Cum sa vinzi fara batai de cap produse online

Cum sa vinzi fara batai de cap produse online
Vrei sa iti deschizi un magazin online sau ai lansat deja unul si vrei o strategie pentru succes?

Daca ai jucat cel putin o tura GoFunnel, probabil ai observat ca in spatele unei afaceri online lucrurile sunt mai complexe decat par la prima vedere.

Clientii sunt irationali, iar factori interni si externi afecteaza modul in care acestia ajung la punctul de cumparare.

Asadar, hai sa discutam putin despre cum poti sa vinzi clientilor produse online. Iti arat cum sa pui la cale o strategie, pas cu pas, care sa te ajute sa atragi clienti, sa vinzi cu mai putine batai de cap si sa iti atingi obiectivele propuse.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:

1. Alege o platforma eCommerce care sa te sustina


Platforma de eCommerce este infrastructura tehnica din spatele magazinului tau online. Daca o alegi bine, poti obtine un partener de baza care sa iti usureze sarcinile SI sa te ajute sa creezi un site convingator pentru clienti.

In platforma gestionezi comenzile, clientii, modul de comunicare cu acestia, parteneriatele cu furnizori de servicii precum transportatori, procesatori de plati, facturare, gestiune produse etc. E vital sa poti face asta cand si cum vrei, sa nu depinzi intotdeauna de un specialist sau un programator.

Apoi, o platforma buna iti pune la dispozitie instrumentele necesare pentru a declansa actiuni de marketing in site, reduceri, oferte, optimizari, si asa mai departe. Fara ele, magazinul tau are o prea slaba putere de vanzare.

E important sa alegi o platforma cu experienta, cu istoric in piata, care are in jurul ei o comunitate de unde poti afla raspunsuri pentru situatii specifice de care te lovesti. Si bineinteles, o echipa de support, pregatita sa iti ofere solutii cand ai nevoie.

 

via GIPHY


Eu iti recomand Gomag, solutie eCommerce utilizata de peste 3500 de magazine online. Poti lua legatura cu clientii nostri existenti, sa afli de la ei care sunt lucrurile care ii fac sa ramana pe platforma.

Ai 15 zile demo gratuit, in care poti testa platforma de la A la Z. De asemenea, abonamentele incep de la 7 euro pe luna, dar ai inclusiv oferte speciale pe care le poti consulta pe pagina de preturi.

 

2. Creeaza un magazin online atragator


Iti poti crea magazinul online singur sau prin comandarea unui magazin la cheie. In orice caz, ai la indemana o multime de materiale referitoare la bunele practici ale acestui proces. 

De exemplu, la Gomag, am creat articole, cursuri si video-uri care iti explica lucrurile de facut, pas cu pas.

Simplificat, acestea sunt etapele prin care trebuie sa treci:
  • Alege o tema - aceasta structureaza design-ul pe care il conferi site-ului tau si ii da personalitate.
  • Adauga manual sau incarca produsele in platforma. Asigura-te ca ai continut relevant pentru acestea: titlu, descrieri, imagini, video.
  • Adauga bannere in site, pentru a personaliza paginile si a evidentia cele mai importante categorii sau mesaje de transmis.
  • Completeaza datele de contact si identificare ale firmei tale - in Romania ai nevoie de o forma juridica pentru a putea vinde legal.
  • Activeaza un domeniu propriu pentru magazin.
  • Integreaza contul tau Google Analytics si activeaza un pachet Gomag Insights.
 

via GIPHY

  • Configureaza optiunile de plata si transport.
  • Configureaza datele contului de email.
  • Activeaza integrarea dorita pentru facturare si gestiune.
  • Adauga pixelul Facebook, TikTok sau ce alte canale doresti sa folosesti pentru reclama platita.
  • Activeaza un serviciu de live chat, pentru suportul clientilor.
  • Personalizeaza sabloanele de email care se trimit din platforma post comanda, sau la realizarea unor actiuni in site de catre clienti.
  • Activeaza blogul si incepe sa postezi articole.
  • Activeaza optiunile de continut si marketing din platforma: popup-uri, hellobar, reguli de reduceri, vouchere, oferte unice, cadouri in cos (in functie de strategia ta de atac).
  • Adauga harta site-ului in contul tau Google Search Console.

Sigur ca sunt si alte lucruri pe care le poti face pentru un site de milioane. Insa acestea sunt baza.

Vezi si: Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata

 

3. Lanseaza magazinul cu o campanie bine organizata


In paralel cu deschiderea magazinului, ar trebui sa planifici si sa incepi pregatirea pentru campania de lansare a acestuia. 

Aceasta dicteaza modul in care iti faci intrarea in piata - iar prima impresie poate fi una cu bataie luuunga, care sa declanseze vanzari constante din prima zi.

 

via GIPHY


Ce sa pregatesti pentru lansarea magazinului?
  • Stabileste care sunt produsele vedeta pe care le vei folosi ca declansator al vanzarii - in jurul lor creezi bannere, mesaje de marketing etc.
  • Pregateste landing page-uri de prelansare si lansare. De exemplu, in prelansare poti oferi un stimulent (un voucher, promisiunea unei lansari exclusive in premiera pentru lista de inscrisi, un ghid cu acces inchis), contra adresei de email.
  • Pregateste un hellobar pentru anuntarea promotiei.
  • Pregateste email-uri de prelansare si lansare, care sa fie gata de trimis in ziua cu pricina.
  • Creeaza materiale pentru presa - poti crea un kit de media cu descrieri si stiri initiale, un comunicat de presa, bannere etc.
  • Alege canalele de marketing pentru lansare - conturi de business in social media complete, unde incepi sa faci postari dinainte sa lansezi propriu-zis, conturi de ads si bannere pregatite dinainte, newslettere, parteneri etc.

