10 moduri in care iti poti cumpara timpul inapoi

10 moduri in care iti poti cumpara timpul inapoi
Cu totii avem la dispozitie una dintre cele mai pretioase resurse de pe fata pamantului: timpul.

Si e adevarat ca avem toti aceleasi 24 de ore, insa modul in care le folosim le poate valorifica la maximum sau, dimpotriva, le poate face sa alunece pe langa noi.

Timpul nu ne-ajunge.

Ne dam seama ca lunile anului se contopesc unele-ntr-altele, cand, ocazional, ne uitam in jur confuzi si vedem ca iar au inflorit pomii, sau iar a venit Craciunul.

Cu cat inaintam in varsta, activitatile noastre de zi cu zi ne ocupa timpul din reflex. Ramanem fara el.

Asa ca, astazi, m-am gandit sa povestim despre cateva modalitati prin care ne putem gestiona timpul mai bine sau chiar sa il cumparam inapoi. 

Pana la urma, cu cat constientizam mai repede valoarea cumparatului de timp, cu atat mai bine.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins: 
 
  1. Prioritizeaza-ti activitatile
  2. Foloseste tehnologia in avantajul tau
  3. Deleaga sau externalizeaza activitati
  4. Stabileste limite si spune "nu"
  5. Invata sa delegi responsabilitati
  6. Planifica-ti timpul cu atentie
  7. Elimina distragerile
  8. Dezvolta-ti abilitatile de comunicare
  9. Fa pauze regulate
  10. Cumpara-ti timpul inapoi cu bani

1. Prioritizeaza-ti activitatile


Prioritizarea e vitala cand vrei sa iti recuperezi timpul pierdut. Doar prioritizand te poti concentra asupra actiunilor care au cea mai mare importanta si impact asupra obiectivelor setate.

In primul rand, gandeste-te la activitatile care contribuie cel mai mult la atingerea obiectivelor tale pe termen lung.

Acestea pot fi task-uri legate de cariera, educatie, sanatate sau relatii personale. Odata ce ti-ai clarificat prioritatile, poti sa iti aloci timp si resurse in mod controlat pentru a le indeplini.

 

via GIPHY


Cum prioritizezi?

Un instrument util e matricea Eisenhower, care imparte sarcinile in patru categorii in functie de importanta si urgenta. 

Noi am incercat-o si am vazut ca functioneaza, tocmai de aceea o si gasesti in planner-ul Made for Business :) .

In acelasi timp, nu fi rigid, ci adapteaza prioritatile in functie de cum evolueaza viata ta.

 

2. Foloseste tehnologia in avantajul tau


Exista multe aplicatii si instrumente care te pot ajuta sa iti gestionezi mai bine timpul. De exemplu:
  • Calendare, cum ar fi Google Calendar - practic, ai o perspectiva clara asupra intregii luni / multiple luni, sa stii precis cand ai de facut anumite activitati, cand si ce expira, unde trebuie sa mergi si cand etc.
  • Liste de activitati - pot fi si fizice, insa cele digitale te ajuta sa tii evidenta si mai bine, cu notificari si automatizari care nu implica actiuni manuale din partea ta.
  • Aplicatii de gestionare a timpului
  • Aplicatii de monitorizare a productivitatii
  • Aplicatii de comunicare digitala (email, mesagerie instantanee)
  • Aplicatii de automatizare a sarcinilor repetitive (cum ar fi GoBotii din Gomag sau diversi asistenti virtuali)
 

3. Deleaga sau externalizeaza activitati


Daca ai posibilitatea, deleaga sau externalizeaza anumite activitati sau sarcini care iti consuma mult timp. 

De exemplu, poti sa angajezi pe cineva pentru a-ti face curatenie, sau sa gateasca pentru tine, sa iti faca cumparaturile, sa livreze mancare, sau poti sa ai pe cineva care se ocupa de tunsul ierbii etc. 

 

via GIPHY


Din pacate, traim in cultura ”sunt ocupat”. Insa aceste sarcini de fundal iti fura extrem de mult timpul pe care l-ai putea investi mai bine in lucrurile prioritare pentru tine. 

Vezi tu, cand vei ajunge sa castigi milioane - pentru a continua panta de crestere - pur si simplu nu iti vei mai permite sa te ocupi tu de toate lucrurile marunte. Prioritizeaza ce e important pentru tine, si, restul, deleaga sau externalizeaza.

 

4. Stabileste limite si spune "nu"


Invata sa spui "nu" cererilor care nu iti aduc nicio valoare sau care consuma prea mult timp.

Tine cu dintii de lista ta de prioritati si fii clar cu ceilalti cand le spui nu. Evita sa intri in discutii si argumente inutile, si nu iti fie frica sa le spui celorlalti ca e din motive personale - fara sa le dai explicatii suplimentare sau sa iti ceri scuze.

Abilitatea de a spune ”nu” presupune, de asemenea, sa iti cunosti limitele. Energia si timpul tau nu sunt nelimitate, iar deseori un pas in spate inseamna exact bariera din calea burnout-ului. 

Vezi si: 3 obiceiuri zilnice care iti economisesc timp

 

5. Invata sa delegi responsabilitati


Atunci cand lucrezi intr-o echipa sau cu oamenii de la locul tau de munca, invata sa delegi responsabilitati altor colegi sau membri ai echipei. 

Impartirea sarcinilor te va ajuta sa te concentrezi pe lucrurile care conteaza cu adevarat pentru tine si sa iti recuperezi timpul pierdut. Poti delega, de asemenea, sarcinile tale repetitive catre diferite instrumente de automatizare.

