6 metode prin care sa monetizezi blogul

6 metode prin care sa monetizezi blogul
Popularitatea blogurilor a cam scazut de cand cu avansul si dezvoltarea retelelor de socializare. 

Cred ca fiecare dintre noi cunoaste personal pe cineva care este sau vrea sa devina influencer ori creator - si foloseste impactul vizual, prin fotografii si video-uri de toate felurile.

Insa continutul text isi are rolul lui in universul digital, asa ca, daca vrei o abordare 360 de grade, nu strica sa intretii si sa cresti treptat un blog.

Acesta te va ajuta enorm sa ai prezenta si vizibilitate pentru cautarile realizate pe Google si alte motoare de cautare, dar si sa transmiti catre audienta un continut mai consistent, menit sa te transforme intr-o autoritate pe domeniul tau.

Indiferent ca ai un blog personal sau unul de companie, pentru azi ti-am pregatit 6 metode interesante de testat, astfel incat sa iti valorifici cititorii si sa ii transformi in clienti - pentru afacerea ta sau pentru alte business-uri cu care colaborezi. 

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Foloseste modulul Blog din Gomag, incadrat in magazinul online
  2. Activeaza Butonul de cumparaturi Gomag
  3. Vinde materiale PDF: sabloane, ghiduri, eBooks
  4. Vinde cursuri online cu ajutorul blogului tau
  5. Scrie advertoriale pentru business-uri si magazine online
  6. Creeaza un abonament pentru continut premium

1. Foloseste modulul Blog din Gomag, incadrat in magazinul online


Asa cum spuneam mai sus, un blog bine structurat, cu articole optimizate din punct de vedere SEO, iti va aduce trafic si va contribui la cresterea autoritatii blogului / site-ului in ochii viitorilor clienti. 

Daca ai deja un magazin online sau vrei sa monetizezi blogul tau, trebuie sa stii ca platforma Gomag iti pune la dispozitie un modul special de blog, integrat direct intr-un magazin online.

Practic, creezi articolele din interfata Gomag si poti folosi toate functiile platformei astfel incat sa echipezi blogul cu elemente de vanzare: lista de produse din magazin, formulare de captare date, tag-uri etc. 

 

via GIPHY


Astfel, daca ai sau vrei sa pui lucruri la vanzare (produse fizice, cursuri, materiale PDF), blogul este deja conectat la sistemul comercial, iar tu poti vinde direct din el.
 
Cu ajutorul modulului Blog din Gomag, poti publica articole legate de produsele pe care le vinzi, poti oferi sfaturi utile, recenzii sau studii de caz. Acestea atrag cititori mai calificati, care pot deveni apoi clienti. 

Vezi si: Cum sa iti testezi ideea de business in cateva minute

 

2. Activeaza Butonul de cumparaturi Gomag


O metoda simpla sa iti monetizezi blogul, indiferent daca folosesti modulul anterior sau ai unul complet separat, e prin adaugarea unui buton de cumparaturi direct in articolele tale. 

De exemplu, cand colaborezi cu comercianti ce folosesc platforma Gomag, le poti cere sa iti dea direct codul pentru butoane de cumparaturi, pentru a le plasa strategic in textul in care vorbesti despre produsele lor. 

 

via GIPHY


Cum functioneaza? Practic, cititorii pot da click pe buton pentru a adauga produsul dorit in cos, iar pentru partea de finalizare comanda vor fi directionati in magazinul online.

Aceasta functie usureaza accesul cititorilor catre produse si poate creste sansele de cumparare directa. Blogul se transforma, astfel, intr-un adevarat instrument de conversie.

Vezi si: Idei de afaceri pe care poti sa le pornesti part-time

 

3. Vinde materiale PDF: sabloane, ghiduri, eBooks


Ce mai poti sa faci cand vrei sa iti monetizezi blogul este sa creezi continut digital valoros, precum sabloane, ghiduri sau eBooks, pe care le poti vinde direct cu modulul Blog de la metoda 1. 

Pentru a avea sanse de vanzare, aceste materiale trebuie sa contina o valoare informationala importanta, sa fie super relevante si sa le promovezi corect, astfel incat sa atragi clientii real interesati.

