Trucuri pentru implementarea de tehnici psihologice in magazinul tau online

Trucuri pentru implementarea de tehnici psihologice in magazinul tau online
Prima mea prezentare interna la Gomag a fost exact pe acest subiect: oamenii nu cumpara logic. Ci emotional. 

Cu impuls, cu instinct si cu creierul „de sub capota” - partea aia pe care marketingul bun stie cum sa o activeze.

Asa ca, azi ma intorc putin la orgini si vorbim despre cum sa pui psihologia in slujba conversiilor, in 30 de trucuri simple, dar bazate pe principii reale. 

Ce zici, incepem?

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
1-5: Construieste increderea rapid

1. Afiseaza review-uri vizibile

Principiu: Dovada sociala (Social Proof)

Oamenii tind sa creada ce vad la altii. Daca produsul tau are 100 de recenzii pozitive, de varii stelute, n-o sa mai fie nevoie sa te convingi singur ca e bun.

2. Poze reale cu produsul in uz

Principiu: Identificare si empatie

Un client se imagineaza mai usor folosind produsul daca il vede deja „in actiune”. Foloseste poze cu oameni, scene reale, nu doar fundal alb.

 

via GIPHY


3. Numar de produse vandute sau clienti

Principiu: Social Proof + efectul disponibilitatii

Daca zici ca 5000 de oameni au comandat, creezi o validare puternica. Lumea tinde sa aiba incredere in ce e popular.

4. Badge-uri de incredere

Principiu: efectul autoritatii

Simboluri ca „Plata securizata”, „Retur gratuit” sau „Certificat Trusted” au impact mare, chiar daca nu sunt verificate in detaliu.

5. Testimoniale si experiente ale clientilor

Principiu: Validare sociala

Cand vezi oameni reali spunand ca e ok produsul, activezi zona de incredere emotionala. Simti ca e sigur sa iei decizia de cumparare.

Vezi si: Trusa antreprenorului pe care trebuie sa o detina orice om de business


6-10: Creeaza urgenta si FOMO

6. Countdown pentru oferte

Principiu: Urgenta artificiala

Cand cronometrul scade si tu simti ca „trebuie sa decizi acum”. Efectiv accelerezi conversia prin presiune de timp.

7. Eticheta „Stoc limitat”

Principiu: Principiul raritatii

Oamenii considera mai valoros ceea ce e rar. Cand scrii „ultimele 3 bucati”, simt ca produsul devine mai valoros.

 

via GIPHY


8. Oferte valabile doar azi

Principiu: Urgenta temporara

Cand stii ca maine nu mai e valabila reducerea, nu mai amani. Functioneaza bine in campanii flash.

9. Expresii cu „nu rata” sau „doar acum”

Principiu: FOMO - Fear of Missing Out

Activezi frica subtila ca pierzi ceva ce altii ar putea obtine. E un trigger emotional foarte eficient.

10. Notificari cu „X a cumparat acum”

Principiu: Social Proof in timp real

Vezi ca altii cumpara. Te gandesti „hmm, poate chiar merita”. Asta e comportament de turma activat in online.

Vezi si: Cum sa vinzi fara batai de cap produse online


11-15: Usureaza decizia de cumparare

11. Butoane clare si mari

Principiu: Frictiune redusa

„Adauga in cos” trebuie sa fie imposibil de ratat. Cand e clar ce trebuie sa faca si ce urmeaza, oamenii fac mai usor acel pas.

12. Fara jargon tehnic inutil

Principiu: Claritate cognitiva

Scrie simplu. Ce e usor de inteles, e mai usor de crezut si cumparat.

13. Livrare gratuita peste o suma

Principiu: Efectul valorii percepute

Poti creste valoarea medie a cosului doar pentru ca oamenii vor sa „fie pe gratis”.

 

via GIPHY


14. Exemple concrete de utilizare

Principiu: Contextualizare si vizualizare

„Perfect pentru vacanta” e mai puternic decat „tricou din bumbac”. Ii arati unde si cum il va folosi.

15. Garantie clara si simpla

Principiu: Reducerea riscului perceput

„30 de zile retur fara batai de cap” reduce anxietatea si frica de decizie gresita.