De exemplu, in platforma Gomag, un Order Bot se poate ocupa eficient de fiecare comanda, pentru a genera diverse statusuri, AWB-uri si facturi. 

Nu mai trebuie sa intri tu si sa dai click pe diferite casute - platforma face asta automat, in timp ce tu discuti mai degraba cu clientii sau impachetezi coletele.

 

6. Planifica-ti timpul cu atentie


Stabileste un program detaliat pentru fiecare zi si fa tot posibilul sa te tii de el. Asta iti va permite sa ai control asupra timpului tau si sa stii in orice moment ce ai de facut.
 

via GIPHY


In primul rand, stabileste sarcinile folosind matricea pentru prioritizare, astfel incat sa poti aloca timpul si resursele necesare pentru a atinge obiectivele setate.

Foloseste un calendar sau o aplicatie de planificare sa tii evidenta - tocmai de aceea ar trebui sa iti faci un program cat mai detaliat, pentru fiecare zi, saptamana si luna.

Nu uita sa rezervi timp suficient pentru task-urile importante si sa revizuiesti programul din mers.

 

7. Elimina distragerile


Care sunt sursele principale de distrageri din viata ta? Primul pas pentru a le elimina sau, cel putin, a le reduce la minimum, este sa stii care sunt acestea.

Printre cei mai comuni inamici ai timpului sunt retelele de socializare, Netflix, televizorul si diverse canale de streaming, dar si diverse activitati care iti apar in cale cand ar trebui sa te concentrezi.

De exemplu, pentru mine, una dintre distrageri este cititul. 

Faptul ca am la indemana mii de materiale digitale, carti si comics pe care le pot accesa oricand de pe telefon, e o bucurie si o bataie de cap in acelasi timp. E extrem de usor sa ”alunec” si sa zic ca mai citesc doar o singura pagina, in loc sa imi fac treaba planificata.

Asadar, identifica sursele de distrageri din viata, in primul rand. 

Stabileste apoi limite pentru utilizarea tehnologiei, foloseste metode precum tehnica Pomodoro, lucreaza intr-un mediu eficient pentru tine, tine evidenta timpului irosit cu distrageri si foloseste diverse aplicatii sau programe pentru a bloca distragerile, acolo unde este posibil.

Vezi si: 5 abilitati profitabile pe care le poti deprinde in timpul liber

 

8. Dezvolta-ti abilitatile de comunicare


Invata sa comunici eficient si clar cu ceilalti pentru a evita pierderea timpului in discutii inutile. Stabileste obiective clare pentru fiecare intalnire sau conversatie si respecta timpul alocat acestora.
 

via GIPHY


Una dintre abilitatile de baza pentru o comunicare eficienta este ascultarea activa. Invata sa fii atent la ceea ce spune interlocutorul tau si demonstreaza interes pentru ce il preocupa. Asa eviti confuziile si repetarea acelorasi subiecte la infinit.

In acelasi timp, e esential sa iti dezvolti abilitatile de comunicare digitala - cum sa scrii un email, un mesaj, si sa transmita exact ceea ce vrei tu sa transmita.

 

9. Fa pauze regulate


Chiar daca suna ciudat, pauzele regulate si odihna te ajuta sa iti cresti productivitatea. In acest fel recuperezi timpul pierdut prin lucrul intens sau monoton.

Pauzele scurte, chiar si cele de cateva minute, sunt cheia pentru a ne economisi resursele de energie si pentru a reduce tensiunea si stresul acumulat.

In acelasi timp, creste creativitatea si concentrarea, ceea ce inseamna ca munca noastra va aduce rezultate mai bune, cu mai putine rezerve de timp investite.

 

10. Cumpara-ti timpul inapoi cu bani


La ultimul sfat de astazi m-am gandit sa enumar cateva activitati consumatoare de timp pe care le poti cumpara, dar la care poate nu te gandesti.

De ce? 

De cele mai multe ori ne simtim vinovati cand cheltuim bani pe confort: servicii de curatenie, sofat, facutul de programari, spalatul hainelor, plata taxelor, mici reparatii in casa, plimbatul animalului de companie etc. Le consideram niste luxuri nejustificate.

Insa aceasta delegare ne economiseste mai mult timp decat credem - un timp diferit pentru fiecare dintre noi.

 

via GIPHY


Pentru a gasi echilibrul potrivit pentru tine, uite ce poti incerca sa faci:
  • Concentreaza-te acolo unde interventia ta personala iti aduce cea mai multa valoare - identifica talentele si abilitatile tale, si investeste-le in zonele importante pentru tine (sa lucrezi pentru business-ul tau, sa creezi anumite tipuri de continut etc.).
  • Deleaga zonele asupra carora nu esti sigur. Acestea sunt lucrurile pe care trebuie sa le faci zi de zi ori periodic, dar ar fi bine sa le faca altcineva in locul tau (gatit, sofat etc.).
  • Deleaga zonele care nu iti plac si pe care le vezi ca pe o corvoada (curatenie, plata taxelor etc.).

Vezi si: 7 website-uri pe care sa iti petreci timpul in mod productiv

Cat de mult din timpul tau se consuma inutil, fara sa iti dai seama?

Foloseste exercitiile si sfaturile de azi pentru a prelua controlul asupra rezervelor tale de timp. Testeaza matricea prioritatilor si sistemul de delegare, si vezi cum functioneaza pentru tine :) .

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!