Cum sa iti testezi ideea de business in cateva minute

Cum sa iti testezi ideea de business in cateva minute
Ai o idee clara de business si urmeaza sa pui bazele unui start-up, online sau offline sau omnichannel?

Super, felicitari!

Daca te regasesti in acest stadiu, vreau sa iti amintesc ca exista cateva lucruri de care sa tii cont, astfel incat sa nu descurajezi de la inceput.

In primul rand, putine afaceri functioneaza perfect din start. E normal sa faci greseli si sa inveti pe parcurs, pe masura ce evoluezi.

In al doilea rand, foarte multi antreprenori petrec prea mult timp in faza de planificare si analiza, si amana lansarea la infinit. Evita sa pici in plasa perfectiunii, concentreaza-te pe lucrurile cu adevarat importante.

Cu siguranta unul dintre principalele aspecte care te intereseaza in acest moment este sa verifici daca ideea ta de business e buna, daca are potential real.

In articolul de azi vom discuta putin despre acest subiect si iti voi arata cum iti poti testa ideea de business rapid, in cateva minute.

Iar daca vrei procesul detaliat pentru testarea unei idei de afaceri sau produs, iti recomand sa consulti articolul Gomag de aici.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Defineste si rezuma ideea ta de business
  2. Foloseste Google Trends pentru a verifica evolutia interesului
  3. Verifica review-urile de la competitori / produse similare
  4. Posteaza in comunitati nisate pe social media
  5. Testeaza practic cu ajutorul unui landing page
  6. Testeaza rapid cu o campanie de reclama platita

1. Defineste si rezuma ideea ta de business


Inainte sa incepi propriu-zis testarea ideii tale de business, asigura-te ca poti exprima clar si direct despre ce este aceasta. 

Concentreaza-te sa identifici problema pe care vrei sa o rezolvi si ce tip de public ar fi interesat de solutia ta. 

Raspunde la aceste 3 intrebari principale:
  • Ce problema anume rezolva produsul sau serviciul tau?
  • Care este publicul tinta al ideii tale?
  • Cum este diferita sau mai buna solutia ta fata de ce exista deja pe piata?

Odata ce ai raspunsurile, defineste-ti ideea intr-o singura propozitie. 
 

via GIPHY


Nu poti sa o condensezi intr-o propozitie? 

Inseamna ca nu ai o idee suficient de conturata, asa ca ar mai trebui sa lucrezi pe ea pana o rafinezi.

Cu cat poti sa explici mai rapid si mai clar conceptul business-ului tau, cu atat iti va fi mai usor sa testezi si sa obtii un feedback relevant.

Exercitiul te ajuta, in acelasi timp, sa gasesti UVP-ul afacerii tale - propunerea unica de valoare. 

UVP-ul e critic pentru a-ti putea comunica diferentiatorii si ceea ce te face unic pe piata, inclusiv in materialele viitoare de marketing.

Vezi si: 30 de nise super profitabile acum

 

2. Foloseste Google Trends pentru a verifica evolutia interesului


Dupa ce ti-ai definit ideea, primul pas pentru testare e sa verifici daca exista un interes real pentru ce si cum vrei sa vinzi. 

Google Trends e un instrument gratuit care te va ajuta sa vezi daca ai cuvinte cheie asociate cu ideea ta care sunt cautate online. 

Ai, de asemenea, posibilitatea sa vezi daca tendinta este in crestere sau in scadere - vezi evolutia in timp, pe ce perioada doresti. 

 

via GIPHY


Asadar, deschide Google Trends si cauta cuvinte cheie care descriu problema, solutia ta sau produsele. Vezi ce rezultate obtii.

De exemplu, daca vrei sa lansezi un magazin online de produse bio, poti cauta termeni precum "paste bio" sau "produse organice". 

Daca vezi cautari frecvente sau cautari in anumite perioade (ceea ce inseamna un interes sezonal), inseamna ca ideea ta are potential si iti poti gandi un model de business eficient in jurul ei.

Vezi si: Despre crearea unui brand care nu se erodeaza in timp

 

3. Verifica review-urile de la competitori / produse similare


Urmatorul pas daca vrei sa iti testezi ideea de business e sa te uiti ce anume spun oamenii despre produsele sau serviciile existente, sau care sunt similare cu ideea ta. 

