Cum cream cele mai bune newslettere prin care sa obtinem trafic sau chiar vanzari

Cum cream cele mai bune newslettere prin care sa obtinem trafic sau chiar vanzari
Foarte putini antreprenori isi dau seama ca newsletter-ul este un canal VIP ce iti ofera sansa de a purta o conversatie directa cu oamenii care deja ti-au spus “da, vreau sa aud mai mult de la tine”.

E un spatiu intim, personal, neatins de algoritmi.

Dar cum transformi acest spatiu intr-o sursa constanta de trafic sau chiar de vanzari?

Astazi vreau sa discutam putin despre acest subiect si sa iti arat cum sa construiesti newslettere care nu doar arata bine, dar si livreaza rezultate. 

Fie ca vrei sa duci trafic spre magazinul tau online, sa lansezi o promotie sau sa cultivi loialitatea clientilor, aici gasesti structura, tactici si exemple care functioneaza.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. De ce functioneaza newsletterele (cand sunt facute bine)
  2. Ce inseamna „bun” in contextul unui newsletter
  3. Cum definesti obiectivul fiecarui email
  4. Subiectul - 50% din succes
  5. Continutul - cum sa scrii ca sa ti se citeasca
  6. Designul - simplu, dar memorabil
  7. Call to Action - invitatia care vinde
  8. Teste, optimizari si invatare continua
Bonus: 3 tipuri de newslettere care aduc vanzari directe

1. De ce functioneaza newsletterele (cand sunt facute bine)


Multi spun „emailul e mort”. Si totusi, statisticile zic altceva. 

Rata de conversie din email e mai mare decat din social media. De exemplu, conform Growth Virality, mailul aduce un ROI mediu de 36:1 si peste 90% dintre utilizatori isi verifica inboxul zilnic (zice Wethrift).

Newsletterele functioneaza pentru ca sunt permission-based - oamenii vor sa te auda. Dar functioneaza doar daca livrezi ceva ce merita citit.

 

2. Ce inseamna „bun” in contextul unui newsletter


Un newsletter bun nu inseamna neaparat design wow sau glume bune. Inseamna:
  • sa fie relevant pentru cine il primeste
  • sa aiba un scop clar
  • sa fie usor de parcurs
  • sa provoace o actiune

Pe scurt: sa aduca valoare. 
 

via GIPHY


Fie ca e inspiratie, informatie, o oferta sau o poveste, abonatul trebuie sa simta ca timpul petrecut citindu-l a fost o investitie, nu o pierdere.
 

3. Cum definesti obiectivul fiecarui email


Inainte sa scrii un rand, raspunde la intrebarea: Ce vreau sa faca abonatul dupa ce citeste acest email?

Vrei:
  • sa citeasca un articol?
  • sa dea click spre o pagina de produs?
  • sa cumpere direct din email?
  • sa se inscrie la un eveniment?
  • sa iti raspunda?

Un email trimis ar trebui sa aiba un singur scop. Invers, prea multe call-to-action-uri inseamna mai multa confuzie si conversii mai mici.

Vezi si: Cum gasesti audienta tinta pentru afacerea ta

 

4. Subiectul - 50% din succes


Daca titlul nu convinge, continutul nici nu mai conteaza. 
 

via GIPHY


Subiectul trebuie sa fie:
  • clar (nu vag)
  • interesant (nu clickbait)
  • personalizat (cand se poate)
  • scurt (maxim 50 caractere e ideal)

Exemple bune:
  • „Astazi e ultima zi: 20% reducere la tot”
  • „Ce am invatat din prima noastra conversie”
  • „Top 3 greseli de evitat in eCommerce”

Include emojis doar daca se potrivesc cu tonul brandului tau. 

Si testeaza variante A/B. Uneori, o simpla virgula face diferenta.

 

5. Continutul - cum sa scrii ca sa ti se citeasca


Regula de baza: scrie ca pentru un prieten ocupat. Clar, direct, fara prea mult „bla bla”.

Structura recomandata ar include:
  • un intro scurt (1-2 fraze)
  • continutul principal (cu paragrafe scurte, bullets, bolduri)
  • un call to action clar

Tonul trebuie sa fie aliniat cu brandul. De exemplu, daca esti prietenos in social media, nu deveni rigid in email. Sau daca esti formal in site, pastreaza consistenta.

Include imagini doar daca aduc claritate sau atractivitate - nu pentru decor.

 

6. Designul - simplu, dar memorabil


Designul unui newsletter bun nu e neaparat fancy, ci functional:
  • font usor de citit
  • culori care contrasteaza eficient
  • layout aerisit
  • mobile-first: peste 60% dintre abonati il deschid pe telefon

Evita sabloanele cu 10 blocuri, 5 butoane si 3 coloane. Trebuie sa te concentrezi pe un singur mesaj, un flux, un scop.
 

via GIPHY


Daca vrei inspiratie, analizeaza newsletterele brandurilor tale preferate. Vezi ce te atrage si ce te deranjeaza la acestea si inspira-te de acolo.

Vezi si: O lista cu 30 de provocari pe care le poti incepe chiar azi

 

7. Call to Action - invitatia care vinde


Fara un CTA clar, ai doar un email frumos si atat. Vrei ca cititorul sa faca ceva? Spune-i exact ce.

De exemplu:
  • „Vezi oferta”
  • „Citeste articolul”
  • „Descarca ghidul gratuit”
  • „Adauga in cos”

Plaseaza CTA-ul in mod natural, nu agresiv. Repeta-l la final, daca e un email mai lung. 

De asemenea, testeaza si butoane vs. linkuri - uneori un link in text converteste mai bine.

 

8. Teste, optimizari si invatare continua


Nimeni nu nimereste perfect din prima. De aceea, monitorizarea e esentiala. Urmareste:
  • rata de deschidere (Open Rate)
  • rata de click (CTR)
  • rata de conversie (vanzare, formular completat etc.)
  • rata de dezabonare

Testeaza variante A/B la:
  • subiecte
  • ora de trimitere
  • design
  • lungime email
  • CTA

Fiecare newsletter e o lectie. Colecteaza date, asculta feedback si optimizeaza constant.
 

via GIPHY

 

Bonus: 3 tipuri de newslettere care aduc vanzari directe


a) Oferta Limitata

Fie ca e o reducere, un bonus sau un produs nou - emailul cu „oferta cu deadline” functioneaza excelent. Include in acesta o numaratoare inversa, exemple vizuale din produs si unul sau mai multe butoane clare cu „Cumpara acum”.

b) Recomandare personalizata

Trimite un email cu produse in functie de istoricul clientului, sezon sau comportament. Ex: „Ce ti s-ar potrivi luna aceasta” sau „Inspiratie pentru biroul tau”.

c) Poveste + solutie

Deschizi cu o poveste reala, apoi introduci produsul ca solutie. Ex: „Cum am salvat o zi de munca cu X produs”.

Vezi si: Email marketing performant: Ce trebuie sa stii


Cand este gandit bine, un newsletter poate aduce trafic constant, clienti loiali si vanzari predictibile. 

Nu te gandi doar ca mai trimiti un email, ci ca prin newsletter construiesti relatii valoroase.

Ca reguli de baza: scrie ca pentru oameni, nu pentru inboxuri. Fii autentic. Fii clar. Si mai ales, fii constant.

Cu fiecare trimitere, inveti. Iar cu fiecare raspuns, castigi incredere. De la click la click, te apropii de conversia urmatoare :) .

Pana data viitoare!


 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!