, in afacerea ta.

Dar daca n-ai jucat inca, sau vrei sa intelegi mai bine legatura dintre board game si business-ul tau online, articolul acesta iti va clarifica ce se intampla ”in spatele cortinei” in procesul de vanzare.

Hai sa luam fiecare etapa pe rand si sa vedem cum o recunosti in realitate, in magazinul tau.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Etapa Top - Trafic, atentie si primul contact
  2. Etapa Middle - Comparatie, analiza, indoieli
  3. Etapa Bottom - Decizia si conversia
  4. Cum le legi pe toate in strategia ta

1. Etapa Top - Trafic, atentie si primul contact


In GoFunnel, etapa Top sau TOFU este marcata cu rosu. Aici incep clientii calatoria lor prin funnel, odata ce sunt atrasi din piata. Trag carti, se intalnesc cu obstacole, pot fi deturnati din drum sau pot avansa.

In business, etapa Top este despre atentie. Mai exact:
  • de unde vin vizitatorii tai - ex., un vizitator care vine dintr-o reclama Facebook.
  • cum te gasesc - ex., cineva care te gaseste pe Google cautand ”pantofi casual barbati”.
  • ce ii atrage prima data - ex., un urmaritor nou pe Instagram care iti vede un reel viral.

In aceasta etapa, clientul nu te cunoaste bine si cateodata nici nu stie daca are nevoie de tine. 
 

via GIPHY


Aici, in general, oamenii au atentia scurta si un nivel minim de implicare. Scopul tau nu e sa vinzi direct, ci sa captezi interesul si sa ii impingi spre etapa urmatoare.

In Top of the Funnel ai nevoie de:
  • bannere care atrag atentia rapid
  • titluri clare
  • promotii care declanseaza curiozitate
  • descrieri de categorie care educa si filtreaza.

Vezi si: 4 motive pentru care sa joci GoFunnel
 

2. Etapa Middle - Comparatie, analiza, indoieli


In joc, zona galbena e Middle-ul sau MOFU. Aici devine jocul mai interesant pentru ca incepi sa alegi strategii, ataci sau colaborezi si decizi daca riscurile merita.

Exact ca in business.

Etapa MOFU este zona de decizie. Clientul e intr-o zona de incertitudine deoarece e aproape convins, dar nu vrea sa greseasca. Daca tu elimini fricile si ii confirmi decizia, conversia e aproape garantata.

 

via GIPHY


Practic, clientul te are deja „in radar”, dar:
  • compara cu alte site-uri, citeste recenzii, se gandeste daca merita, se uita pe mai multe produse, foloseste comparatorul sau wishlist-ul etc.
  • isi pune intrebari legate de livrare, pret, calitate, recenzii - revine a doua sau a treia oara si deschide live chat-ul sa intrebe ceva.

Cum poti sa le captezi interesul?
  • afiseaza transparent recenzii si testimoniale.
  • ofera informatii complete si clare in pagina de produs.
  • raspunde repede la intrebari sau in comentarii.
  • intretine un blog sau ghid care educa (ex: ”Cum alegi cea mai buna bicicleta pentru oras”).

Vezi si: Ce te poate invata GoFunnel despre customer journey
 

3. Etapa Bottom - Decizia si conversia


In GoFunnel, Bottom-ul (zona verde) e locul unde se intampla magia: conversia. Pionii sunt aproape de iesire, dar asta inseamna automat ca si ceilalti jucatori pot incerca sa te saboteze cel mai tare.

Acelasi lucru se intampla si in magazinul tau.

BOFU e despre:
  • adaugare in cos, inclusiv clientul a adaugat un produs in cos si l-a lasat acolo.
  • initiere comanda, inclusiv a inceput procesul de checkout, dar s-a oprit la pasul 2.
  • finalizare comanda, inclusiv foloseste un cod de reducere, dar nu finalizeaza.

Clientul e pregatit sa cumpere - dar orice frictiune il poate face sa renunte sau sa mearga la competitie.
 

via GIPHY


Ce poti face:
  • afiseaza mesaje de siguranta (”Plata securizata, retur gratuit, testimoniale”).
  • trimite automat reminder cu produsele din cos.
  • foloseste un pop-up de exit (”Finalizeaza comanda in 5 minute si ai x% reducere”).

Vezi si: Cum sa iti protejezi funnel-ul de atacurile competitorilor - lectii din GoFunnel
 

Cum le legi pe toate in strategia ta


Fiecare client trece prin aceste etape, mai rapid sau mai incet. In plus, la fel ca in joc, funnel-ul nu e complet sigilat, ci oamenii pot oricand sa iasa din el, influentati de diferiti factori.

Ce trebuie sa mai retii din articolul de azi e ca magazinul tau are nevoie de continut si functionalitati pentru fiecare nivel:
  • Top - reclame, vizualuri, titluri, landing page clare
  • Middle - recenzii, descrieri bune, ghiduri, comparatii
  • Bottom - checkout rapid, metode de plata clare, remindere.

Funnel-ul functioneaza atat pentru produsele tale, cat si pentru comunicare - e valabil si in campanii de email, si in promovarea pe social media sau in automatizari.
 

via GIPHY


Daca ai jucat GoFunnel, probabil ai simtit pe pielea ta cum e sa pierzi o conversie la milimetru. 

Sau cum e sa ratezi o oportunitate in etapa Top pentru ca ai subestimat cartile si evenimentele.

Exact la fel se intampla si in business.

Cand intelegi funnel-ul si stii unde e blocajul, e mult mai usor sa il repari. Nu mai arunci cu bani in reclame stanga-dreapta, pentru ca stii ce ai de facut, etapa cu etapa.

N-ai jucat GoFunnel inca? E momentul sa-l incerci - nu doar pentru fun, ci ca un antrenament strategic pentru mintea ta de antreprenor.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!