Cum iti dai seama daca ideea ta de business e buna

Cum iti dai seama daca ideea ta de business e buna
Cel putin odata in viata fiecare dintre noi am avut o idee de afacere: indiferent de varsta, finante disponibile sau experienta.

Pana la urma, e tentant visul de a fi propriul sef si de a obtine suficienti bani incat sa facem tot ce vrem. 

Insa, la fel cum observi si atunci cand joci GoFunnel, vanzarile si afacerile nu sunt toate o apa si-un pamant.

Nu toate ideile de business sunt si viabile, si nu toate sunt la fel de bune.

De aceea e important sa ai un sistem de triere a ideilor tale, astfel incat sa o poti identifica pe aceea cu cele mai multe sanse sa te duca mai aproape de visul tau.

Hai sa discutam putin despre acest subiect: cum iti dai seama daca ideea ta de business e buna si iti poate aduce rezultatele dorite.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Raspunde la cel putin una dintre aceste intrebari
  2. Vezi cine sunt competitorii tai
  3. Previzioneaza costurile
  4. Documenteaza-te despre ce presupune un business

1. Raspunde la cel putin una dintre aceste intrebari:

  • Cele mai bune idei de busines rezolva activ probleme ale consumatorilor (pe care, uneori, acestia nici nu isi dau seama ca le au).
  • Ideile de nisa - cum ar fi subscription box cu carti sau kit-uri de crosetat - pot duce la business-uri profitabile care raspund unor pasiuni personale.
  • Uita-te in interior, la ce iti place tie si in ce domeniu ai experienta, si vezi daca de aici poate aparea o idee de business care e validata deja.
  • Analizeaza piata si vezi daca ideea ta este valida financiar - asigura-te ca nu trebuie sa investesti prea multi bani in productie sau furnizori astfel incat marja ta de profit sa fie prea mica.
  • Poate ideea ta de business acopera o lipsa din piata - daca oamenii isi exprima dorinta pentru un tip de produs pe care nu il gasesc prea usor, de exemplu, inseamna ca exista cerere pe care o poti acoperi tu.
  • Vezi daca ideea ta de business este atractiva atunci cand o testezi: poti realiza sondaje, poti lansa un site de precomanda si poti pune intrebari in grupurile de profil.

via GIPHY


Vezi si: Cum sa gasesti o nisa si sa iti faci un business profitabil
 

2. Vezi cine sunt competitorii tai


Un alt aspect pe care sa il iei in considerare este prezenta competitorilor, directi si indirecti, pe nisa ideii tale de business.

O piata in care se afla deja competitori cu istoric si brand puternic inseamna ca iti va fi mai greu sa atragi atentia din prima. Costurile de promovare vor fi mai mari, la fel si eforturile de diferentiere.

Pe de alta parte, daca vrei sa accesezi o piata in care nu ai aproape deloc competitori, e un semnal de alarma ca nu prea exista cerere pentru tipul tau de produse. Prin urmare, sansele sa vinzi cu succes scad mult.

Analizeaza nisa si noteaza detalii despre potentialii competitori:
  • Cine sunt acestia?
  • Care este modelul lor de business?
  • Ce preturi practica?
  • Cum se promoveaza?
  • Cum mentin relatia cu clientii?
  • Cum decurge procesul de comanda si post comanda?
  • Care sunt punctele lor tari si punctele slabe?

Nu strica sa ii urmaresti pe toate canalele pe care actioneaza, astfel incat sa ramai la curent cu miscarile pe care le fac.
 

via GIPHY


Tinteste spre o piata in care exista competitori si, tinand cont de actiunile lor, gaseste din start metode prin care sa te diferentiezi de ei, in timp ce raspunzi nevoilor consumatorilor.
 

3. Previzioneaza costurile


Cand vrei sa iti validezi ideea de business, un alt aspect important sunt costurile pe care urmeaza sa le suporti si investiile de facut.

Nu ar trebui sa iti epuizezi toti banii, insa, in acelasi timp, e vital sa intelegi ca un business nu poate functiona fara bani.

 

via GIPHY


Creeaza un plan financiar, in care sa incluzi costurile de deschidere si de mentenanta, dar si veniturile previzionate si perioadele de timp.

Alege sa incepi la o scala mai mica, daca finantele de care dispui nu sunt prea generoase. De exemplu, daca deschizi un magazin online cu o selectie limitata de produse, costurile de deschidere vor fi mai mici decat daca deschizi si un magazin fizic.

Primii banuti pe care ii castigi ar trebui reinvestiti in business si in extinderea lui.

Vezi si: 3 frici care te opresc sa iti deschizi propria ta afacere

 

4. Documenteaza-te despre ce presupune un business


Odata ce stii ce face business-ul tau, cine sunt competitorii si care este planul financiar, e momentul sa incepi sa te documentezi si sa actionezi practic.

Exista o multime de resurse din care sa inveti ce presupune administrarea unui business. De exemplu, noi am creat Academia de eCommerce by Gomag, un hub de educare pentru antreprenorii ce fac comert electronic, unde gasesti cursuri video si materiale PDF sau fizice.

 

via GIPHY


GoFunnel, board game-ul pentru oamenii intreprinzatori, este o alta modalitate sa te familiarizezi cu modul in care functioneaza o afacere online si mintea clientilor.

Participa si la evenimente de profil si implica-te in conversatii - asa ai oportunitatea sa primesti raspunsuri personalizate pentru nevoile si intrebarile tale.

Iar cel mai important lucru pe care il poti face este sa actionezi. 

Deschide un demo pe Gomag unde poti sa exersezi constructia magazinului tau online - e gratuit pentru 15 zile. Foloseste materialele pe care ti le trimitem zilnic din momentul deschiderii demo-ului pentru a-ti pune planul in aplicare si a aduce proiectul la realitate.

Acum e cel mai simplu sa deschizi un magazin online. Cu informatiile adunate si experienta practica, vei invata din mers si iti vei creste sansele de reusita.

Vezi si: Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business

Inainte de a-ti pune ideea de business in aplicare, asigura-te ca o testezi si o validezi.

Cand stii precis ce sanse ai, poti previziona ce iti va aduce viitorul si poti lua deciziile potrivite astfel incat sa ai succes :) .

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!