De exemplu, daca ai un blog despre hobby & craft, poti crea un ghid PDF despre diverse tehnici de creatie sau sabloane pentru pirografie, printare 3D sau alte cele. 

 

via GIPHY


Materialele de genul se vor vinde usor pe blogul tau daca sunt relevante si utile pentru cititori.

Mai mult, pentru ca le oferi in format digital, nu ai costuri suplimentare, pot fi accesate instant si le poti vinde recurent, pentru cat timp se poate. 

 

4. Vinde cursuri online cu ajutorul blogului tau


Trendul cursurilor online este in continua crestere, iar daca ai cunostinte specializate intr-un domeniu, un curs digital poate fi solutia perfecta pentru a-ti monetiza blogul. 

In aceasta idee, tot platforma Gomag te poate ajuta sa integrezi si sa vinzi cursurile pe site, astfel incat sa oferi clientilor acces rapid la continutul tau inchis.

Poti crea cursuri in format video sau audio, iar blogul se va transforma intr-un canal de promovare a acestora.

 

via GIPHY


De exemplu, daca scrii articole care ating subiectele abordate in cursurile tale, atragi cititori interesati si poti oferi fragmente din informatiile pe care le vei explica in detaliu in cadrul cursului. 

Vezi si: Cele mai bune nise in care sa lansezi un curs online

 

5. Scrie advertoriale pentru business-uri si magazine online


Advertorialele sunt, practic, articole platite de diverse business-uri care vor sa isi promoveze produsele sau serviciile prin intermediul continutului scris. De cele mai multe ori, sunt facute pentru a extinde profilul de backlink-uri si a intari indexarea in Google. 

Daca blogul tau are o audienta consistenta, poti atrage branduri din nisa care sunt dispuse sa plateasca pentru articole ce le prezinta produsele.

 

via GIPHY


Foarte important! 

Daca alegi sa faci asta, atunci cand scrii un advertorial, asigura-te ca acesta ofera valoare informationala pentru cititori. Patreaza un echilibru intre promovarea produsului si oferirea de informatii utile, asa ca fa-ti o regula sa adaugi note personale si sa recomanzi produse in care chiar crezi. 

In general, exista diverse platforme sau programe care te pot pune in legatura cu advertiseri dispusi sa plateasca advertoriale pe blogul tau. 

Insa, repet, trebuie sa ai ceva vizibilitate si audienta inainte sa te astepti la rezultate financiare ok.

 

6. Creeaza un abonament pentru continut premium


Ultima metode de monetizare a blogului despre care vorbim azi tine de crearea unui abonament pentru continut premium, o optiune interesanta mai ales pentru cititorii fideli. 

Acest tip de abonament poate include articole exclusive, materiale video, webinarii sau acces la o comunitate privata unde tu si membrii comunitatii sa puteti interactiona. 

 

via GIPHY


Un sistem de abonament ofera cititorilor sansa de a accesa informatii si resurse unice, iar pentru tine, devine o sursa recurenta de venit.

De exemplu, daca ai un blog pe o nisa specifica, cum ar fi economii personale, poti oferi articole detaliate despre strategii de investitii, analize de piata sau planificare financiara, care sa poata fi accesate doar de abonati. 

Nu uita sa promovezi continutul inchis si abonamentul prin articole gratuite de pe blog, care ofera cititorilor un teaser si ii incurajeaza sa devina abonati pentru a primi acces complet.

Vezi si: O lista cu 30 de provocari pe care le poti incepe chiar azi


Sigur ca nu e floare la ureche sa faci bani din blog.

E nevoie de consecventa, implicare si continut util regulat pana ajungi la pragul in care te poti gandi la monetizare - iar de-acolo incolo nu inseamna ca iti va fi mai usor.

Exista si alte metode de monetizare cand ajungi in acel punct, cum ar fi sponsorizari, parteneriate, consultanta etc.

Asa ca, daca vrei sa transformi blogul tau intr-o platforma pentru sustinerea ta financiara, tine cont de aceste aspecte si priveste-l din start ca pe un ”business”.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!