Cum alegi platforma eCommerce cand vrei sa deschizi un magazin online

Cum alegi platforma eCommerce cand vrei sa deschizi un magazin online
Cele mai recente cifre ne spun ca valoarea pietei de eCommerce in Romania ar urma sa depaseasca 7 miliarde de euro in acest an.

Romanii cumpara online tot felul de produse, de la alimente de baza, pana la produse de lux, masini sau echipament de iluminare stradala cumparat de institutii.

De asemenea, inainte de a decide de a merge undeva, a cumpara ceva sau a face anume ceva, cei mai multi fac cautari online.

In aceste conditii, prezenta unui magazin online - a unui hub propriu de informatie si vanzare - este obligatorie pentru antreprenori.

Daca vrei sa iti deschizi si tu un magazin online, una dintre primele intrebari pe care ti le pui este pe ce infrastructura tehnica sa vinzi. 

Piata e generoasa si vine in intampinarea ta cu tot felul de solutii, de la cele open-source, la platforme de inchiriat pe baza de abonament.

Asadar, alegerea e, deseori, una dificila. Pana la urma, cum alegi platforma?

As vrea sa povestim putin azi pe acest subiect, si sa iti oferim sfaturi practice si reale care sa te ajute, din ceea ce am observat ca au nevoie antreprenorii, dupa +18 ani de experienta in aceasta industrie.

Iti plac materialele de pe blogul GoFunnel? Aboneaza-te la noutati si le primesti direct in inbox!

 
Ma abonez!
Ce este, in definitiv, o platforma de eCommerce?

Platforma eCommerce este, practic, un software care te ajuta sa gestionezi ceea ce tine de functiile unei afaceri online, atat in partea din fata a magazinului, cat si in partea din spate, in admin.

De exemplu, din admin faci gestiunea stocurilor, a clientilor, gestionezi comenzile din momentul in care sunt finalizate in magazin si pana dupa ce ele ajung la clienti, faci setarile pentru ca magazinul sa arate in felul in care doresti, si asa mai departe.

Asa cum spuneam mai sus, exista diferite tipuri de platforme dintre care poti alege.

Noi iti oferim solutia de tip SaaS, adica platforma cu abonament

 

via GIPHY


Beneficiul principal este ca o poti accesa chiar daca nu ai experienta sau buget prea mare. 

Nu e nevoie sa angajezi o echipa tehnica pentru cod si integrari, inveti platforma din mers pe baza documentatiei si cu ajutorul echipei de Customer Care, iar abonamentul Gomag incepe de la 1 euro pe luna / primele 3 luni.

Vezi si: Ce este modelul de business si de ce ai nevoie si tu de unul


Cum alegi platforma de eCommerce pentru magazinul tau online

I. Verifică să aibă următoarele lucruri:

1. Are un cost care sa justifice investitia ta?

Nu te concentra doar pe cat te costa la inceput. Gandeste-te pe termen lung:
  • De ce functionalitati ai nevoie (conform nisei si nivelului la care se afla business-ul) - le ai integrate in platforma sau vei plati plugin-uri suplimentare? Merita sa platesti costul unor plugin-uri sau dezvoltari? 
  • Ce iti ofera platforma, de fapt, contra acestui cost? Ai si gazduirea magazinului, mentenanta, suport, teme? Sau doar un cod cu care trebuie sa incepi sa lucrezi (si sa cauti oameni care se pricep)?
  • Este usor de setat si de folosit, fara sa iti impuna un cost de setup initial, daca te ocupi singur de crearea site-ului?
  • Este scalabila si poate creste odata cu tine? 
  • Te ajuta sa economisesti timp si alte resurse? De exemplu, in acest caz merita sa te orientezi catre o platforma care iti ofera automatizari (cum sunt GoBotii din Gomag)
  • Cat te costa platforma la fiecare comanda? - poti sa faci un calcul aproximativ (costul platformei intr-un interval de timp, impartit la valoarea vanzarilor in intervalul respectiv)

La Gomag, de exemplu, abonamentul mediu lunar inseamna intre 0.5 si 0.9 lei per comanda.

E un cost extrem de mic, daca stai sa il compari cu alte costuri legate de livrarea produselor, de exemplu, ori alte astfel de servicii necesare pentru gestionarea unei comenzi.


2. Are integrari cu furnizori de servicii din piata in care vrei sa vinzi?

Pentru a vinde online ai nevoie de diversi furnizori de servicii.