Vezi si: Ce este CRO si de ce este necesar pentru afacerea ta


16-20: Mareste valoarea perceputa

16. Afiseaza pretul vechi taiat

Principiu: Contrast perceptual

Cand vezi ca produsul „a fost 199 lei si acum e 129 lei”, simti ca ai facut un targ bun.

17. Creeaza pachete de produse

Principiu: Efectul de ancorare

2 produse + 1 bonus gratuit pare mereu mai convenabil. Pachetele cresc valoarea cosului si te ajuta sa deblochezi stocurile.

18. Beneficii afisate vizual

Principiu: Facilitare mentala

Bullets, iconite, grafice - toate ajuta la scanare rapida si transmit ce conteaza.

 

via GIPHY


19. Bonus gratuit mic, dar vizibil

Principiu: Efectul reciprocitatii

Cand primesti ceva fara sa platesti, simti nevoia sa „dai inapoi” - in cazul nostru, cumparand.

20. Recomandari de produse complementare

Principiu: Cross-sell bazat pe similaritate

„Clientii au mai cumparat si...” = o invitatie subtila de a adauga mai mult in cos.

Vezi si: O lista cu 30 de provocari pe care le poti incepe chiar azi


21-25: Atasament emotional

21. Foloseste storytelling

Principiu: Identificare narativa

Spune o poveste, scris sau video. Oamenii nu isi amintesc date, dar isi amintesc cum i-ai facut sa se simta.

22. Rezolva o problema reala

Principiu: Orientare pe solutie

Nu vinde produsul, vinde cum se simte omul cand a scapat de problema.

23. Ton prietenos, natural

Principiu: Proximitate umana

Scrie ca si cum ai vorbi cu clientul. Limbajul academic e prea pedant, iar cel corporatist, prea plictisitor.

 

via GIPHY


24. Cuvinte pozitive care stimuleaza actiunea

Principiu: ghidare emotionala

„Meriti”, „rasfat”, „simplu”, „inteligent” - toate declanseaza emotii pozitive asociate brandului tau.

25. Despre noi autentic

Principiu: Conexiune umana reala

Povesteste cine esti, de ce ai pornit magazinul. Oamenii cumpara de la oameni, nu doar de la branduri.

Vezi si: Concepte traditionale de marketing si cum le folosesti in magazinul tau online


26-30: Optimizeaza interactiunea

26. Progres in completarea de formulare

Principiu: Efectul de completare

„Pasul 2 din 3” ii da omului senzatia ca a inceput si e aproape gata. Asta functioneaza ca o motivare interna.

27. Formulare scurte si simple

Principiu: Reducerea efortului cognitiv

Cu cat ceri mai putin, cu atat cresc sansele sa primesti click si comanda.

28. Chat live sau chatbot de baza

Principiu: Clarificare imediata

Frictiunea dispare cand primesti raspunsul instant, iar asta ajuta conversia.

 

via GIPHY


29. FAQ direct pe pagina produsului

Principiu: Prevenirea obiectiilor

Raspunzi intrebarilor inainte sa fie puse, ceea ce scade abandonul.

30. Micro-copy incurajator la actiuni importante

Principiu: Reasigurare psihologica

„E simplu si sigur”, „Ai 30 zile sa te razgandesti” - elimina ultimele bariere inainte de a cumpara, cu aceste texte scurte in apropierea butoanelor CTA. 

Vezi si: 15 trucuri psihologice pe care trebuie sa le stii


Fiecare truc de mai sus e un mic „buton” psihologic. 

Il apesi si activezi o reactie. Sigur, nu toate functioneaza la fel pentru toate publicurile, dar, combinate, devin o forta serioasa in strategia ta de vanzare.

Daca esti pe Gomag, multe dintre ele le poti activa simplu - din setari, cu o aplicatie sau cu un sablon. Daca nu, le poti implementa manual sau le poti introduce in strategia de CRO.

Important e sa testezi, sa observi si sa optimizezi.

Clientii cumpara cu mintea, dar raman cu brandul tau daca ii faci sa se simta bine in proces. Asa ca vinde cu cap SI cu suflet :) 

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!