5 semne ca folosesti strategii de marketing care nu ti se potrivesc

5 semne ca folosesti strategii de marketing care nu ti se potrivesc
E destul de evident cand strategia ta de marketing functioneaza. 

Dar, avand in vedere factori precum “dureaza pana vezi rezultate” sau “marketing-ul nu functioneaza de pe azi pe maine”, cateodata nu stii daca ai apucat-o in directia corecta sau nu.

Asa ca te trezesti ca investesti in tactici care nu ti se potrivesc sau nu functioneaza pentru tine.

O necesitate e, in primul rand, sa ai un set clar de obiective SMART - asadar, incadrate in timp, ca punct de reper pentru a masura validitatea strategiilor de marketing pe care le folosesti.

Pe langa acest sfat, pentru azi ti-am pregatit o lista cu 5 semnale prin care sa recunosti daca strategiile tale de marketing nu sunt potrivite pentru tine + idei pentru ce sa faci in schimb.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Ai costuri mari, dar fara rezultate
  2. Oamenii nu interactioneaza cu materialele si continutul tau
  3. Depinzi prea mult de un singur canal de marketing
  4. Campaniile se bazeaza doar pe promotii si reduceri
  5. Oamenii nu te tin minte

1. Ai costuri mari, dar fara rezultate


Un buget mare nu garanteaza intotdeauna succesul. 

Daca investesti mai multi bani decat iti permiti in anumite tipuri de promovari si campanii, dar nu vezi un return on investment (ROI) decent, inseamna ca strategia ta de marketing nu e ok. 

Cand cheltui mult, dar nu atragi un numar satisfacator de clienti, e clar ca trebuie sa faci schimbari. 

Ce poti sa faci e sa monitorizezi performanta fiecarui canal si sa iti investesti banii acolo unde obtii rezultate. Replica postarile si mesajele care au functionat. 

 

via GIPHY


Daca e cazul, ia in considerare colaborarea cu un specialist sau o agentie care sa te ghideze in directia potrivita si sa iti optimizeze strategia.

Vezi si: Cum sa vinzi fara batai de cap produse online

 

2. Oamenii nu interactioneaza cu materialele si continutul tau


Consideri ca ai creat continut util si relevant, dar vezi ca oamenii, de fapt, nu reactioneaza? 

Daca postarile tale pe social media au putine like-uri, comentarii sau distribuiri, sau daca articolele de blog nu atrag trafic, e semn ca nu te conectezi cu publicul tau tinta. 

 

via GIPHY


Poate folosesti mesaje care nu rezoneaza cu oamenii din comunitatea ta sau poate formatul nu este unul preferat de audienta ta specifica. 

Ce poti sa faci e sa testezi noi formate, stiluri de comunicare si teme de abordare, pana gasesti ce functioneaza.

 

3. Depinzi prea mult de un singur canal de marketing


Un alt semnal ca strategia ta de marketing are probleme e cand te bazezi exclusiv pe un singur canal. 

Poate postezi doar pe Facebook, rulezi doar reclame sau trimiti doar mail-uri. Ei, lipsa unei abordari multi-channel te poate limita, ascunzand oportunitati de care nici macar nu esti constient. 

Daca, de exemplu, un canal devine mai scump sau accesul tau acolo iti este blocat (cum se intampla pentru multe afaceri in social media), te trezesti fara loc de intoarcere. 

 

via GIPHY


Ce ar trebui sa faci e, asadar, sa ai o strategie multi-channel care sa includa social media, SEO, content marketing, ads, e-mail marketing si ce mai vezi ca functioneaza pentru tine. 

Asa, iti diversifici sansele de a atrage noi clienti si de a le castiga increderea.

Vezi si: Ce este CRO si de ce este necesar pentru afacerea ta

 

4. Campaniile se bazeaza doar pe promotii si reduceri


Promotiile si reducerile sunt bune daca vrei sa atragi rapid atentia, dar cand ele devin singura ta strategie, apar probleme. 

In primul tand, iti vei invata prin repetitie clientii sa astepte urmatoarea reducere si sa nu cumpere niciodata la pret intreg. 

In al doilea rand, vei atrage doar clienti de tipul vanatori de reduceri, care au sanse extrem de mici sa devina loiali brandului tau. 

 

via GIPHY


Ce poti sa faci, in schimb, e sa te concentrezi sa oferi valoare prin alte metode. 

De exemplu, poti oferi servicii extra relevante (consultanta, impachetare, preluare produse vechi etc.), poti oferi continut educational gratuit, poti marsa pe loialitatea fata de brand, numarul de clienti multumiti, autoritatea ta ca specialist pe un anumit subiect, suportul oferit etc.

 

5. Oamenii nu te tin minte


E clar ca strategia ta de marketing nu functioneaza cand ai un impact atat de mic incat oamenii pur si simplu nu isi aduc aminte de tine. 

Nu se intampla fix ceea ce ar trebui sa faca marketing-ul - sa te pozitioneze ca un reper in nisa ta, asa incat atunci cand clientii au nevoie de produse din domeniul tau, sa se gandeasca in primul rand la tine.

 

via GIPHY


Cand audienta ta nu te recunoaste sau nu vede ce te face diferit de firmele competioare, inseamna ca nu ai transmis USP-ul corect, si nici nu ai o prezenta de brand. 

Ce ar trebui sa faci e sa investesti timp intr-o strategia clara de branding. De asemenea, creeaza mesaje unitare si consistente, care sa ramana in mintea clientilor. 

Vezi si: Cheia succesului in business, secrete de marketing si alte mituri pentru antreprenori


De curand am incheiat la Gomag un eveniment digital dedicat ofertelor online, in care am vorbit in special despre lucrurile ce functioneaza acum in marketing, eCommerce si business.

Daca recunosti unul dintre semnalele de mai sus in situatia ta, recomandarea mea este sa consulti inregistrarile de la eveniment - pentru ca vei gasi solutii, idei si ponturi pe bune, care au potential sa iti transforme propria strategie.

E vital sa actionezi cat mai rapid cand pierzi bani degeaba, asa incat sa iti asiguri un cash flow pozitiv, iar afacerea ta nu doar sa supravietuiasca, ci si sa faca profit :) .

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!