Aduna si incalzeste audienta, sa fie pregatita sa cumpere in momentul in care lansezi. Asa castigi primii bani pe care sa ii reinvestesti pentru a atrage noi clienti profitabili.
 

4. Foloseste canalele “gratuite” de marketing


Sigur ca nu exista marketing gratuit in totalitate. Unde nu investesti bani, e sigur ca vei investi timp si efort, iar rezultatele se vor vedea abia dupa ce trece ceva vreme.

Iata cateva canale “gratuite” de marketing pentru care sa faci eforturi sustinute:
  • SEO - il poti face tu, intr-o anumita masura, mai ales daca esti la inceput, sau poti apela la specialisti. SEO te ajuta sa capeti pozitii mai bune in Google si alte motoare de cautare, astfel incat sa ai mai multa vizibilitate online.
  • Social Media - conturile de Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest, LinkedIn etc., te ajuta sa iti formezi credibilitate, prin prezenta si activitatea ta acolo.
 

via GIPHY

  • Content Marketing - blogul, descrierile, bannerele, postarile, email-urile, imaginile, video-urile, webinariile etc., toate acestea reprezinta combustibil pentru consumatori. Continutul te ajuta sa atragi atentia, sa trezesti interesul, sa raspunzi la obiectii si sa ghidezi oamenii spre cumparare.
  • Profilul Google My Business - asigura-te ca il ai si il optimizezi continuu.
  • Parteneriate - iti ofera acces la o audienta mai extinsa, iar schimbul de influenta te ajuta sa iti cresti credibilitatea.
  • Branding - ambasadorii de brand te ajuta sa accesezi tactica numita word-of-mouth, o forma de marketing cu super impact, prin recomandari naturale ale magazinului si produselor tale.

Vezi si: Despre crearea unui brand care nu se erodeaza in timp
 

5. Fa campanii cu ads si oferte regulat


Reclamele platite sunt necesare in toate nisele, chiar si cand nu ai multi competitori directi. Atentia oamenilor este volatila, asadar, trebuie sa le reamintesti sau sa ii anunti constant ca existi si ca ai solutii pentru ei.

Poti face reclame pe aproape toate canalele posibile, iar diferenta o face strategia si continutul tau. Valorifica diferentiatorii in continutul reclamelor si promoveaza intens promotiile.

 

via GIPHY


In contextul economic actual, oamenii sunt reticenti sa cheltuie mult pe lucruri care nu sunt neaparat necesare. Reducerile si ofertele au rolul de a le acoperi obiectiile si de-ai stimula sa cumpere.
 

6. Asigura-te ca oferi asistenta clientilor


Dovedeste vizitatorilor tai ca esti un business de incredere, pe care se pot baza. 

Prezenta live chat-ului, a numarului de telefon de contact si reactiile rapide la mesaje le ofera siguranta ca au ales bine sau ca exista cineva in spatele afacerii, si nu e o teapa.

 

via GIPHY


Insa pana la raspunsurile pe care le vad acestia, planul de asistenta clienti e ceva mai complex.

Decide din start cum vrei sa oferi support, care este politica de comunicare cu clientii, cum actionezi in diferite scenarii, cine este responsabil, ce aplicatii folosesti si care sunt procedurile din spate.

Cand ai toate aceste elemente la punct, iti va fi mai usor sa gestionezi partea de suport si sa asiguri o experienta fara probleme pentru clientii tai.

Vezi si: Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business

 

7. Pregateste strategic experienta post-comanda


Pe langa strategia de achizitie clienti noi despre care am vorbit, practic, in ultimele 3 puncte, ai nevoie si de o strategie de fidelizare a acestora.

De ce?

Pentru ca baza clientilor fideli te va ajuta sa economisesti resurse, sa iti cresti gradul de credibilitate in piata si sa vinzi mai mult, atat lor (in repetate randuri), cat si clientilor noi pe care ei ii aduc prin recomandari.

 

via GIPHY


Asa ca asigura-te ca ai un plan si un program de loializare pentru clientii tai:
  • Optimizeaza secventa de comunicare post-comanda: email-uri confirmare comanda, SMS comanda livrata, email cerere recenzie la o anumita perioada (in functie de tipul de produs).
  • Trimite oferte si recomandari personalizate - vouchere exclusive, recomandari de produse cross-sell, remindere pentru produsele perisabile sau accesorii.
  • Ofera puncte de fidelitate.
  • Ofera cadouri pentru frecventa sau valoarea achizitiilor.
  • Personalizeaza coletele - micro-continut, scrisori de multumire, vouchere in colet, mici cadouri sau merch.
  • Trimite oferte doar pentru baza clientilor fideli - acces in premiera, coduri de reducere in editie limitata sau pentru a fi distribuite in grupul lor de prieteni etc.

Vezi si: Cum gasesti idei de business bune

Vanzarea de produse online fara batai de cap nu inseamna ca nu depui efort. 

Inseamna, in schimb, sa eviti greselile si orbecaiala deciziilor de moment. 

Cand ai planuri, strategii si idei puse la punct din start, detii mai mult control asupra rezultatelor pe care le vei obtine.

Sfatul meu este sa testezi ceea ce ai aflat azi, cumulat cu informatiile pe care le afli constant despre eCommerce. Vezi cum functioneaza pentru tine - implicarea si adaptabilitatea sunt doua dintre cele mai importante aspecte care te vor ajuta sa reusesti in aceasta aventura.

Spor si ne auzim data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!