Magazinul tau trebuie sa fie integrat cu una sau mai multe firme de curierat, procesatori de plata, soft de facturare si gestiune produse, e-fulfillment si ERP, daca este cazul.

 

via GIPHY


Are platforma aceste integrari sau trebuie sa platesti pentru dezvoltari ori pentru simpla integrare?

La Gomag am facut un pas si mai avansat, pe langa faptul ca ai toate aceste pre-integrari native, accesibile in platforma - gratuit. Iti putem oferi servicii dedicate de livrare si plati, exclusive pentru clientii nostri.

GShipments te ajuta sa alegi rapid, pentru fiecare comanda in parte, care este cel mai eficient curier pentru livrarea acesteia, la cel mai mic cost.

Iar GPayments iti ofera acces la comisioane negociate deja in favoarea ta, cu cei mai populari furnizori de servicii de procesare a platilor, inclusiv de tip Cumpara acum, Plateste mai tarziu.

Vezi si: Logistica unui magazin online: componente de care trebuie sa stii


3. Te ajuta sa implementezi si sa valorifici actiunile tale de marketing?

Vei face campanii de marketing... pentru ca fara marketing, pur si simplu nu ai expunerea necesara pentru a vinde. Te ajuta platforma din acest punct de vedere?
  • Feed-uri pentru canale de marketing
  • SEO - usability, URL & meta tags
  • Aplicatii email marketing
  • Aplicatii analiza si marketing real-time
  • Google Analytics
  • Facebook / TikTok / Pinterest Pixel / Tag
  • Ofertare si afisare mesaje de marketing: landing page builder, hellobar, popups, vouchere, reguli de reducere, liste de preturi, One-Time Offer, blog etc.

Pont! La noi gasesti in plus si Gomag Campanii, un instrument practic care te ajuta sa automatizezi tot ce tine de campaniile tale de tip Google Product Listing Ads. 

Vezi si: Cheia succesului in business, secrete de marketing si alte mituri pentru antreprenori


4. Te ajuta sa scurtezi timpul de lansare?

Cu cat lansezi mai rapid, cu atat mai repede vei obtine si profit. Alege o platforma care iti permite sa iti construiesti magazinul si sa il lansezi rapid.

Il vei face apoi perfect, pe baza interactiunilor cu clientii tai reali, care te platesc pentru produsele si serviciile tale.

 

via GIPHY


5. Iti ofera asistenta umana si prin documentatie sau alte materiale educative?

E ideal sa iti poti face sau modifica singur cel putin setarile de baza. Sau sa rezolvi cat de rapid posibil orice situatie. 

De aceea, orienteaza-te spre o platforma care iti ofera o documentatie completa, dar si asistenta 1 la 1, pe diverse canale.

La Gomag iti oferim, de asemenea, continut educativ in mod constant, prin intermediul articolelor pe blog, a sesiunilor video, webinarii, cursuri online si o suita intreaga de materiale in Academia de eCommerce Gomag.

Vezi si: Cum sa vinzi fara batai de cap produse online


II. Incearca platforma cu mana ta

Ai gasit o platforma care iti ofera toate beneficiile de mai sus? Super, acum e momentul sa treci la treaba: deschide un demo.
 

via GIPHY


Furnizorii de platforme SaaS, de exemplu, ofera o perioada de testare, de obicei gratuita. Iar la Gomag ai 15 zile demo gratuit in care poti sa incerci toate functionalitatile platformei.

Vezi si: Cum sa reusesti chiar si pe o piata aglomerata


III. Consulta parerile celor care folosesc deja platforma

Verifica magazinele din portofoliul platformelor pe care le-ai ales pana acum, si discuta cu clientii lor, sa afli bune si rele adevarate, nu doar ce ti se pare la prima vedere.

Intreaba inclusiv cum se inteleg cu echipa din spatele platformei, pentru ca veti avea de comunicat pe termen lung, si sigur nu vrei sa-ti iei campii de fiecare data cand ai nevoie de ceva.

 

via GIPHY


Iar daca ai trecut prin toate etapele, ia decizia si treci la actiune cat mai repede!

Vezi si: Cum iti dai seama daca ideea ta de business e buna


Acesta e cel mai simplu proces prin care iti dai seama care este cea mai buna platforma de eCommerce pentru tine.

Alege platforma cu cap si foloseste-o in mod activ, pentru ca doar in acest fel vei obtine rezultate.

Pana data viitoare!

 

Suport clienti Luni - Vineri: 09:00 - 17:00

0721-334.992 contact@gofunnel.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!