GoFunnel si frica de esec: De ce e OK sa pierzi uneori

GoFunnel si frica de esec: De ce e OK sa pierzi uneori
Evident ca nimanui nu ii place sa piarda.

Fie ca vorbim de un boardgame cu prietenii, de un pariu pus de fun cu cineva sau de o campanie de marketing care nu aduce rezultatele sperate, esecul ustura.

E adevarat, insa, faptul ca pierderea e parte din joc, din business si din viata.

In GoFunnel, la fel ca in realitate, ai ture bune si ture in care totul pare impotriva ta. 

Experientele care te formeaza, totusi, sunt chiar cele din urma: cand cineva iti blocheaza un pion si erai atat aproape de conversie sau, alt exemplu, cand pierzi o carte buna intr-un schimb de eveniment.

Asa ca as vrea azi sa vorbim putin despre aceste scenarii si despre cum senzatiile si lectiile din joc te pot ajuta sa iti formezi un simt rapid al reactiei la esec in viata reala.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Daca ai mai jucat GoFunnel pana acum, stii ca nimeni nu domina de la inceput pana la final. 

Poti porni in forta, sa faci doua conversii in primele ture si totusi sa fii depasit in final de un adversar care a fost mai strategic si mai calm in a doua jumatate a jocului.

Exact ca in afaceri.

Am vazut business-uri care pareau sa explodeze in primele luni, dar care au disparut pentru ca fondatorii au intrat intr-un ciclu toxic de frica, perfectionism si supra-stocare.

In acelasi timp, alti antreprenori - care au dat rateuri initial, care au avut erori pe site sau au avut campanii dezastruoase - si-au reglat traseul si acum conduc business-uri solide.

Ce au facut diferit? Nu s-au oprit.


De ce ne e frica, de fapt, sa pierdem?

Multi nu se tem neaparat de pierdere in sine, ci de ce inseamna aceasta: o sa creada lumea ca nu ma pricep, sau, daca nu iese, nu o sa mai incerc niciodata, sau o sa pierd bani si timp ori o sa-mi stric imaginea.

In realitate, majoritatea oamenilor nici nu sunt atenti la tine. Sunt prea prinsi in propriile lor griji de zi cu zi.

Ce conteaza e cum te raportezi TU la pierdere.

 

via GIPHY


Daca o vezi ca pe un verdict final, jocul e gata. Dar daca o vezi ca pe o informatie valoroasa, stii ca o poti exploata pentru a face pasul urmator.

Vezi si: Ce te invata GoFunnel despre renuntarea la perfectionism


Ce ne invata GoFunnel despre esec

Hai sa trecem in revista cateva situatii din joc si ce putem invata din ele:

1. Ai ramas fara carti, dar jocul merge mai departe

Se intampla sa ramai cu mana goala. Poate te-ai grabit si ai jucat tot ce aveai. Sau poate ai fost fortat sa renunti. 

Jocul nu trebuie sa ia sfarsit pentru tine acolo. Poti sa aduni alte carti si sa te adaptezi. Sa te misti mai bine pe tabla.

Paralela in business e sa gandesti asa: chiar daca nu toate campaniile vor functiona, nu toate colaborările vor fi profitabile sau uneori ramai fara buget, fara idei si fara chef - respira si gandeste-te ce faci in continuare.

Cauta resurse noi si cauta inspiratia in actiune, nu in pauza.


2. Ai fost atacat cand te asteptai mai putin

Imagineaza-ti ca tocmai te pregateai sa scoti o conversie si… bam! Cineva te vizeaza cu o carte “Stai o tura”.

Poate adversarul te-a citit si ti-a pus frana fix cand erai mai entuziasmat. Si da, asta e frustrant. Dar e parte din joc.

In business concurenta poate lansa o campanie similara fix inaintea ta. 

Platformele pot schimba regulile. Ori clientii pot avea reactii neasteptate.

Ce poti sa faci este sa iti pregatesti backup-uri si sa inveti sa iti dozezi energia. Nu toate pierderile trebuie sa fie infrangeri finale.

Vezi si: 5 Jocuri pentru antreprenori - Ce lectii de business poti invata din board games


3. Ai facut o greseala de strategie

De exemplu, ai pus totul pe un pion si a fost inghetat. Sau nu ai fost atent si nu ai profitat la timp de un eveniment, ori ai uitat sa joci o carte-cheie.
 

via GIPHY


Se poate intampla la fel si in business: ai investit prea mult intr-un singur canal, ai mers pe o promotie care nu a functionat si uneori se intampla sa angajezi omul nepotrivit.

Solutia e sa fii bland cu tine, dar sincer. Analizeaza ce s-a intamplat si adapteaza din mers.


4. Ai pierdut, dar ai invatat cum gandesc ceilalti

Un lucru fascinant in GoFunnel este ca fiecare jucator are stilul lui. Unii joaca agresiv, fortand conversii rapide si altii defensiv: stau si aduna carti.

Dupa o sesiune pierduta, daca esti atent, ramai cu un lucru extrem de valoros: ai invatat cum gandesc ceilalti.

In business e la fel de important sa iti analizezi competitia, dar nu doar ca sa copiezi. Uita-te la clienti, la reactiile lor si la tendinte. Apoi gaseste-ti stilul tau.

Vezi si: 5 lectii cruciale pe care le poti invata din esecuri


De ce e OK sa pierzi, chiar si cand miza pare mare

In cultura noastra, esecul e vazut ca rusinos, ca un semn de slabiciune.

Ce trebuie sa inveti e ca esecul asumat e un avantaj competitiv.

 

via GIPHY


Gandeste-te: tu ai incercat si testat. Ti-ai pus pielea la bataie. Asta te pozitioneaza cu cativa ani in fata celor care stau si analizeaza fara sa miste nimic.

In fiecare pierdere, daca ramai lucid, gasesti o ipoteza testata, o informatie reala despre piata, un obstacol invizibil pe care acum il vezi sau o confirmare a ceea ce nu functioneaza pentru tine.


Cum sa faci fata mai bine esecurilor
  • Joaca mai des jocuri - GoFunnel te antreneaza sa vezi frustrarea ca pe un instrument de crestere.
  • Documenteaza fiecare pierdere - pentru a intelege ce s-a intamplat, nu pentru a lancezi in sentimente de invinovatire.
  • Seteaza-ti clar asteptarile - de cate ori ai pornit o actiune sperand la succes, fara sa definesti ce inseamna succesul pentru tine?
  • Imparte ce ai invatat - fie ca scrii o postare, vorbesti in comunitate sau povestesti intr-un video, verbalizarea te ajuta sa integrezi experienta.
  • Revino in joc - nu lasa o infrangere sa devina identitatea ta. E doar o tura, iar jocul continua.
 

via GIPHY


Vezi si: Tips & tricks de care ai nevoie daca vrei sa inveti mai repede

Poate nu iti dai seama, dar esti mai puternic dupa ce pierzi.

Multi spun ca inveti din greseli. Dar asta e doar jumatate din adevar. Inveti din greseli doar daca esti dispus sa le accepti.

GoFunnel te ajuta sa te joci cu frica de esec. La propriu!

Asa ca ia-o mai usor. Poti sa ramai om misto, antreprenor valoros si coleg apreciat chiar daca… ai pierdut azi.

Va veni si randul tau sa castigi. Iar cand o faci, vei sti exact de ce merita :) .

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!