3 trucuri mici pentru a scrie postari extraordinare

3 trucuri mici pentru a scrie postari extraordinare
Social media s-a transformat de mult dintr-o simpla metoda de a tine pasul cu noutatile prietenilor, intr-un spatiu in care brandurile concureaza pentru atentia utilizatorilor.

Iar daca ai o afacere sau lucrezi pentru una si vrei sa ramai in topul preferintelor publicului, nu e suficent sa postezi ceva acolo, sa fie, din cand in cand.

Brandurile solide au o strategie in spate, posteaza consecvent si nu le e frica sa adauge un strop de creativitate in postarile lor organice si in reclamele platite.

Asa ca, pentru azi, am ales 3 trucuri mici care te vor ajuta si pe tine sa faci impresie, sa scrii postari extraordinare si sa captivezi atentia publicului tau.

Esti gata?

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Intra in grupuri care au interese similare cu audienta ta tinta
  2. Pune intrebari care provoaca la raspuns
  3. Transforma continutul existent in formate atragatoare pe social media

1. Intra in grupuri care au interese similare cu audienta ta tinta


Daca nu esti deja activ in grupuri, comunitati sau forumuri unde se aduna oamenii care se potrivesc cu avatarul clientului tau ideal, pierzi o oportunitate importanta. 

De ce? Pentru ca acolo se poarta discutii reale intre potentialii tai clienti, de la care afli ce probleme au, ce cauta, ce ii frustreaza si ce le place.

Asadar, e o modalitate excelenta de a aduna idei de continut si de a-ti reprezenta subtil brandul, oferind sfaturi sau recomandari fara a parea prea comercial.

 

via GIPHY


Ce tipuri de grupuri merita incercate:
  • Grupuri de Facebook (ex: „eCommerce cu Gomag”, “MMTCG”, grupuri locale etc.)
  • Comunitati de LinkedIn (pentru B2B)
  • Reddit sau forumuri de nisa
  • Grupuri de WhatsApp sau Discord (mai restranse, dar mai calitative)

Foarte important! 

Nu te duce pe grupuri cu intentia de a vinde. Du-te cu intentia de a asculta si a contribui. 

Raspunde la intrebari, distribuie informatii utile, interactioneaza cu respect. Dupa ce ti-ai facut o prezenta vizibilia acolo, poti incepe sa mentionezi (fara sa exagerezi) resursele sau solutiile tale.

Inspira-te din discutiile membrilor pentru a crea postari extraordinare pe paginile proprii de business.

Vezi si: Cum construiesti relatii profitabile prin social media

 

2. Pune intrebari care provoaca la raspuns


Poate una dintre cele mai simple si functionale metode sa cresti engagementul pe social media este sa pui intrebari. Dar nu orice fel de intrebari.

Ca sa provoci raspunsuri reale, trebuie sa folosesti intrebari cu miza - adica intrebari care:
  • cer o parere personala
  • ating o emotie
  • cer o alegere (X sau Y?)
  • creeaza un conflict de idei (dar fara sa devina negativ)
 

via GIPHY


Exemple de formule:
  • „Care e cel mai bun sfat pe care l-ai primit legat de…?”
  • „Ce alegi: munca remote sau la birou cu colegii?”
  • „Daca ai putea schimba un singur lucru in [industrie], care ar fi acela?”
  • „Cine crezi ca greseste in situatia X?”

Aceste tipuri de intrebari functioneaza pentru ca oamenii simt nevoia sa-si spuna parerea. Si cand o postare strange mai multe comentarii, algoritmii platformelor o promoveaza si mai mult.

Cand folosesti acest truc, ai grija sa raspunzi activ la comentarii, intretine discutia si fa follow-up. Nu posta si apoi dispari.

Vezi si: Cum sa faci o pagina Facebook Business

 

3. Transforma continutul existent in formate atragatoare pe social media


Poate ai deja un continut bun in articole pe blog, PDF-uri de prezentare, video-uri etc. Nu-l lasa sa dispara, pur si simplu, din atentia colectiva. 

Transforma-l in postari scurte, carusele, reel-uri sau story-uri, prin reciclare creativa.

De exemplu, daca ai un articol tip lista despre produsele potrivite pentru x situatii poti face din el:
  • un carusel pe Instagram cu 8-10 slide-uri, fiecare cu un produs vs situatie
  • un video scurt in care vorbesti despre 3 dintre ele
  • o postare LinkedIn cu un citat interesant din articol
  • un poll pe Instagram story: „Tu ce produs ai alege pentru x situatie?”
 

via GIPHY


Formatul conteaza enorm, pentru ca fiecare retea sociala are dinamica ei. 

Publicul de pe Instagram interactioneaza mai bine cu vizualuri estetice. Dar pe LinkedIn, merg mai bine textele structurate si exemplele personale. Pe TikTok merg video-urile rapide, autentice, cu o idee clara si hook vizual in primele 2 secunde.

Extra pont: Foloseste tool-uri precum Canva, Notion, Descript sau ChatGPT ca sa restructurezi si refaci ideile dintr-o postare in alte 3-4 formate.

Vezi si: Cum sa faci un audit social media


Dupa cum vezi, inainte de a scrie propriu-zis (lucru la care te ajuta si AI generativa) e important sa ai o strategie in spate.

Cele 3 trucuri de azi abordeaza exact acest aspect, si te pot ajuta sa iti usurezi enorm munca de documentare si creare a postarilor.

Incearca-le si tu, vezi cum functioneaza pentru tine. :) 

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!