Magazinul tau e indexat corect? Uite cum poti verifica rapid

Magazinul tau e indexat corect? Uite cum poti verifica rapid
Una dintre principalele preocupari ale unui proprietar de magazin online este cum sa atraga trafic organic in site, cat mai mult, DAR si cat mai calitativ.

Subiectul articolului nostru de azi se invarte in aceeasi sfera, si se adreseaza in special celor care lanseaza sau au lansat de curand un website - indexarea magazinului online.

Intelegerea acestui concept a devenit mai vasta in ziua de azi, insa in trecut am avut de-a face cu multi oameni care nu isi gaseau site-ul pe Google imediat ce mergea live. Asa ca am pregatit multiple materiale educative despre indexare, de la articole, la video-uri.

Reluam aici pe scurt cei mai importanti pasi prin care sa verifici situatia site-ului tau, ba chiar sa stimulezi o indexare mai rapida.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Categorii
Ma abonez!
Cuprins:
 
  1. De ce conteaza indexarea?
  2. Verificarea de baza: comanda “site:”
  3. Google Search Console - doctorul oficial al site-ului tau
  4. Robots.txt - ii spui robotului unde poate intra si unde nu
  5. Meta robots si setarile ascunse
  6. Sitemap-ul - harta oficiala pe care o vede Google
  7. Viteza si structura - Google nu indexeaza ce nu poate procesa usor
  8. Testul final: Inspect URL (Search Console)
  9. Ok, ce faci daca nu esti indexat corect?

1. De ce conteaza indexarea?


Imagineaza-ti ca Google e un fel de bibliotecar universal: parcurge miliarde de pagini si incearca sa inteleaga despre ce este fiecare. 

Exact ca un bibliotecar, inainte de toate are nevoie sa aiba acces la ele. Daca nu poate intra pe anumite pagini, daca vede continut duplicat sau daca gaseste pagini pe care tu nu vrei sa le indexeze, lucrurile se incurca.

 

via GIPHY


O indexare buna inseamna ca:
  • paginile importante apar in cautari;
  • continutul e actual si relevant;
  • robotii Google pot citi si interpreta bine site-ul tau;
  • experienta utilizatorului este mai clara;
  • sansele tale de a vinde cresc.

O indexare proasta inseamna exact invers. Si, da, poate fi fix cauza pentru care nu vin vanzarile, oricat ai optimiza reclamele.
 

2. Verificarea de baza: comanda “site:”


Primul pas pentru verificare e ultra-rapid si nu ai nevoie de niciun instrument special. Deschide Google si scrie:

site:magazinultau.ro (aici inlocuiesti “magazinultau.ro” cu domeniul tau).

Ce ar trebui sa vezi?
  • o lista de pagini indexate;
  • aproximativ cate pagini are Google procesate din site-ul tau;
  • daca apar pagini ciudate, duplicat sau vechi.

Daca magazinul tau online are in mod normal sute sau mii de pagini (produse, categorii, articole de blog), dar Google iti arata doar 20-30, ai o problema de indexare. 

Si invers, daca iti arata prea multe pagini - de exemplu, pagini de filtrare, parametri ai URL-ului sau versiuni duplicate - tot o problema e.

Dar nu te opri aici. Asta e doar primul semn.

Vezi si: 7 Indicatori de performanta in SEO de monitorizat

 

3. Google Search Console - doctorul oficial al site-ului tau


Daca nu ai Search Console instalat, trebuie sa o faci azi, acum, cat mai repede. Acest instrument iti pune la dispozitie modul oficial prin care Google comunica direct cu tine.

Odata ce ai acces, mergi la sectiunea Indexing → Pages.

Acolo vezi toate paginile indexate, paginile neindexate si motivele lor, posibile erori care impiedica Googlebot sa acceseze anumite fisiere si identifici pagini marcate ca “Discovered - currently not indexed”, care sunt cel mai des neglijate.

 

via GIPHY


Fiecare status vine cu o explicatie clara. Unele sunt normale (redirecturi, pagini setate intentionat ca “noindex”), altele sunt semnale ca trebuie reparat ceva.

Ce sa retii!  

Daca ai pagini esentiale (categorii, produse importante) marcate ca “Crawled - not indexed”, atunci Google nu considera pagina suficient de valoroasa sau se ciocneste de o problema tehnica versus daca ai tone de pagini inutile indexate, inseamna ca Google pierde timp cu ce nu trebuie.

