Concepte traditionale de marketing si cum le folosesti in magazinul tau online

Concepte traditionale de marketing si cum le folosesti in magazinul tau online
Intr-o lume plina de algoritmi, AI si notificari care nu se mai termina, e usor sa avem impresia ca marketingul a devenit ceva complet nou. 

Dar realitatea e ca o mare parte din ceea ce functioneaza si astazi in eCommerce are radacini in concepte clasice, gandite cu zeci de ani in urma de pionierii publicitatii si ai comunicarii.

Daca stii cum sa le aplici, aceste principii se transforma in arme secrete pentru a construi un magazin online puternic, profitabil si memorabil. 

Haide, asadar, sa vedem care sunt cateva dintre acestea, cu aplicatii imediate pentru afacerea ta online.

Esti gata?

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Cuprins:
 

1. Consumatorul nu este un prost, este sotia ta - David Ogilvy


Respecta inteligenta clientului. Nu folosi texte vagi sau promisiuni goale. Fii clar, sincer si concret:
  • Scrie descrieri clare si detaliate ale produselor, cu beneficii reale.
  • Foloseste un ton respectuos, fara exagerari inutile.
  • Evita clickbait-ul in newslettere si reclame - clientul simte imediat daca il subestimezi.
 

via GIPHY

 

2. USP - Unique Selling Proposition - Rosser Reeves


Consumatorul nu cumpara un produs, cumpara un motiv.

USP-ul este, practic, acel motiv clar si distinct pentru care clientul ar trebui sa cumpere de la tine si nu de la concurenta. In eCommerce, unde totul este la un click distanta, diferentierea e obligatorie.
  • Pune un mesaj clar in bannerul principal: „Livrare gratuita din prima comanda” sau „Fabricat in Romania, din ingrediente naturale”.
  • Foloseste sectiuni in pagina de produs care arata de ce produsul tau e unic: „De ce ne aleg clientii”.
  • Testeaza USP-uri diferite pe landing page-uri si in reclame.

Vezi si: Cheia succesului in business, secrete de marketing si alte mituri pentru antreprenori
 

3. Titlul vinde 80% din reclama - David Ogilvy


Daca titlul nu vinde produsul, restul nu mai conteaza.

In mediul online, unde atentia e moneda principala, titlul este primul filtru. Indiferent ca vorbim despre un email, o reclama sau o categorie de produs, daca nu atragi atentia imediat, pierzi sansa la conversie.

 

via GIPHY

  • In newslettere: „Cum iti dublezi vanzarile fara sa iti cresti bugetul” e mai eficient decat „Noutati de saptamana asta”. Scrie subiecte de newsletter ca titluri de reclama: scurt, clar, cu beneficii.
  • In descrierea categoriilor: „Cei mai comozi pantofi pentru mers pe jos” vinde mai bine decat „Pantofi barbati”.
  • In reclame Meta sau Google, titlul e primul filtru de atentie.
 

4. AIDA (Atentie, Interes, Dorinta, Actiune) - Elias St. Elmo Lewis


AIDA este un model vechi de peste 100 de ani, dar care functioneaza perfect si astazi - mai ales in eCommerce.

Uite un exemplu pentru cum sa il aplici in pagina de produs:
  • Titlu + imagine = Atentie
  • Beneficii descriptive = Interes
  • Marturii si review-uri = Dorinta
  • Buton „Adauga in cos” vizibil = Actiune

La fel poti proceda si in reclamele Facebook sau Instagram, de exemplu.

Vezi si: 5 semne ca folosesti strategii de marketing care nu ti se potrivesc

 

5. Marturia sociala - Robert Cialdini (mentionat si de altii inaintea lui)


Oamenii fac ce vad ca fac si altii.

Altfel spus, dacă cineva spune ca produsul tau functioneaza, e mai credibil decat orice reclama.
  • Activeaza afisarea de review-uri in magazin.
  • Include citate reale in descrierile de produs.
  • Foloseste notificari de tip „X persoane au cumparat acest produs azi”.
  • Foloseste „Ce spun clientii nostri” in landing pages.

via GIPHY


Pont! Tot de la Cialdini avem cele 6 principii ale persuasiunii, printre care se numara scarcity (cantitatea limitata) si urgentarea, 2 concepte folosite cu succes in multe magazine online.
 

6. Storytelling care vinde - David Ogilvy & Eugene Schwartz


O poveste buna vinde mai bine decat 100 de specificatii. Pana la urma, clientii se conecteaza cu alti oameni, nu cu liste de caracteristici.
  • Scrie sau arata video cum produsul tau a rezolvat o problema reala.
  • Include testimoniale de tip „poveste” cu titlu: „Cum mi-am rezolvat problema X in 5 zile cu produsul Y.”
  • Fa mini-povesti pe Instagram Stories sau in emailuri.
  • Testeaza emailuri de tip storytelling in loc de emailuri strict comerciale.

Vezi si: 6 metode prin care sa monetizezi blogul
 

7. Anticiparea obiectiilor - Eugene Schwartz


Daca nu raspunzi la intrebarile clientului, acesta nu va cumpara. Nu astepta ca oamenii sa te sune sau sa scrie pe chat. Anticipeaza problemele lor.
 

via GIPHY

  • Adauga sectiune Q&A in pagina produsului.
  • Fii transparent cu livrarea, returul si garantiile.
  • Spune clar „ce NU face produsul” - asa castigi incredere.
  • Scrie descrierea gandindu-te: „Ce l-ar face pe client sa NU cumpere?” si raspunde preventiv.
 

8. Claritatea bate creativitatea - John Caples


Titlurile clare convertesc mai bine decat cele inteligente. Vezi tu, creativitatea fara sens nu ajuta. In eCommerce, marseaza pe claritate.
  • Evita metaforele abstracte. Spune exact ce face produsul.
  • In newsletter: „5 metode sa vinzi mai mult azi” > „Transforma-ti afacerea digitala”.
  • In butoane: „Comanda acum” > „Vezi mai multe”.

BONUS: Alti pionieri si idei functionale azi in afacerea ta

🔥 Leo Burnett - „Make it simple. Make it memorable.” → Landing page-uri clare, mobile-friendly, actiuni rapide.

🔥 Bill Bernbach - „Publicitatea e arta persuasiunii.” → Nu vinde doar un produs, ci o convingere.

🔥 Gary Halbert - „Cel mai bun copy din lume nu bate o lista proasta.” → Ai grija cui trimiti mesajul (audienta e cheia).

 

via GIPHY


Vezi si: O lista cu 30 de provocari pe care le poti incepe chiar azi

Marketingul digital e doar un nou mediu - dar principiile care conving oamenii sa cumpere sunt aceleasi de 100 de ani. 

Daca inveti de la cei mai buni - Ogilvy, Hopkins, Reeves, Schwartz - si aplici in contextul tau, ai sanse reale sa vinzi mai bine, cu costuri mai mici si relatii mai bune cu clientii.

Mai mult, cu o platforma ca Gomag, multe dintre aceste principii sunt deja usor de pus in practica pentru ca ai la indemana automatizari, testimoniale, countdown-uri, segmente de clienti, emailuri programate si multe altele.

Cheia ramane aceeasi: ce spui, cui spui, cum spui si de ce sa te creada.

Pana data viitoare!


 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!