Cum sa iti lansezi magazinul cu fast si profit din prima zi

Cum sa iti lansezi magazinul cu fast si profit din prima zi
Deschiderea unui magazin online nu mai e un proces greoi, lent si blocat in task-uri tehnice. Daca vrei, poti sa-l lansezi rapid si cu rezultate, chiar din prima zi.

Acest rapid nu inseamna, insa, superficial, si nici cu profit din prima zi nu inseamna magie. Inseamna strategie, mindset si un pic de antrenament.

Hai sa-ti arat cum sa procedezi pentru o lansare spectaculoasa, care atrage clienti si vizitatori in magazinul tau online.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Categorii
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. Alege produsele vedeta pentru lansare
  2. Optimizeaza paginile de produs inainte de lansare
  3. Alege canalele de marketing care conteaza
  4. Creeaza-ti kit-ul complet de lansare
  5. Fa teasing inainte de lansare
  6. Ruleaza campania de lansare in valuri
  7. Fidelizeaza primii clienti
  8. Dupa lansare, analizeaza si ajusteaza

1. Alege produsele vedeta pentru lansare


Primul pas, si poate cel mai important, este sa alegi cu cap ce vrei sa vinzi. Multi antreprenori cad in capcana “cu cat mai multe produse, cu atat mai bine”. Gresit.

La inceput, totul devine mai simplu (si mai profitabil) daca te concentrezi pe 1-3 produse vedeta.

Ce inseamna produse vedeta?
  • Sunt cautate in mod activ (cauta-le pe Google Trends, Glimpse, OLX, marketplace-uri)
  • Au o dimensiune rezonabila si nu costa mult la livrare
  • Sunt produse de care oamenii au nevoie acum, nu poate intr-o zi
  • Se pot combina cu alte produse - perfecte pentru pachete sau upsell
  • Pot fi vandute recurent - de exemplu, cosmetice, accesorii, consumabile

Produsele vedeta sunt cartea ta de vizita. Daca incep bine, clientii se intorc. Daca dezamagesc, iti va fi greu sa le vinzi pe restul.

Vezi si: Cele 7 reguli pe care orice antreprenor la inceput de drum trebuie sa le stie

 

2. Optimizeaza paginile de produs inainte de lansare


Ai produsul? Perfect. Dar oamenii nu cumpara doar pe baza de instinct. Cumpara pe baza de incredere si informatii.

Iar aici intervine pagina de produs. Este agentul tau de vanzari care vinde pentru tine 24/7… daca e bine facuta.

 

via GIPHY


Asigura-te ca fiecare produs vedeta are:
  • O descriere clara, benefica, convingatoare. Nu doar ce face produsul, ci cum schimba viata clientului. Foloseste formula C.A.B. - Caracteristica, Avantaj, Beneficiu si testeaza tool-uri AI de generare, cum e Gomag Prompt.
  • Imagini din toate unghiurile, dar si imagini in context - produsul folosit, purtat, aplicat etc.
  • Un video scurt, daca se poate. Poate fi si filmat cu telefonul, daca transmite clar ce trebuie.
  • Testimoniale sau recenzii reale, de la persoane care l-au testat.
  • Marcaje de incredere: “Cel mai vandut”, “Editie limitata”, “Recomandat de X”.
  • Upsell & cross-sell: Recomanda produse compatibile si pachete de produse.

Daca pagina de produs convinge, nici nu mai trebuie sa insisti prea mult cu marketingul on site.
 

3. Alege canalele de marketing care conteaza


Lansarea nu inseamna doar sa dai efectiv drumul la site. Trebuie sa generezi atentie si sa o transformi in trafic care cumpara.

Vestea buna e ca nu e nevoie sa fii pe toate retelele. Alege 2-3 canale principale si concentreaza-te pe ele 100%.

Ce functioneaza in general:
  • Facebook & Instagram & TikTok (conturi business) - sunt primele pe care le verifica un client nou.
  • Newsletter-ul - incepe sa colectezi emailuri inca din faza de teasing.
  • Google Ads & Google Shopping (prin Gomag Campanii, de ex.) - traficul are intentie de cumparare si poate fi scalat usor.
  • Blog - SEO + educare + incredere.
  • Comunitate / parteneri - reach instant si continut generat de altii, cu minim de efort din partea ta.