 

4. Robots.txt - ii spui robotului unde poate intra si unde nu


Robots.txt e un fisier mic, dar cu multa putere, pe care il poti vedea accesand magazinultau.ro/robots.txt

In acesta, ai reguli despre ce poate si ce nu poate accesa Google.

Probleme des intalnite sunt, de ex.:
  • magazinul e migrat sau proaspat instalat si cineva a uitat “Disallow: /”
  • sunt blocate foldere importante precum /product/, /categorie/ etc.
  • sunt blocate fisiere CSS sau JS esentiale, ce afecteaza modul in care Google vede site-ul.

Ce regula generala, site-urile live nu trebuie sa aiba nicio blocare majora pe zone publice.

Vezi si: Top motive pentru care sa investesti in SEO

 

5. Meta robots si setarile ascunse


Chiar daca robots.txt e corect, poti avea pagini setate la nivel individual ca noindex. Cum verifici?

Deschide o pagina importanta → click dreapta → View source → si cauta “noindex”. Daca apare ceva de genul: inseamna ca pagina este blocata de la indexare.

 

via GIPHY


Asta se intalneste frecvent la produse epuizate, pagini clone sau la pagini create automat de diverse pluginuri, de exemplu.

Gandeste-te daca vrei sau nu vrei sa fie indexata, si daca da, corecteaza.

 

6. Sitemap-ul - harta oficiala pe care o vede Google


Sitemap-ul XML e, practic, o lista cu paginile pe care vrei cu adevarat ca Google sa le vada. 

In Gomag, gasesti harta site-ului la adresa magazinultau.ro/sitemap.xml si ar trebui sa o adaugi in Search Console.

 

via GIPHY


Daaar, daca nu vinzi cu Gomag inca, ar trebui sa verifici la site-ul tau actual daca sitemap-ul exista, daca include categoriile, produsele, blogul, contine doar pagini valide (fara 404 sau pagini redirectionate) si daca e conectat in Search Console.

Vezi si: Mituri Despre SEO Copywriting

 

7. Viteza si structura - Google nu indexeaza ce nu poate procesa usor


Pe langa acces, indexarea inseamna si interpretare. Daca paginile tale se incarca greu, folosesc continut duplicat, afiseaza erori, au titluri slabe / duplicate sau sunt greu de inteles pentru un robot…

… atunci Google poate decide sa nu le mai indexeze. Nu pentru ca sunt rele, ci pentru ca exista altele mai bune.

 

8. Testul final: Inspect URL (Search Console)


In Search Console, sus de tot ai o bara unde poti introduce orice URL. Apasa Inspect si Google iti spune exact:
  • daca pagina e in index;
  • cand a fost ultima data accesata de Googlebot;
  • daca exista probleme tehnice;
  • daca pagina este eligibila pentru rich results;
  • ce versiune vede Google.

Acesta e cel mai precis mod de verificare.
 

9. Ok, dar ce faci daca nu esti indexat corect?

  • elimina noindex de pe paginile importante;
  • corecteaza robots.txt;
  • adauga paginile corecte in sitemap;
  • imbunatateste viteza paginilor (imagini mai mici, caching, teme mai curate);
  • elimina paginile neimportante sau duplicat;
  • cere indexare manuala din Search Console, dupa ce ai facut modificarile;
  • conecteaza magazinul cu proprietati Google, inclusiv Analytics;
 

via GIPHY

  • creeaza conturi social media pentru magazinul tau - sunt semnale pozitive si acestea.

Google nu indexeaza instant, dar de obicei in cateva zile vei vedea imbunatatiri.

Vezi si: 5 semne ca folosesti strategii de marketing care nu ti se potrivesc


Iar indexarea corecta e fundamentala. 

Fara ea, faci SEO cu frana trasa, cum ar veni - investesti in continut pe care Google nu-l vede si pierzi clienti ce ar putea fi ai tai.

Partea buna e ca nu trebuie sa fii expert ca sa verifici rapid daca ai o problema. 

Cu 10 minute, un pic de curiozitate si acces la Search Console, poti afla adevarul si poti lua masurile potrivite pentru a optimiza situatia.

Magazinul tau merita sa fie vazut, iar clientii tai merita sa te gaseasca. Indexarea e primul pas spre un trafic organic sanatos si vanzari care cresc ca painea dospita :) .

Pana data viitoare!


 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0791 011 439 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!