Cele 7 pacate capitale de evitat ale unui antreprenor

Cele 7 pacate capitale de evitat ale unui antreprenor
Cariera de antreprenor este una plina de satisfactii si provocari.

Insa pana sa ajungi la obiectivele setate si sa ai una sau mai multe afaceri prospere, mintea ta si actiunile pe care alegi sa le faci iti vor forma drumul parcurs.

Asa ca hai sa povestim astazi despre cateva greseli pe care sa le eviti, ca antreprenor. 

Le-am notat metaforic sub forma celor 7 pacate capitale, pentru ca vorbim despre atitudinea ta si impactul pe care il are aceasta asupra bunului mers al afacerii.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Mandria
  2. Invidia
  3. Lacomia
  4. Pofta
  5. Mania
  6. Zgarcenia
  7. Lenea

1. Mandria


Cand te increzi prea mult in abilitatile tale, fara fundament.

In principiu, acest “pacat” se poate intampla in orice afacere, indiferent de stadiul ei. Se intampla sa crezi ca tu stii cel mai bine cum sa iti conduci afacerea sau cum sa iti abordezi clientii, fara sa tii cont de datele reale din piata, de rapoartele de vanzari sau comportamentul real de cumparare al clientilor.

Si-atunci insisti sa faci schimbari fara sens in site, sau sa scazi ori sa cresti bugetul si sa il risipesti pe actiuni ineficiente de marketing.

Ori alegi sa colaborezi cu parteneri de business care iti pun afacerea pe directia faliment. Sau sa nu accepti sfaturile unui mentor, ori sa ascunzi idei de teama ca ti le fura cineva.

Un antreprenor setat pe succes stie sa fie flexibil si deschis la opiniile altora, si se bazeaza pe date in luarea deciziilor, nu se minte singur ca stie el ce e mai bine pentru business-ul lui.

 

2. Invidia


Cand te obsedeaza mai mult succesul si actiunile concurentilor, in loc sa te concentrezi pe treaba ta.

E usor sa iti pierzi propriile prioritati din vedere cand ochii tai sunt indreptati mereu spre ograda altuia. Nu spunem ca nu ar trebui sa fii atent la piata si la miscarile concurentilor, insa acestea nu trebuie sa se transforme in lucrul pe care te concentrezi cel mai mult.

Dimpotriva, datele respective sunt doar un mod de ancorare pentru propriile campanii si actiuni - sa faci ceva diferit, sau mai bine decat ei, acolo unde poti.

Evita sa faci mereu comparatii, sau sa incerci sa discreditezi actiunile altora din piata - pentru ca nu stii unde te va duce viata. 

Vezi si: 5 lucruri ce distrug o afacere din fașă

 

3. Lacomia


Cand consumi mai multe resurse decat esti capabil sa acoperi.

Cash flow-ul este un concept cu care nu trebuie doar sa fii familiarizat in aceasta meserie, ci sa il cunosti la sange. Ai nevoie de control asupra situatiei tale financiare, sa stii de unde iti vin banii, pe ce se duc si unde ai goluri prin care pierzi banii.

Fara o situatie financiara clara si un plan de actiune bine stabilit, vei investi orbeste, incercand strategii in speranta ca vor functiona. Cel mai probabil vei pierde bani, pentru ca te vei concentra pe achizitia unor lucruri care nu conteaza, de fapt.

Iar aceasta este doar o situatie. In cel mai rau caz, ai putea fi atras de mirajul “libertatii” meseriei de antreprenor, si sa crezi ca ai fondurile necesare sa iti iei masini, apartamente, vacante si alte cele. 

 

via GIPHY


Insa acestea sunt doar consumatori de resurse. Adevarul e ca, in special in primii ani, business-ul tau nu poate functiona fara tine si fara finante.
 

4. Pofta


Cand esti gata sa folosesti absolut orice metoda pentru a avea succes.

Promovarea prin scandaluri, sex, viralizare - toate atrag atentia, insa nu te vor ajuta pe termen lung sa construiesti un brand puternic, care sa reziste.