Creeaza si personalizeaza campanii pentru fiecare canal deoarece fiecare audienta se comporta diferit.

Vezi si: Trucuri pentru implementarea de tehnici psihologice in magazinul tau online

 

4. Creeaza-ti kit-ul complet de lansare


Un magazin online care lanseaza fara un plan de atac e ca un restaurant care se deschide fara meniu.
 

via GIPHY


Uite ce ai nevoie:
  • Landing page teaser: cu formular de abonare, bonus sau countdown
  • Landing page de lansare: video de prezentare, produse vedeta, testimoniale
  • Bannere personalizate: pentru homepage, categorie, cos
  • Pop-up de abonare si cronometru activ pe site
  • Google Analytics + Pixel Facebook gata de monitorizare
  • Mailuri de pre-lansare (Bun venit, Sneak Peek, Early Bird)
  • Mailuri de lansare (GO LIVE, Best Sellers, Reminder “Ultima zi”)

Seteaza din timp regulile de reducere, sabloanele de mail si integrarea cu platformele de promovare. Cu Gomag, toate acestea sunt usor de activat din admin.
 

5. Fa teasing inainte de lansare


Daca nu creezi asteptare, nu vei avea explozie de comenzi. Lumea trebuie sa stie din timp ca urmeaza ceva de neratat.
  • Posteaza countdown-uri si imagini making-of pe social media
  • Arata pachete in pregatire, depozitul, echipa
  • Anunta beneficii exclusive pentru abonati
  • Ofera coduri de reducere prietenilor si partenerilor - si roaga-i sa le posteze

Tinteste sa creezi o tensiune buna, curiozitate si dorinta de a fi printre primii care comanda.

Vezi si: Concepte traditionale de marketing si cum le folosesti in magazinul tau online

 

6. Ruleaza campania de lansare in valuri


Multi lanseaza azi, apoi uita sa mai comunice. Gresit. Ai nevoie de minim 7 zile de actiune continua.
  • Ziua 1: Anunta GO LIVE pe toate canalele. Trimite primul mail.
  • Ziua 2-3: Arata ce se vinde. Testimoniale in timp real.
  • Ziua 4-6: Posteaza feedback-uri. Fa live scurt. Scoate in fata best seller-ele.
  • Ziua 7: Ultimul call-to-action - “Ultima zi de reduceri / cadouri”.
 

via GIPHY


Cu fiecare zi, publicul tau intelege mai bine cine esti si ce ai de oferit. Asa ai mai multe sanse sa cresti posibilitatea de comanda.
 

7. Fidelizeaza primii clienti


Primii clienti sunt aur, sunt nucleul afacerii tale. Trateaza-i ca atare.
  • Pune o scrisoare personalizata in colet
  • Ofera un voucher pentru ei si un prieten
  • Activeaza punctele de fidelitate (din Gomag)
  • Cere review + ofera ceva in schimb
  • Trimite un follow-up prietenos dupa comanda

Poti transforma un simplu strain intr-un client pe viata sau intr-un ambasador al brandului tau.

Vezi si: Cheia succesului in business, secrete de marketing si alte mituri pentru antreprenori

 

8. Dupa lansare, analizeaza si ajusteaza


Ce functioneaza? Ce nu? De unde vin comenzile? Care produs merge mai bine? Ce reclama a adus cele mai bune rezultate?

Foloseste rapoartele Gomag, monitorizarea Gomag Insights pentru intelegerea comportamentului consumatorilor (cu heatmaps, screen recording, funnels, sondaje), Meta Ads Manager si Google Analytics.

 

via GIPHY


Noteaza ce merge si repeta; iar ce nu merge - schimba.

Vezi si: Arhitectura unui magazin online care vinde pe banda rulanta

In mod real, lansarea e doar inceputul. Jocul incepe abia dupa aceasta.

Multi antreprenori pierd timp incercand sa faca totul perfect. Sau, din contra, lanseaza in graba, fara strategie.

Tu nu trebuie sa faci asta. Foloseste planul de azi, urmeaza pasii (si nu sari etapele) si vei vedea rezultate pozitive foarte rapid..

Lansarea ta poate fi si o campanie de branding, si una de vanzari, dar si o lectie despre ce inseamna sa construiesti ceva cu adevarat al tau.

Iar daca vrei sa o faci cu o solutie care te sustine din toate punctele de vedere - fa-o pe Gomag.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!