Verifica review-urile pe Google, eMAG, Facebook, comparatoare de preturi sau pe site-urile competitorilor. 

 

via GIPHY


Asa vei descoperi punctele tari, dar si pe cele slabe ale produselor pe care vrei sa le vinzi sau pe ale concurentilor - si vei stii cum sa iti ajustezi din start strategia pentru a te diferentia sau a acoperi golurile.

Vezi si: Ce este modelul de business si de ce ai nevoie si tu de unul

 

4. Posteaza in comunitati nisate pe social media


Daca vrei sa afli rapid ce parere au oamenii despre viitoarele tale produse sau servicii, mergi pe social media.

Cauta grupuri sau comunitati nisate pe canale precum Facebook, Telegram sau Reddit, sau chiar pe forumuri, unde publicul tau tinta discuta despre problemele si interesele lor.

Posteaza aici intrebari despre ideea ta si vezi cum reactioneaza oamenii. 

 

via GIPHY


De exemplu, ii poti intreba daca ar folosi genul tau de produse / servicii sau ce probleme au si ce tip de solutie i-ar ajuta cel mai mult in rezolvarea lor.

Raspunsurile primite te vor ajuta sa intelegi daca ideea ta raspunde unei nevoi reale. 

In functie de feedback, iti poti ajusta apoi oferta de lansare si mesajele de marketing, in momentul in care deschizi business-ul. 

Vezi si: Idei de afaceri pe care poti sa le pornesti part-time

 

5. Testeaza practic cu ajutorul unui landing page


Cel mai bun mod prin care sa iti testezi rapid ideea de afacere este sa faci, concret, ceva.

Creeaza un landing page simplu in care sa descrii produsele sau serviciile oferite, adauga un formular de inregistrare si un call-to-action - Inscrie-te si afla mai multe detalii, Vezi cand lansam etc.

Poti folosi platforma Gomag pentru a construi landing page-ul, adaugand inclusiv viitoarele produse cu precomanda, chiar daca nu le ai inca pe stoc. Asa vezi cel mai simplu daca exista un interes concret.

 

via GIPHY


Scopul landing page-ului e sa vezi cati oameni iti lasa adresa de email sau interactioneaza cu produsele propriu-zise. 

Daca ai un numar mare de potentiali clienti, inseamna ca ideea ta e gata de lansare.

Cand folosesti aceasta metoda de testare, tine cont de faptul ca ai nevoie sa atragi trafic pe landing page, fie prin social media, prin reclame platite, prin recomandari etc.


Vezi si: Cum iti dai seama daca ideea ta de business e buna

 

6. Testeaza rapid cu o campanie de reclama platita


Ca o continuare a tehnicii anterioare, dar si o metoda de testare de sine statatoare, poti incerca sa rulezi o campanie de reclama platita, cu Facebook Ads sau Google Ads, sau ambele. 

Cu un buget minim de cativa euro, poti crea o reclama care sa promoveze landing page-ul tau sau direct ideea de business. Ruleaza reclame simple, dar atractive vizual - le poti crea in Canva, de exemplu, gratuit.

 

via GIPHY


Pe masura ce campania atrage trafic, vezi rezultatele si monitorizeaza cati oameni dau click pe reclame sau interactioneaza cu pagina ta. 

Acesta e o metoda de testare super rapida din care obtii date concrete despre interesul pietei tale. Daca obtii clickuri si/ sau inscrieri pe landing page, sigur merita sa iti dezvolti ideea si sa lansezi business-ul.

Daca nu… va trebui sa iti mai rafinezi ideea si sa gasesti abordari, produse sau servicii diferite.

Metoda de test cu ads are si un alt avantaj, pentru ca te pune sa experimentezi cu instrumente de care ai nevoie neaparat in momentul in care dai drumul afacerii / pe masura ce faci marketing pentru aceasta.

Vezi si: Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata


Testarea ideii tale de business poate fi rapida si necostisitoare… sau putin costisitoare.

Daca esti in stadiul in care iti intorci singur(a) ideea pe toate partile, sfatul meu este sa incepi sa faci ceva concret pentru a verifica viabilitatea acesteia. 

Aplica ponturile pe care le-ai primit azi si vezi ce functioneaza pentru tine :) . 

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!