Desi clientii tai au nevoie sa vada partea umana a business-ului tau, la fel de importante sunt viziunea, valorile, principiile si misiunea acestuia. 

Asa ca recomandarea noastra este sa pastrezi o imagine publica a brandului constanta si unitara, prietenoasa si respectuoasa cu valorile publicului tau.

 

5. Mania


Cand lasi emotia sa iti aleaga luptele, in loc sa prioritizezi rational.

Probabil te enerveaza trollii care iti lasa comentarii injurioase sau fac misto despre produsele si afacerea ta. Te frustreaza si mai mult clientii care comanda, iar apoi refuza sa ridice coletele, poate in repetate randuri. Sau cei care te ameninta cu autoritatile pe motive nefondate.

La fel ca in orice alta meserie, la fel ca in viata, in general, inclusiv antreprenoriatul vine cu momente in care tremuri de furie sau te doare capul de frustrare. 

Insa mai important decat in orice alt context, e sa stii cum sa iti gestionezi furia si sa iti concentrezi resursele acolo unde conteaza.

Reactiile tale sunt predispuse sa ajunga mai usor public - pentru ca ai platforme unde sa se viralizeze repede: paginile tale de companie, mesageria publica si paginile clientilor tai.

 

via GIPHY


Asadar, trebuie sa fii constient(a) ca orice spui poate fi folosit impotriva ta, iar o reactie la nervi iti poate afecta serios afacerea.

Timpul, in schimb, te va face imun la comentariile negative, si te va ajuta sa gasesti procedurile potrivite pentru a gestiona clientii-problema.

Vezi: 4 Strategii prin care sa depasesti obstacolele din calea ta spre succes

 

6. Zgarcenia


Cand calci in picioare clienti, angajati, parteneri, in cautarea castigului.

Un antreprenor istet este chibzuit cu banii si deciziile pe care le ia, insa nu este zgarcit pana la poveste. 

De exemplu, e important sa economisesti, pentru a putea reinvesti in business, dar sunt esentiale si relatiile profesionale pe care le mentii cu stakeholderii: clienti, angajati, parteneri, investitori etc.

Iar asta inseamna ca, ocazional, sa investesti in oameni, nu doar in reclame. Poate colegii tai ar putea deveni extraordinari la ceea ce fac cu un pic de indrumare din partea ta si cu acces la cursuri & instrumente care sa ii ajute.

Discutiile cu potentiali parteneri la masa in oras, s-ar putea sa fie mai eficiente decat sedintele interminabile in sala de conferinte.

Din nou, flexibilitatea ta si modul tau de prioritizare te vor ajuta sa vezi in spatele situatiilor aparente si sa iei deciziile potrivite pentru evolutia business-ului tau.

 

7. Lenea


Cand iti doresti bani si succes, dar fara a pune umarul la treaba.

Succesul si castigurile financiare sunt ca para malaiata: nu pica din cer. Trebuie sa muncesti din greu si sa muncesti istet, astfel incat sa ajungi, obiectiv cu obiectiv, acolo unde ti-ai propus.

Faptul ca antreprenorii nu au un program standard de la 8 la 5 nu e un mit. Insa nici nu inseamna ceea ce crezi. Uneori, lucram peste 10 ore pe zi, in fiecare zi, mai ales la inceput, cand nu avem resursele necesare pentru a angaja oamenii ideali din prima.

 

via GIPHY


Antreprenoriatul inseamna munca si atentie constanta, desi clar vei avansa de la adaugarea produselor in site, la management-ul unei echipe sau implementarea unor strategii de scalare si activitati ce presupun sa muncesti mai mult cu mintea, decat cu mainile.

Vezi si: Mituri si adevaruri despre business, idei si viata in general


Cand devii constient de cele mai grave greseli pe care poti sa le faci ca antreprenor, acestea devin mai usor de evitat.

Asa ca tine sfaturile noastre de azi in minte si formeaza-ti din ele un filtru prin care sa iti monitorizezi atitudinea, deciziile si prioritatile, pe parcursul acestui drum :) .

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!